Thursday, January 15, 2009

Kemunculan 70 ribu Pengikut Dajjal Dari Bumi Iran



Banyak hadis-hadis nabi yang menceritakan tentang kedatangan Dajjal di akhir zaman.Antaranya ialah :


1. Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."- Hadis riwayat Muslim.


2. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." – Hadis riwayat al-Tirmizi.


3. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"].


4. Nabi bersabda “ Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan(Nan),mereka memakai Al-Tayalisah”.Hadis riwayat muslim.

Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.


Persoalannya kini,bilakah dajjal akan muncul ? adakah agak keterlaluan jika saya katakan dajjal sebenarnya telah lama muncul dan 70,000 pengikutnya telah dizahirkan oleh Allah baru-baru ini,namun ramai yang belum menyedari hakikat ini.

Marilah kita hayati hadis-hadis nabi diatas dan percaya sungguh-sungguh bahawa apa yang dikatakan Rasulullah itu benar-benar akan berlaku! 70 ribu pengikut dajjal akan muncul di Iran dari kalangan penduduk Isfahan(nan) .Mereka memakai Al-Tayalisah.

Mengikut pandangan beberapa ulama ,Al-Tayalisah ialah sejenis pakaian atau jubah kebesaran ulama yahudi.Jubah ini susah ditemui kini kerana dipakai oleh kelompok ahli agama sahaja.Oleh itu saya berpendapat Al-Tayalisah ini mungkin dipakai oleh ulamak Iran yang berfahaman Syiah.


Untuk menyatakan kebenaran kata-kata Rasulullah itu,marilah kita ikuti perkembangan terbaru perang konspirasi Dajjal yang masih berterusan hingga kini.


Pada 28.12.2008,iaitu selepas 1 hari tentera zionis menyerang Palestin ,Ulama syiah,Ayatollah Ali Khomenei mengeluarkan fatwa bahawa sesiapa yang turut serta dalam perang di palestin menentang Israel dan terkonban,akan dikira mati syahid.Oleh itu telah dilaporkan 70,000 warga Iran ,yang majoritinya belia telah mendaftarkan diri secara sukarela untuk berjuang bersama hamas dibumi Palestin hanya dalam masa seminggu.


Walau bagaimanapun ,seminggu selepas itu Ayatollah Ali Khomenei mengeluarkan kenyataan yang cukup berbeza dari sebelumnya iaitu penghantaran briged sukarela pejuang jihad ditangguhkan dan tidak perlu buat masa ini kerana kononnya terdapat tanda-tanda Israel/zionis sedang memasang perangkap untuk mengheret Iran dalam kancah perang terbaru.


Anda boleh membaca artikel asal tentang pendaftaran 70 ribu orang warga iran di sini : Klik Sini


Apapun pendapat ulamak syiah itu,kebenaran kata-kata Rasulullah sejak 1430 tahun lepas telah terbukti dengan penzahiran 70 ribu warga Iran untuk berjuang itu! Apakah matlamat dan strategi zionis/Israel itu hanya Allah SWT saja yang tahu.


Mungkinkah mereka sekarang sedang menunggu kehadiran sebenar dajjal atau Messiah Dajjal(Mahdi Syiah)untuk diikuti,bukan untuk melawan zionis/Israel tetapi sebaliknya untuk menyerang dan menghapuskan orang islam yang beraliran Ahli-sunnah wal jamaah dan seluruh keturunan dan cucu cicit nabi.Sekarang inipun mereka amat membenci golongan sunni padahal golongan sunni tidaklah begitu membenci dan berdendam dengan mereka.


