Monday, May 16, 2011

Raja-Raja Dari Anak Iblis Yang Memiliki 5 Kerajaan



Tajuk : Raja-Raja Dari Anak Iblis Yang Memiliki 5 Kerajaan

Artikel Oleh : Sangtawal Sakranta.


Sambil membelek – belek buku Majalah Mastika keluaran Mei 2011, saya terbaca satu topik menarik pada mukasurat 56 bertajuk : “Inilah musuh sebenar manusia!”, pada bahagian Alam Mistik bersama Karimon. Pada Mukasurat 57 pula ada diceritakan nama-nama anak Iblis iaitu seramai 5 ekor dibawah sub-tajuk : “ Raja-Raja dari anak Iblis”.

Saya tulis semula untuk dikongsi bersama disini:

[[ Terdapat lima kerajaan besar yang diperintah oleh anak-anak Iblis berserta dengan tugas-tugas mereka :

1.Dassim:
Tugas jin ini merasuk manusia bercerai berai antara suami isteri, adik beradik, sahabat handai dan jiran tetangga. Dassim juga memutuskan silaturrahim,kekeluargaan,jemaah dan seumpamanya.

2.Mabsuut:
Jin ini tugasnya merasuk dan menghasut manusia supaya memfitnah, mengadu domba, dengki khianat dan seumpamanya.

3.Thubar:
Tugasnya merasuk manusia yang ditimpa masalah, musibah dan bala bencana supaya berputus asa dari rahmat Allah. Selepas dirasuk mereka menyumpah-nyumpah dan memaki hamun kepada Allah kerana ditimpa musibah itu.

4.Zalanbur :
Tugas jin ini merasuk dan menghasut manusia supaya bergaduh,bertengkar, bermusuhan, bertumbuk dan membunuh.Orang yang dirasuk selalu mendapat gelaran atau nama panggilan kerana terkenal dengan sifat panas barannya.

5.Al-Anwar:
Jin ini ditugaskan untuk merasuk dan menghasut manusia supaya membuat perbuatan keji yang akan meruntuhkan nama baiknya sendiri seperti berjudi, tikam nombor ekor, gejala sosial, minum arak, sumbang mahram, onani, berzina, lesbian, seks bebas, homoseksual dan liwat. ]]

Itulah serba sedikit info tentang anak-anak Iblis dan fungsinya dalam kerajaan pakatan Iblis. Semoga kita sentiasa berwaspada terhadap hasutan dan tipudaya mereka.Mereka semua amat licik dan penuh dengan muslihat.

Diantara banyak-banyak anak Iblis diatas, kebanyakan dari manusia tidak tahan dengan hasutan dan pujukan anak iblis bernama Al-Anwar yang sentiasa menyuruh melakukan zina!

Zina adalah perbuatan keji lagi terkutuk yang amat dimurkai Allah swt ! malah Allah swt menegah hambanya menghampiri zina atau dengan kata-kata lain terlibat dengan aktiviti-aktiviti yang menjurus kepada berlakunya zina!

Jika menghampirinya pun Allah swt telah menegahnya, apakah kita sanggup melindungi atau mempertahankan si pelaku zina dikalangan umat ? apa hukumnya pula? apa lagi jika pelaku tersebut pernah didapati bersalah melakukan liwat !

Firman Allah swt dalam surah Al- Isra’ : ayat 32 bermaksud :

“Dan jangan menghampiri kamu akan zina, kerana bahawasanya zina itu adalah ia maksiat yang sangat keji dan sejahat-jahat jalan (sejahat-jahat pekerjaan) ”
[ Al-Isra’ : 32]

Firman Allah swt lagi dalam surah Al-Furqan : ayat 68-70 bermaksud :

“Dan juga mereka yang tidak menyembah sesuatu yang lain bersama-sama Allah dan tidak membunuh jiwa yang diharamkan Allah membunuhnya, kecuali dengan jalan yang hak (yang dibenarkan oleh syarak) dan tidak pula berzina dan sesiapa melakukan yang demikian, akan mendapat balasan dosanya.

