Tuesday, December 16, 2008

Bush dan sepasang kasut terbang !




Aku adalah sepasang kasut

Aku diperbuat di Eropah,

Aku dihantar ke timur tengah,

Aku dibeli dan dipakai warga iraq.

Aku berkhidmat padanya siang dan malam

Aku melindungi sepasang kakinya.


Namun aku tetap dihina

Biarpun diriku berjenama

Aku dikerjakan sesuka hatinya

Aku selalu berlari bersamanya.

Aku memburu berita bersamanya.

Aku selalu berkorban untuknya.


Jasaku padanya bukan sedikit.

Duri,najis,kelikir ,lumpur yang melekit,

Menjadikan diriku saban hari sakit,

Tiada siapa yang mendengar aku menjerit.


Bila aku sudah lusuh dan rosak

Pemilikku mula memberontak

Lalu dilemparkan aku ke muka penyangak

Sebelah diriku berjaya dielak

Sebelah lagi diriku mula dilanyak.


Aku bangga menjadi kasut yang hina

Kerana aku berjaya mengejutkan dunia

Biarpun umat islam sedang tidur lena

Aku bangkit untuk membela agama

Aku mewakili suara rakyat iraq dan dunia

Aku berjaya memalukan penguasa dunia

Hanya dengan diriku yang hina.


Nukilan : Sangtawal Sakranta…. 15.12.08 @ 3.00pm



klik disini untuk adengan kasut terbang.

7 comments:

CINCIN@RINGS said...

Idea yang sangat baik

Sangtawal Sakranta said...

terima kasih saudara fauzi..

CINCIN@RINGS said...

selamat...
Adakah sudah baca e-mel kedua saya ttg pengeluaran sijil batu permata itu. Sb sy tak pasti e-mel tu sampai atau tidak

Sangtawal Sakranta said...

salam pakciQue

Ternyata anda penyokong Bush yang tegar!
terima kasih atas komen yang diberi, permainan yang anda sebut itu hanyalah dari pelbagai permainan yang ada.Mungkin Bush sendiri sudah lali dan biasa bermain dengan permainan "sock and awe' tu..itu sebabnya dia terus saja mengelak bila dilemparkan objek kearahnya.ia adalah satu gerakan automatic response yang dikawal oleh parasympathetic nerve system!

banyak lagi permainan lain dalam internet yang menimbulkan kebencian orang ramai kepada Osama Bin laden! cuba anda cari dan anda main..insyaAllah hati dan jiwa anda akan tenang bila boleh membunuh berkali kali osama!

CINCIN@RINGS said...

Jika 1 Osama mati, Beribu lagilah alamatnya Osama Bin "Kulat Tumbuh" wujud. Tapi hakikatnya adakah secuit Osama di Malaysia ni "Bergaya" di sisi Tuhannya untuk mengatasi ujian sehari-hari di sekeliling. Sbb sebenarnya itulah ujian yang besar dalam hidup kita... Kawe takut dok ngatib Pitih!...Pitih!....Pitih!...Kah...kuah...kuah...kuah...
Maka bertanyalah aku kpd diriku..
Adakah krn pitih aku datang atau kerana pitih aku didatangkan?

Anonymous said...

Kasut noreh getah Pok Teh pun ade kalau nak guna buat baling bush...sponsor free je..hehe..

Sangtawal Sakranta said...

pok teh...

kalu kasut tu guna wak lempar bush
pok teh nak pakai apa pula nak menoreh nanti?...he he he