Perbezaan Sunni dan Syiah umpama langit dan bumi,malah mengikut seorang ulamak Syiah bernama Sayyid Nikmatullah al-Jazairi dalam kitabnya, berkata :
"Sesungguhnya kami tidak akan pernah sepakat dengan AHLI SUNNAH tentang ALLAH, NABI dan IMAM kerana mereka mengatakan: Tuhan kami adalah yang Nabinya Muhammad dan khalifah setelahnya Abu Bakar, dan kami AL-RAFIDHAH tidak beriman pada Tuhan itu dan Nabi-Nya, kerana Tuhan yang Nabi-Nya Muhammad dan khalifah setelahnya adalah Abu Bakar bukanlah TUHAN kami."
[Ruj ukan : Anwar al-Nu’maniyyah, jil.2, m.s: 278, Bab Nur fi Haqiqah al-Anwar ]


Oleh itu,pembunuhan Saddam yang berfahaman Sunni juga mungkin dirancang oleh yahudi-zionis bersama dajjal.Ini adalah kerana Saddam adalah di antara pemimpin islam dunia,yang walaupun dianggap zalim amat tegas memerangi zionis di Palestin.Dajjal yang muncul di Iran inilah juga yang membantu yahudi-zionis mengalahkan Taleban di Afghanistan dan rejim Saddam di Iraq.


Disini saya petik kata-kata beberapa pemimpin utama Iran untuk renungan bersama.
Kata Ali Hashemi Rafsanjani,semasa khutbah jumaat di Universiti Tehran pada 8.2.2002 dahulu berbunyi : " Tentera Iran telah memerangi TALEBAN, dan bekerjasama menjatuhkannya, jika tidak kerana bantuan tentera Iran dalam peperangan TALEBAN, Amerika telah tenggelam di bumi AFGHANISTAN".



Katanya lagi"... seharusnya Amerika mengetahui, jika tidak kerana tentera Iran, Amerika tidak mampu menjatuhkan TALEBAN!"


Sementara pemimpin lain Iran iaitu Muhammad Ali Abtahi ,bekas Naib Presiden Iran kepada Presiden Mohamad Khatami ,pada Ucapan perasmian penutup seminar Teluk : Cabaran Dan Masa Depan di UAE pada 15.1.2004 berkata :

“Jika tidak kerana orang-orang Iran, KABUL dan BAGHDAD tidak akan jatuh

(ke tangan Amerika) dengan mudah!



Sekarang ini pelan jangka panjang yang dirancang oleh zionis sedang berjalan lancar.Segala tipu helah dan gerak catur perang semuanya mengikut arahan Dajjal yang mengambil kira nasihat Iblis,iaitu makhluk yang derhaka kepada Allah sejak zaman nabi Adam hingga kiamat yang panjang umurnya,bijak IQ dan EQnya.


Hanya mereka yang kuat iman dan takwa serta kental semangat perjuangannya mampu mengalahkan mereka.


Oleh itu berhati hatilah dengan Iran dan berwaspada lah dengan aliran syiah yang amat bercanggah dengan fahaman ahli sunnah wal jamaah.


Siapakah Messiah Yahudi atau Dajjal menurut kitab-kitab syiah?Apakah bezanya Imam Mahdi mengikut aliran Sunnah wal jamaah dengan Messiah Yahudi(imam ke-12) golongan syiah?


Untuk pengetahuan kita bersama,sila baca satu artikel menarik oleh saudara soudine75 mengenainya di sini :


Saya petik kesimpulan menarik yang dibuat oleh penulis ini dari bahagian akhir tulisannya iaitu :


Cuba anda renungkan ketika blok Syiah sudah lebih 70% menguasai dunia Arab di rantau Timur Tengah, apa perlu Iran dan Syria bekerjasama dengan Amerika di Iraq di atas alasan keselamatan dan keamanan Iraq? bagi berhadapan dengan pejuang Sunnah (AL-QAEDA. Kerjasama itu sebenarnya melanjutkan hubungan mereka disebalik tabir sebelum ini. Penulis tidak hairan kerana bagi yang pro syiah tidak hairan mereka telah menyesatkan al-Qaeda di Iraq hari ini dengan pelbagai tuduhan nista. Cuba kita renungkan dengan penguasaan Syiah di rantau Timur Tengah apa perlu Hizbullah dan Syiria kini berdamai dengan Israel dan Hizbullah menyerahkan mayat dua askar Israel kepada Israel baru-baru ini. Hizbullah yang menang kenapa berdamai pula? Hakikat yang jelas Hizbullah kini minat menumbangkan Lubnan berbanding Palestin. Saya yang sentiasa mengikuti perkembangan sejarah dunia Timur Tengah tidak pernah meminggirkan faktor asas dalam mengkaji tindakan-tindakan mereka... Hakikatnya Syiah lebih mementingkan empayar Parsi berbanding kemerdekaan Palestin dan pembebasan Iraq dan Afghanistan. Dan perlulah diketahui musuh utama mereka ialah Sunnah..