Akan digandakan baginya azab seksa pada hari kiamat dan dia pula akan kekal di dalam azab itu dengan menerima kehinaan

Kecuali orang yang bertaubat dan beriman serta mengerjakan amal yang baik, maka orang-orang itu, Allah akan menggantikan (pada tempat) kejahatan mereka dengan kebaikan dan adalah Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani” [ Al-Furqan : 68- 70 ]

Apakah kita masih ingin menyembunyikan kemaksiatan dan ‘pekerjaan sejahat-jahatnya ini’ oleh orang yang kita kenali sekiranya kita tahu bahawa orang tersebut benar-benar telah melakukan perbuatan terkutuk itu ? apakah kita masih mahu berkawan atau mahu menjadikan dia pemimpin kita ?

Renungi semula Firman Allah swt ini :

“Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka).” [ Surah Al – Mumtahanah : Ayat 2 ]


*[ Artikel ke 225 - Sangtawal Sakranta ]....



75 comments:

parang terbang said...

tawal...

jin yang no 5 tu la ULAMAK pemilik syurga terhebat kat kelantan tu bela...

haha...hebat x lepas zina boleh jadi imam lagi...kelas gitu......

Anonymous said...

terlupa satu lagi jin...ni bapak punya besar, Al Tantunya Jib...kerja dia cekik darah manusia

Anonymous said...

yes, oleh kerana aku telah dihasut oleh kelima2 setan2 tu. maka aku sokong najib. aku benci hudud!!!

zaman fitnah said...

no 5 tu sah2 la mastika edit.. cube la carik dr sumber lain no 5 tu apa.. mastika kan utusan grup media kuat kerajaan.. haih.. ni bukan tergolong fitnah ke? bukan nak backing al-ANWAR tp bukan macam ni caranya nak mensabitkan kesalahan org...

Anonymous said...

abg parang terbang ikut celah mana parang terbang? sokong fitnah.. konon nak jadi geng selempang merah parang terbang ke.. cermin muke sket bang

Anonymous said...

Salam..
Adoyai,nk padankan ayat2 Al-Quran dgn fiksyen Mastika..Ne sapa ajar ble men copy paste ayat Quran utk penuhkan hasrat nk melogikkan tanggapan sendiri neh..
Seharusnya saudara penulis membaca dan merujuk akan kitab Bahru Al-Madzi karya Muhammad Idris Al-Marbawai berkenaan larangan Rasulullah s.a.w menggunakan ayat2 Allah tanpa ikut jalan2 para sahabat..
Mengambil ayat2 Allah hanya berdasarkan mujur adalah dilarang oleh Rasulullah s.a.w krn itu sifat org2 yg merepekkan akan ayat2 Allah dan mudharatnya sgt besar dimana Rasulullah s.a.w menyeru kpd kelompok sebegini supaya bersedia utk mengambil tempat mereka di neraka..
Sgt besar Mudharatnya perbuatan saudara penulis ini kerana saudara boleh mengelirukan ramai manusia yg dangkal makrifahnya lalu menyeret sama mereka ke jalan Neraka..Saudara jgn menjadi golongan yg kelihatan spt melakukan amalan ahli syurga ttp sebenarnya akan menjadi ahli Neraka..
Saudara Parang Terbang sudah menjadi mangsa Mudharat saudara penulis..
Perkara diakhir zaman ini penuh dgn Fitnah,maka adalah lbh murad jika Saudara berlepas diri utk mengelakkan diri dari tertimpa Mudharat Allah krn ikut campur membiakkan Fitnah..
Bukan amalan saudara yg jd ukuran sy ttp perkataan dan perbuatan saudaralah yg membuatkan saudara menanggung kemuflisan di Yaumal Mahsyar kelak..
Igt Saudara bahawa saudara sudah melangkah batas yg Allah berikan keatas manusia..
Islam bkn hanya pd perkara Ibadah semata-mata ttp Islam itu berjalan 24jam dlm diri kita..Dimakah saudara dan dlm kelompok manakah saudara apabila saudara diluar solat dan ibadah saudara..renung2kanlah..
Sudah2lah wahai saudara..Makrifah kita ada had dan Hijabnya..Maka berlepas dirilah jika saudara tiada atsar dan rujukan yg Mursyid utk menuduh sesama manusia..
Kelak saudara yg akan rugi..