Apa beza Syiah dan Yahudi ? Tiada beza berdasarkan riwayat-riwayat mereka mengenai Mahdi dan Dajjal. Lihatlah persamaan antara keduanya.. Syiah ini berasal dari agama Yahudi malah pengasas Syiah ialan Yahudi Ibn Saba', malah dari segi keturunan kata al-Mas'udi sejarawan Syiah zaman awal bahawa orang-orang Parsi (Syiah Iran, Afghanistan, India) adalah berasal dari anak-anak Ishak bin Ibrahim a.s sementara orang-orang Yahudi ialah anak-anak Israel (Nabi Ya'qub a.s) bin Ishak bin Ibrahim a.s, cukuplah latar belakang sejarah Isfahan dan Hamdan juga Cyrus, Mordechai dan Esther bagi menggambarkan keakraban kaum Parsi dengan Yahudi dalam sejarah mereka yang lampau yang yang dibanggakan oleh pentadbiran Iran hari ini meskipun laungan palsu dan bohong isu Holocoust dan ingin melenyapkan negara Yahudi dari peta dunia.



Sambutan 10 Muharram cara syiah.Adakah ia sama dengan Kavadi?.Apakah amalan ini mengikut Al-Quran,hadis atau sunnah?



Dan inilah pula wajah dan perwatakan Ahmadinejad disebalik tabir dan sandiwara Iran :



22 comments:

pencinta kebenaran said...

terima kasih kerana membawa topik yg sgt tepat n menarik...sy telah sedar mengenai perkara ni sejak awal lagi tapi sy bukanlah penulis n tidak mempunyai byk masa terluang...tahniah saudara!! mmg iran ni kata nak padamkan israel dr peta dunia lah apa lah...tgk smpai sekarang..apa tindakan diorg? tak ada langsung!!! syiah ni mmg merbahaya....diorg pun skrg nak kembangkan fahaman diorg nih...n skrg malaysia byk juga bekerjasama dgn iran..sy rasa akan timbul masalah nanti...sy ada juga rakan2 dr iran..rakan pd classmate sy...rupa luaran n or tulih kat passport jek agama islam tapi...diorg ni suka2 hati jek dlm amalan agama....klau agak2 suka dgn satu agama tu bleh gantung gamba kat bilik n claim tu tuhan diorg...n esok tak tau lah pulak apa agamanya...klau nak cerita berkesedudukan tu pun...mmm..malas nak cerita lah..pendek kata org akan kata "iranian is funny" bukan kelaka ye maksudnya...tapi maksudnya suka2 hati jek dlm hal2 yg cam tu.jgn terperanjat..mmg tu lah hakikatnya..apa kata saudara tulis kat utusan melayu ke..berita harian ke..bagi masyarakat malaysia sedar sapa diorg ni sebenarnya n kalau bleh tak yah lah nak coorporate ngan diorg...

Panglima Perang Cyber said...

saya menyokong teori ini kerana sejak lama saya sudah mengagak bahawa Iran @ Syiah itulah musuh dalam selimut kita dan sekarang baru orang ramai sedar bahawa Saddan Hussein itulah pembela Sunnah...

Walau dikhabarkan juga dalam buku Armageddon bahawa dia juga yang pertama menolak imam Al Mahdi...

Taleban dikalahkan dengan bantuan Iran dan saya semakin yakin Taleban yang pernah berjaya dalam menghapuskan candu di Afghanistan adalah tentera imam Mahdi.

Lagi kerana Obama juga mengatakan bahawa tentera Amerika di Iraq akan dihantar ke Afghanistan.

Harap dapat bersambung lagi huraian yang jarang dilakukan ini dan saya sentiasa menanti pembongkaran perkara ini demi menyedarkan kita semua bahawa fokus kita mestilah merentasi sempadan dan musuh utama kita bukan UMNO / PAS tetapi Yahudi Zionis dan juga Syiah Wahabi..

Mereka adalah yang merosakkan Islam dan tentu sekali penggunaan politik menyebarkan ajaran mereka adalah salah satu cara yang mereka ambil dan kita juga sedar dan telah melawan serta akan terus berusaha melawan mereka sehabis tenaga yang kita ada..

Ayuh.....kita sebarkan info ini.

Salam perjuangan dan perpaduan Islam Iman Ihsan.

LEKIR said...

Assalamualaikum,

Ada hadis Nabi s.a.w yang mengatakan Taliban dan Mujahidin Afganistan sebagai pembawa Panji-Panji Hitam

Ada juga ramalan yang Imam Mahdi akan memerangi puak Iran dan

puak Iran dari Talikan sebagai pembela Iman Mahdi

Sayang Islam dan Melayu said...

Salam sebelum datangnya Dajjal akhbar sudah ada jutaan,bukannya ribuan dajjal keci.Dajjal sebelum dajjal sudah pun tiba,.Dajjal sebelum Dajjal ada di mana-mana sahaja,bukannya di Timur Tengah sahaja....
Dajjal di dalam bahasa arab berasal dari perkataan"Dajjala" bererti menutup.Orang yang berdusta disebut "Dajjal" kerana menutup kebenaran dengan kebathilan.

sifat Dajjal akhbar nanti sila rujuk Kitab Syarah sahih Muslim Imam Al Nawawi...Mohon permisi

Anonymous said...

salam,sabda Rasulullah saw yang bermaksud: Umat Islam adalah umpama satu binaan yang saling teguh meneguh antara satu sama lain...dan dalam hadis yang lain, musuh orang Islam yang jelas dinyatakan ialah orang Yahudi dan Nasrani (orang kafir). Mengapa kita berprasangka sesama umat Islam walaupun sedikit berbeza pandangan tetapi tetap merujuk kepada kitab yang satu iaitu Al-Quran. Mungkin ada Syiah yang zalim dan brosak akhlak tetapi kalangan Sunni juga ramai yang berperangai serupa. So, jika ini yang dijadikan premis perdebatan maka kita tidak akan jumpa titik pertemuan dan perpaduan, saling salah menyalah sedang puak kuffar bermaharaja lela membunuh umat palestin. Ayuh, merilah kita jadikan budaya saintifik iaitu pemikiran yang rasional berteraskan wahyu yang sahih sebagai asas epistemologi dan cara kita berfikir. Wallahu a'lam.

LEKIR said...

Assalamualaikum,

Ada kemungkinan Sai Baba adalah dajal

rambut keriting,gempal dan rendah-hampir menyerupai ciri-ciri dajal dalam hadis

cuma Sai Baba tidak buta sebelah matanya.Mungkin butanya kemudian

Panglima Perang Cyber said...

http://penembak-tepat5.blogspot.com/2008/10/bagaimana-membuang-flag-di-blog-anda.html

tips buang flag blog saudara..

sangtawal said...

SALAM SEMUA,

Buat pencinta kebenaran,terima kasih atas komen dan sokongan anda.Tujuan saya menulis adalah untuk sama sama berkongsi ilmu dan pandangan,jadi semua komen yang diberi,samada pro atau kontra amatlah dihargai.Memang secara keseluruhannya iran sedang bersandiwara.namun kita seharusnya tidak boleh menyalahkan iran 100%,memang ada warganya yang baik dan lebih tinggiilmu dan imannya dari kita.cuma saya berpesan agar hati-hati dengan syiah,itu saja.