parang terbang said...

punya bangang mangkuk2 diatas ni...

kalau fitnah kenapa x nak bagi dna?jam omega...PALING PENTING SUMPAH LAKNAT...itu je nak bukti diri x bersalah......

pakai otak jangan pkai kepala lutut...haha

dalam dunia akhir zaman ni pemimpin yang dikeji diangkat sebagai pemimpin...!

nak cakap pasai agama konon...ptuih!!!!!!!!!

cermin diri la...jangan jadi pelacur politik!!!!!!!

Anonymous said...

sayang, sekian lama saya mengikuti penulisan anda....jgnlah cenderung kepada kejahilan saudara..tulisan saudara jauh tersasar!sayang2........

Anonymous said...

Mungkin SANGTAWAL terlepas membaca akhbar METRO.

Sebagai orang yang mengaku dirinya beriman sudah pasti akan berHATI-HATI terutama ke atas PERKARA YANG SAMAR-SAMAR atau TIDAK JELAS. Iman itu terbentuk kerana YAKIN, bukan kerana ragu-ragu atau TIDAK PASTI.

Terdapat pandangan yang elok kita faham sebagai orang ISLAM, seperti pandangan Ustaz Zaharudin.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Sumpahlaknatbolehdisalaherti/Article/index_html

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tuduhanelokdisahut/Article/index_html

Dua artikel yang boleh dijadikan panduan mengenai hukum ISLAM dan ditulis oleh yang memiliki ilmu dalam bidang masing-masing.

Pandangan SANGTAWAL umpama mengajak orang ramai untuk membuat andaian ke atas perkara yang tidak pasti dan tidak jelas... "pandai-pandailah tuan2 buat andaian"

Al'Hakim

totokmentol said...

awat kalo sangtawal perli politik pembangkang, ada je yg xpuashati.

hebat sgt ke al juburi al belalai beso 7 inci anugerah tuhan tu sampaikan semua orang dituduh konspirasi nk jatuhkan dia.

nik najis al jumudi pun mangkuk gak. keluar statment ntah apa2 bela si juburi.

al juburi teman sebilik al jumudi ke..

hahahaha..jin mabsuut da rasuk aku. hahaha hasut lg adu domba lg.

Eika said...
This comment has been removed by the author.
AbuHakeem said...

ok jer... bila masing-masing boleh membaca tanpa prejudis dan taksub pada ideologi politik....

berfikir secara ilmiah dan tidak memihak mana-mana...

(cuma Sdr ku Sang Tawal... ada bold liner lak ek)

kita yg berdiri di belakang demokrasi tetap tertipu... tetap dipergunakan.. tetap salah selagi menyokong sistem demokrasi itu sendiri... tak kira anda biru, hijau atau light blue...

dari segi positif... amik la ia sebagai satu ilmu...

kalau masing2 dah tau kesalahan pemimpin lawan masing2... kenapa kita tak tegur pemimpin itu terus? kenapa tak minta pemimpin kita sendiri beri penjelasan... hanya meminta penjelasan pada pemimpin lawan... mintalah para pemimpin kita menambah baik amal dan peribadi.. tegur lah... kerana,

orang yg mati akibat menegur pemimpin masyarakat itu matinya syahid dan setaraf dengan Sayyidus Syuhada.... begitu penting kita tegur pemimpin... jangan hanya angguk sahaja ya....

maaf... teguran ini untuk saya jua...