buat kawanku p5,memang benar apa yang dikata p5 itu,kalau tanpa bantuan iran,taliban sukar untuk dikalahkan.Mereka keturunan Pathan yang sudah dikenali seluruh dunia dengan keberanian dan semangat juang yang kental.Memang saya bersetuju yang musuh utama kita bukannlah pas atau umno ,tetapi zionis-yahudi serta syiah-wahabi. oleh itu,apa saja aliran fahaman yang ada hubungkait dengan politik komunis dan sosialis/kapitalis amat perlu diberi perhatian sewajarnya dalam mengorak langkah perjuangan!tentang cara nak buang flag blog tu ,saya telah cuba dengan kaedah yg saudara ajar tu,tapi tak dapat.Insyaallah nanti saya YM saudara

buat Lekir,pendapat yang sangat baik.berkaitan panji hitam,banyak pendapat sebenarnya.hanya Allah saja yang tahu,namun saya berkeyakinan bahawa panji hitam bangkit dari nusantara yang diketuai oleh anak cucu nabi dari bani tamim yang akan membantu Al-mahdi.namun harus diingat,pendapat saya dia bukanlah abuya ust ashaari seperti apa yang didakwa al-arqam dulu.Tentang sai baba...pendapat saudara boleh dipertimbangkan.tapi dia bukan lagi dajjal akhbar itu.

buat sayang islam dan melayu,satu komen yang cukup baik.Benar sekali ,memang ada ramai dajjala sebelum Dajjal akhbar itu...namun pengertian itu secara umum dan cukup luas tafsirannya.umpama kita yang berperangai buruk digelar setan atau iblis padahal kita adalah manusia dan bukanlah iblis.begitu juga perihal kiamat,ada kiamat kecil dan kiamat besar.tanda tandanya cukup banyak.kitab syarah shahih muslim karangan al-nawawi itu banyak menceritakan perihal dajjal akhbar seperti yang saudara katakan itu.untuk pengetahuan saudara golongan syiah juga berbeza pendapat tentang dajjal dan al-mahdi.oleh itu komentar yang baik dan berguna untuk ummah amatlah diharapkan dari anda semua di blog kerdil saya ini.

Buat sahabat tanpa nama,terima kasih kerana selalu mengikuti perkembangan tulisan saya.Memang benar apa yang saudara kata itu,ikatan kita umpama satu binaan,itulah ukhwah dalam islam,malah kita berdosa jika tidak bertegur sapa lebih dari 3 hari,malah banyak lagi hadis dan ayat suci al-quran yang menekankan betapa perlunya kita bersaudara dalam islam.
saudara,memang tidak perlu pergi lebih jauh jika kita ingin membuat perbandingan seperti apa yang saudara maksudkan itu,kita yang berada dalam fahaman sunnah wal jamaah ini pun berbagai ragam,banyak ajaran telah terseleweng seperti ajaran sesat dan sebagainya.kita juga banyak bergaduh dengan perkara perkara kecil.memang sifat manusia begitu,jadi jangan menyalahkan nafsu kerana nafsu mutmainnah sudah dijemput kedalam syurga tak kala kita berada diatas dunia lagi setelah kita berjaya mengalahkan nafsu ammarah dan Lawwamah.Mungkin saudara perlu banyak lagi membaca berkaitan iran dan syiah.Ini bukan bermaksud saya katakan saudara jahil,tapi tahukah saudara apa ucapan syahadah syiah,apakah bacaan syahadah dalam sembahyang mereka?bukankah ditambah dengan imam Ali...jadi bila ucapan dan kalimah Toyyibah sudah berbeza,apakah agama dan anutannya itu bermakna...saya ulangi kembali apa yang saya tulis diatas...