-abuhakeem-

Anonymous said...

hahah lawak pula bila satu artikel yg begini santai bisa dilihat dr sudut yg sgt prejudis...Begitu pekat dan sebatinya jiwa mahzab politikus laknat dlm jiwa kita...bravo....lantak le kome janji kome bahagia...jgn esk bila negara diserang musuh dlm selimut...api dlm sekam korg hanya mampu jdk pahlawan keyboard...angkat keyboard ya saudara2

Anonymous said...

Blogger parang terbang said...

punya bangang mangkuk2 diatas ni...

kalau fitnah kenapa x nak bagi dna?jam omega...PALING PENTING SUMPAH LAKNAT...itu je nak bukti diri x bersalah......

pakai otak jangan pkai kepala lutut...haha

dalam dunia akhir zaman ni pemimpin yang dikeji diangkat sebagai pemimpin...!

nak cakap pasai agama konon...ptuih!!!!!!!!!

cermin diri la...jangan jadi pelacur politik!!!!!!!
----------------------------------
klako gak mamat nie punya komen,aku nak tanya ko plak..penah baca hadis2 akhir zaman pasal para pemimpin2..agak2 ko pemimpin2 dalam kerajaan tue tak termasuk dalam kategori hadis tue ker??kwang2..blajo lagi beb!!!!

Anonymous said...

ada banyak blog bercerita tentang persediaan kiamat, Dajjal, Imam mahadi, Fitnah akhir zaman, Bani Tamin,melayu bangsa yang tidur dan akan bangkit menjadi tentera tentera mahadi, dah cantik sungguh dah

tapi bila bercakap tentang politik nampak meloyakan tekak, semata mata PAS bersengkongkol bersama DAP Cina dan KeAdilan yang dikatakan ejen dajal dan ejen illuminati semata mata kerana berlogokan mata satu, dan berharap semua melayu(tidak disebut dalam konteks Islam) untuk bersatu bersama sama UMNO...


Dimana snifikanya menentang percantuman antara PAS dan DAP sedangkan UMNO bersama MCA...apakah selama ini ISLAM tidak tertegak dengan adanya MCA didalam kerajaan

jadi kita lihat dari sudut yang kita nampak, pemerintah sekarang diketuai oleh UMNO, dan memang jelas Islamya main cedok cedok, dari segi luaran saja sudah nampak jauh dari siasah islam berbanding dengan PAS

kalau ada satu kerajaan yang agak hampir dengan Islam adalah PAS bukanya UMNO, tak nampak dari celah mana ISLAM/melayu akan punah jika pembangkang memerintah?

Apakah jika DAP itu kuat dan majoriti mereka akan memerintah,Bukankah menteri besar diperak adalah melayu Islam ketika pembangkang memerintah dimana majoriti memihak kepada DAP?


beginilah...kita tak pasti semada kita berada dipihak yang betul atau tidak...jadi rasanya berhentilah bercerita tentang Politik, kerana Politik itu memang kotor, Berhentilah ketaksuban terhadap melayu...melayu itu tiada apa apa tanpa ISLAM, Bumi ini adalah hak ALLAH, Tanah Malaysia ini adsalah Hak Allah...bukan hak melayu seperti yang dibanga bangakan selama ini...

baiklah berkenaan isu Anwar, banyak benar sebelum ini kes yang melibatkanya dan berbagai bagai bukti sudah dinyatakan... namun jika dilihat dari satu pihak pulak pelbagai bagai bukti yang ada itu seringkali bercangkah antara satu sama lain menjadikanya ianya rapuh...begitulah kalau kita melihat dari satu sudut sahaja...

apa yang pasti sesuatu pertuduhan itu boleh jadi satu fitnah...sangat berat dalam penilaiaan Islam

apakah kita benar benar pasti Anwar itu benar benar bersalah? Begitu juga disebelah pihak sana yang mengatakan kes najib bersama altuntuya, tak pasti bukan...