"Perbezaan Sunni dan Syiah umpama langit dan bumi,malah mengikut seorang ulamak Syiah bernama Sayyid Nikmatullah al-Jazairi dalam kitabnya, berkata :
"Sesungguhnya kami tidak akan pernah sepakat dengan AHLI SUNNAH tentang ALLAH, NABI dan IMAM kerana mereka mengatakan: Tuhan kami adalah yang Nabinya Muhammad dan khalifah setelahnya Abu Bakar, dan kami AL-RAFIDHAH tidak beriman pada Tuhan itu dan Nabi-Nya, kerana Tuhan yang Nabi-Nya Muhammad dan khalifah setelahnya adalah Abu Bakar bukanlah TUHAN kami."
[Ruj ukan : Anwar al-Nu’maniyyah, jil.2, m.s: 278, Bab Nur fi Haqiqah al-Anwar ]"

saya tertarik dengan ayat saudara TANPA NAMA..."Ayuh, marilah kita jadikan budaya saintifik iaitu pemikiran yang rasional berteraskan wahyu yang sahih sebagai asas epistemologi dan cara kita berfikir"

Soalan saya,bolehkah kita menggunakan akal kita yang rasional untuk mengupas apa yang diwahyukan oleh Allah dalam Al-quran dengan budaya saintifik kita padahal wahyu itu perlu diikuti tanpa ada takwilnya.Al-quran itu kebenaran sepanjang zaman.
boleh terangkan sikit apa yang dimaksudkan dengan asas epistemologi dan cara berfikir seperti yang saudara katakan itu? boleh kita berkongsi ilmu disini.

terima kasih sekali lagi buat semua.wassalam.

abatasa said...

Salam untuk Sang Tawal dan saudara semua.

Pada dasarnya saya masih kurang faham atau tidak jelas mengenai Syiah ini kerana saya menganggap mereka juga Muslim (satu kalimah syahadah)... Satu lagi ramai juga para wali dan ulamak yang hebat dari kumpulan ini. Mereka bukan penyembah berhala atau api. Kemungkinan yang ada ialah perubahan cara atau pun penyelewengan syariat oleh ulamak2 zaman terakhir ini disebabkan dendam membara mereka terhadap Muawwiyah (pembunuh Imam Hussain di Karbala) masih meluap2 sehingga terbawa permusuhan.

Ahli Sunnah juga ada kesalahan apabila mendiamkan diri bila ahli bait di bunuh oleh Muawwiyah dulu, dan saya berkecuali dalam hal ini kerana kurang ilmu mengenainya.

Saya tidak tahu halacara dan pemakaian aqidah kaum Syiah ini dan masih memerlukan maklumat yang kukuh sebelum bersetuju dengan pendapat ramai di sini. Beberapa petunjuk yang dibangkitkan boleh saya gunakan sebagai asas pemikiran dalam menentukan kedudukan sebenarnya terutamanya hadis2 Rasulullah yang berkait dengan Isfahan itu.

Setahu saya Imam2 Syiah adalah ahli bait dari keturunan Saidina Hussain sehinggalah berlaku misteri keghaiban (hilang) Imam yang terakhir dari ahlibait itu dan dari ajaran Imam2 inilah yang menjurus kepada wujudnya Mazhab Syiah. Saya mengaku kurang arif dan harap dapat dibantu oleh mereka yang lebih tahu.. Kerana saya amat takut mengkafirkan sesama Muslim...

Saya harap ada sesiapa yang berkefahaman Syiah dapat memberi pandangan...... wassalam

Sangtawal Sakranta said...

salam buat abatasa,

terima kasih atas komen.
wassalam

akmalazizan said...

syiah = Kuffar

malang benar manusia yg lahir dari keluarga Syiah di negara2 yg beraqidah syiah, moga Allah memberi hidayah kepada mereka

Sangtawal Sakranta said...

salam buat akmalazizan,
terima kasih atas komen tuan.

ya, semoga mereka diberi hidayah oleh Allah.

wassalam

jebatdurhaka said...