jika tak pasti dimana asasnya isu moral sebagai asas untuk menjatuhkan Anwar


jadi rumusanya ISLAM itu hak Allah..Tak payah susah susah nak promote mana mana parti politik hak berkuasa itu ditanggan Allah, Kasih sayang Allah itu akan datang jika kita menegakan agama Allah

Buat masa ini aku berani katakan selagi Umno yang menolak hudud itu berkuasa selagi itu lah kita lemah dan tak bersatu, nak jadi hebat dengan meolak hukum Allah...mimpi sajalah...

totokmentol said...

bole bagitau mana negara islam yg betul2 amalkan hudud ????

draf undang2 hudud ala pas pun ntah apa2. patutla mahathir tak luluskan. cubala ko semak bab zina dan rogol.

PAS parti yg lemah. jelas di mata rakyat pas cuma kerbau pendek tunggangan DAP. kalo pas kuat cam umno, aku org pertama akan undi.

Anonymous said...

Saudara parang terbang punya adab yg rendah dlm berhujah..
Hanya tahu memaki hamun dan meludah..
Apakah ukuran keislaman kamu jika nk beradab pun terpaksa diperingatkan oleh org lain?
Kasihan kamu krn mengambil gelaran yg belum padan buat kamu..Parang Terbang..
Yg sy nampak pd bahasa saudara adalah "ADAB DAH TERBANG"..
Sy boleh saja memaki 10 kali ganda lebih hebat dari saudara ttp itu tidak menjadikan sy lbh baik dan lbh hebat dari saudara..Sy juga boleh mencela dan meludah 10 kali lbh hebat dari saudara ttp itu tidak menjadikan sy lbh tinggi dari saudara..
Bukan itu yg agama dan Nabi2 kita ajar pd kita..
Klu tidak bercakap tentang agama,apa bezanya kita dgn org2 yg tiada agama didalam dirinya?
Jgn keterlaluan bila berselisih wahai saudaraku..
Itu bukan sifat org2 yg berlapang dada..
Jagalah lisan saudara krn menyakiti sesama saudara itu balasannya adalah neraka...
Jgn kerana saudara tidak bersetuju dgn kami,maka kami tidak layak mendapat panggilan yg baik dan hormat..
Jika mahu berhujah,gunakan hujah yg diraikan spt Hadith,Kalam Allah yg jelas Muradnya bukan menuntut perkara2 yg tidak diajar dlm agama..Sedangkan adab nk kemukakan Nas pun terpaksa kami peringatkan pd penulis,itu tanda tuntutan utk kemukan Nas belum dipenuhi oleh Penulis..Salahkah kami memperingati sesama saudara utk menambahkan kefahaman dlm jln beragama?
Sy bukan penyokong Anuar ttp sy menyokong haq2 yg Allah telah jamin akan diberikan pd manusia,sptyg tercatat didalam Al-Quran?
Keadilan apakah jikalau hendak mendapatkan laporan pertuduhan pun tidak diberikan?
Spt saudara dihadapkan utk pengadilan ttp butir2 pertuduhan keatas saudara tidak diberi utk saudara hujah balik..Apakah itu yg dipanggil perbicaraan?
itu Set-up namanya saudaraku..
Jika saudara cuba menafikan hak org lain utk mendapatkan keadilan utk dirinya,maka apakah saudara akan setuju jika saudara juga diperlakukan dgn hal yg sama jika saudara diadili kelak?
Sosok yg dituduh itu bukan saudara mara saudara,bukan adik kakak saudara,bukan ipar duai saudara,maka sebab itukah saudara memejamkan mata terhadap ketidak adilan yg dilakkan keatasnya?
Jgn mengambil Haq org lain dan menjadikan kita lbh tinggi dari Allah sedangkan Allah telah berikan Haq utk pengadilan kpd setiap manusia dimuka bumi ini..
Jgnlah menjadikan diri kita menghamburkan kalam2 Allah ttp Nabi tidak mahu mengaku kita ini dari golongannya krn kita telah terkeluar dari agama spt terlepasnya panah dari busurnya?
Ingatlah wahai saudara penulis dan saudara2 ku yg lain..
Ayat2 peringatan itu adalah utk kita junjung dan diamalkan,bukan utk memperingatkan org lain ttp pd masa yg sama kita masih belum melaksanakan akan peringatan2 itu..

SitiKembang said...

Sedih bila tengok org Islam yang suka perasan pandai. Mereka ini kebanyakannya datang dari Kelantan dan Terengganu dan kononnya mengaku alim.


Alim apakah jika apa yang mereka kerjakan masih tidak dapat membuka mata mereka dengan apa yang benar dan apa yang salah?


Apa maksudnya itu?


Mempunyai seorang "Tok Guru" yang tidak mengendahkan perjuangan masyarakat Islam di dunia. Apabila rakyat Palestin ditindas, dibunuh, tiada sekelumit usaha dari parti "Tok Guru" tersebut untuk membantu. Yang kita nampak, kerajaan bersama NGO Peace Global Organisation yang menghantar kapal bantuan sehingga ke hari ini. Tiada wakil dari parti "Tok Guru" bersama menghantar bantuan.


Mahukan Hukum Hudud, tetapi tidak mampu untuk Berjihad ? Umat Islam apa itu? Duk sembahyang tonggang tonggek tapi tak berani untuk berjihad demi agama ? Umat Islam apa itu ?

Saya harap Allah S.W.T. akan berikan panduan dan hidayah kepada kita semua. Supaya kita sedar bahawa parti yang mana yang betul betul membela agama dan bangsa, dan parti mana yang sebenarnya menjual agama dan bangsa kepada kaum lain.

Sejarah telah membuktikan tali barut di kalangan seagama kita pada zaman Parameswara sehingga generasi seterusnya dihukum dengan dijajah selama 500 tahun.


Kita juga tidak lupa, bahawa Sejarah akan TERUS mengajar mereka yang LUPA dan LALAI. Gula naik 20sen adalah lebih baik dari dijajah, tiada maruah, tiada harta, tiada darjat, tiada pekerjaan.


Kumpul duit dan pergilah ke negara-negara luar seperti di Serbia, Bosnia and Herzegovina dan insyaAllah dipermudahkan buat kita untuk sentiasa BERSYUKUR.


Jadi, mengapa buta pengikut parti "Tok Guru" ? Buta hati, buta mata, buta segalanya.


Daripada Abdullah bin Amr bin ash' ra berkata : Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda :" Bahawasanya Allah SWT tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. Tetapi Allah SWT menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim-ulama. Maka apabila sudah ditiadakan alim-ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai peminpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain."

parang terbang said...

puak pas x payah nak jadi ustaz kat sini....

jangan berlagak pandai keluar fatwa hadis2 dari tok guru...

tak habis modal hudud2...

dei tambi ingat nizar kata apa dalam sidang dun di perak?

sapa suruh langkah mayat dulu sebelum nak buat negara islam?

setakat pakai serban 24 jam...hati macam syaitan buat apa?

tergelak aku kata islam2...habis melayu ni buddha ke?...pernah ke kalau korang pergi mana2 nampak melayu pakai salib?pergi gereja?...

yang aku nampak khalid gereja samad adalah...

nak cakap aku pemikiran rendah ke peduli apa sekurang2nya aku x jadi pelacur politik bro.....

orang berzina pun sokong...patutlah orang kelantan macam pendatang....maju negeri sendiri la bro.....

inilah isle bersama tok guru...

Anonymous said...