simpati saya pada kalian yang termakan racun-racun yahudi untuk memecahbelahkan umat islam. mereka yang berpegang pada alquran dan sunnah sahaja yang diterima. dan untuk golongan ahli sunnah waljamaah dan syiah, meraka akan masuk syurga jika kedua-duanya ikut apa yang di syaratkan. fahamilah maksud saya.contohnya begini, jika seorang yang mengaku dia berfahaman sunnah tetapi tidak sembahyang,apakah dia akan masuk syurga? dan saya percaya, begitu juga dengan syiah,.kepada penulis, saya nasihatkan awak perlu berhati-hati tentang penulisan dan bertangungjawab sepenuhnya jika dengan penulisan saudara ini menjadi punca kita saling benci membenci, sekali saya tegaskan,baik sunnah dan syiah, kita sealiran dan masih berpeluang selagi kita mengikuti alquran dan sunnah rasul. hentikan perbalahan ini. jangan termakan dengan para oreantalis yang penipu kita, iran saudara kita, musuh umat islam hanyalah yahudi dan nasrani serta majusi. kepada sangtawal, mohom maaf, tetapi saya sangat tidak sependapat sekiranya anda masih mengatakan syiah bukan saudara kita. saya bukan dari aliran syiah, tetapi saya percaya kita semua sealiran.

Anonymous said...

penulisan yang bagus utk sama2 kita fikirkan dan KAJI..teruskan penulisan anda...'sesungguhnya kenyataan dunia adlah berlawanan dengan realiti sebenar'

jebatdurhaka...saya cadangkan anda banyakkan membaca psal syiah...dan fahami betul2 perkataan fitnah dajjal...

Anonymous said...

Salam tuan

Syiah Rafidah tak boleh pakai.
Tapi Syiah Zaidiyah boleh pakai kot?


Wa tertembak ajerr

Anonymous said...

Syiah memang bukan Islam. Aqidahnya sudah beda. mereka idolator. Seperti era setelah Nabi Isa, Ada kaum pagan yang menganggap beliau saat naik kelangit adalah tuhan, dan logos (holy ghost) yang melayang layang di ruang angkasa adalah tuhan, padahal tidak ada apa apa dilangit sana. kosong! logos adalah keyakinan pagan yunani kuno.

maka zaman setelah Nabi Muhammad, muncul pula idolator yang mengatakan Tuhan ada dimana mana dibumi ini bersama makhluknya, idolator itu bernama Syiah.

Padahal paham tauhid dalam Islam, Allah terpisah dari makhluk dan semua ciptaanNya.

Coba lihat video release dari Commander Taliban, mereka ingin bergerak menuju Tanah Palestina untuk membebaskannya dan menghancurkan Israel. Merekalah Panji Hitam yang disebutkan Nabi. Dan merekalah pasukan yang akan menghancurkan Israel dalam hukuman kedua menurut surah Al Israa'.

Faktanya, sebelum Afghanistan diserang Amerika, Taliban berencana march menuju Iran untuk berperang melawan pasukan Syiah, lalu menuju Syria lalu masuk ke Jerusalem. Karena itulah Taliban diserang sekarang ini.

Iran memang sangat membenci Taliban. Bahkan berita terbaru, Amerika akan bekerjasama dengan Iran untuk memerangi Taliban.

tetapi fakta sesuai Hadits, Taliban sampai hari ini semakin kuat dan tidak bisa dikalahkan.

70.000 Yahudi Isfahan adalah mereka kaum syiah Iran. disana memang banyak Yahudi ortodhox berpaham syiah. coba lihat web yahudi Orthodox, mereka bilang sangat senang tinggal di Iran. memang benar sabda Nabi, 70.000 itu sudah muncul.

Taliban adalah gabungan dari keturunan Bani Ishaq/ Bani Israil yang beriman (muslim), Arya yang beriman, dan dari seluruh penjuru dunia siapa saja yang bergabung dengan mereka. Mereka tidak akan pernah bisa dikalahkan hingga Panji Hitam tegak di AL Quds.

Anonymous said...

Di Afghanistan, Mujahidin dikenal hingga hari ini sebagai Mujahidin IEA ( Islamic Emirate of Afghanistan). Amerika menyebut mereka dengan nama Taliban.

Taliban adalah berarti Murid (student). Mujahiddin pemuda pemuda student yang berjihad disana.

Pemuda pemuda (student) madrasah inilah mereka PEMUDA BANI TAMIM PEMBAWA PANJI PANJI HITAM.

Anonymous said...

astaghfirullah...
sayer ader terbacer ttg iran nhh 2 months ago...
n sayer pun x brani nak percayer sgt..
tp lpas bacer dr blog2 lain...
masya Allah...

awang said...

saudara2 smua maaf mencelah...ketika semangat berkobar2 mcm skrg ni kadang2 kita tersalah menilai kekufuran umat islam yg lain...jgn terlalu mudah mgkafirkan org lain...sya tdk faham apa maksud saudara2 ttg syiah-wahabi...knp perlu ada wahabi dlm label kekufuran..tahu kah kamu siapa dia imam muhammad bin abdul wahab yg d gelar musytasyrikin sbg wahabi...pernah kah kamu mmbaca bukunya,ada perkataan lainkah dlm penulisannya selain firman Allah,hadis sohih serta pndapat imam mukhtabar...jgn lah kita taksub sampai buta tanpa ilmu dan ego dgn pendapat sendiri serta pendapat org lain yg tidak mahu mengenal kebenaran...dalami dulu ilmu agama dgn hati terbuka sblm menuduh org lain sesat...terima kasih

Anonymous said...

Nabi Muhammad sudah bepesan fitnah yang terbesar yang melanda umat ku adalah fitnah dajjal .sesiapa yang mengikuti alquran dan sunnahku akan selamat hingga hari kiamat.

MIKIR PAKEK AKAL, BUKAN DENGKUL! said...

WAHABI=KAFIR,PENYEBAR FITNAH, BID'AH TOK, MADZHAB DURHAKA..
SAMA SEPERTI BLOG INI. YANG BISANYA HANYA PENYEBAR FITNAH SANA-SINI, TOLOL. MANA ADA ABU BAKAR PERNAH NGOMONG, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN."??? Hadis riwayat al-Tirmizi lagi???

ADANYA ITU DARI "NAJD" IDIOT, BUKAN KHURASAN! YAITU DI SAUDI ARABIA! TEMPAT LAHIRNYA NABI-NABI PALSU DAN TERMASUK ALIRAN WAHABI/SALAFI. YG PUNYA BLOG INI BAHLUL

Jais Sobrie Inil said...

Memang susah mengenal perilaku dajjal mata satu.
Semua nabi perna berdoa minta perlindungan Allah dari dajjal.nabi saw suruh kita berdoa agar terhindar dari dajjal.......... dajjal dgn sifatnya yg halus tanpa dapat dikesan sudah masuk dalam rumah setiap umat islam .
Kerana dajjal dibantu oleh syaiton.sifat kesyaitonan yg menguasai manusia akhir zaman adalah sifat dajjal.
Dan akan saja musnah bila seseorang itu memiliki usaha atas iman dalam membawa semua sunnah nabi saw.tentera imam mahdi sedang bergerak diseluruh alam dan sebahagian besar umat ni tidak menyedarinya......... cuba kita fikir mana jemaah yg digeruni oleh yahudi ketika ini...? Dan mana jemaah yg belum ada benderanya......sebab klo kita ambil bendera hitam yg ada sekarang ini, beratu sudah kumpulan membuat bendera hitam tapi tiada yg membawa tindakan drastik terhadap yahudi.......
Cuba kita alihkan pandangan kita pada pergerakan jemaah tabligh yg sudah memenuhi dunia. Perhimpunan mereka tidak pernah kita dengar diganggu oelh yahudi atau dimanupulasi oleh orang lain.malah yahudi itu sendiri tidak berani mengklim jemaah ini pada perkara yg lain....

CERITANYA BENDERA HITAM YG NABI MAKSUDKAN BELUM LAGI ADA KERANA YG MEMBUATNYA BELUM SAMPAI....................SIAPA PEMBUATNYA.........SAMA DENGAN BENDERA RASULULLAH.RASULULLAH SENDIRI YG MEMBUATNYA BARULAH DI BAGI PADA SAHABAT UNTUK DIPERTAHANKAN......ITULAH IMAM MAHDI.......