Oleh kerana komen Cik siti Kembang berada dibawah komen sy,maka sy anggap komen itu dibuat setelah membaca keseluruhan komen termasuk komen sy..
Petamanya Cik Siti,sy bkn org pantai Timur x kira kelatan atau terengganu..ttp sy org pantai Barat yg kebanyakan negerinya dibawah perintah BN..
Biarlah sy menjawab sedikit akan komen saudari..
Tahukuah saudari bahawa Saudara Mat Sabu telah berulang kali ke Palestin,tinggal bersama penduduk palestin dan merasai gegaran bom tentera Israel?
Pastinya Saudari tidak tahu krn Saudari hanya mengikuti akan berita arus perdana yg tidak akan menayangkan seminit pun info2 perkembangan aktiviti parti yg bukan dari BN..
Apakah media memaparkan semua perkara yg perlu kita ketahui?
Tidak wahai saudari krn media hanya memaparkan perkara yg hanya pemerintah ingin kita tahu..Itu sahaja..
Adilkah kenyataan saudari berikan itu jika Saudari sendiri tidak mengetahui secara meliputi akan perkembangan diluar sana dan menasabkan sesuatu tanpa saudari mempunyai pengetahuan tentangnya?
Islam tidak mengajar kita mencari maklumat dan berita hanya dgn hanya duduk dirumah dan menekan butang Tv..
Tahukah Saudari bahawa Saudara Husam Musa telah mengusahakan ikhtiar bersama dgn Pesuruhjaya PAS negeri Sembilan utk membawa pulang kembali Anak Gadis ahli UMNO yg dilarikan ke Lombok dgn hadir kesana berunding dgn ibubapa pemuda lombok berkenaan dan ketua kampung mereka yg ditakuti oleh pihak polis Indonesia dgn bantuan Harbibie?
Apakah penghargaan kerajaan Negeri Sembilan keatas usaha mereka dgn risiko nyawa utk mengembalikan anak gadis rakyat Negeri Berkenaan?
Apakah berita ini mendapat liputan akhbar dan Tv arus Perdana?
Itulah wajah media yg saudari gunakan sebagai ukuran utk menghakimi org lain..
Usah menelan segala yg datang dari kaca Sihir Dajjal yg sudah mengetuk pintu disetiap rumah kita wahai saudari..
Mereka hanya memprogramkan minda kita utk dikawal..Bebaskanlah minda Saudari krn Saudari tidak tahu bahawa kita sedang hidup dikelilingi bahaya..
Tahukah Ringgit Malaysia kita ini sebenarnya berasaskan hutang..
Dari mana kerajaan memperoleh wang?
Dari mana Bank negara mendapat terbitan bon utk mencetak wang kita?
Semuanya dari pinjaman dari Bank dunia..
Kita semua telah dijerut oleh hutang dan wang riba sedari awal not kertas Ringgit Malaysia yg pertama keluar dari cetakannya..
Lalu atas apa Subsidi kita diturunkan dan harga barang dinaikkan?
Supaya kerajaan dpt membayar Hutang kpd Bank Dunia dan kitalah yg menjadi pembayarnya..
Sedangkan para menteri(Wazir)Negera menikamati Gaji belasan Ribu ringgit,Elaun perumahan lebih dari RM10k,elaun wakil rakyat RM10k dll yg semuanya diperolehi samada mereka bertugas atau tidak hadir bertugas..Ditambah dgn bil Elektrik percuma,bil air percuma,tol percuma..Kita nk dpt bonus pun mcm nk minta nyawa..
Apakah asas utk kita berlapang dada sedangkan kita dihimpit dgn kenaikan harga sepanjang masa manakala mereka terus menikmati imbuhan2 lain lain dlm keadaan kita terpaksa berlapar dan bercatu?
Saudari kata itu lbh baik drpd kita dijajah?
Sejak bila pula kita merdeka?
Apakah saudari merasakan British senang2 nk memerdekakan kita tanpa ada agenda tersembunyi..
Buktinya kita masih bergantung kpd mereka dari segi kebergantungan Ekonomi,perlembagaan Negara kita masih menggunapakai undang2 British Common Law,Bank2 riba membanyak disetiap bandar?Inikah yg Saudari katakan sebuah kemerdekaan?
Sbb itulah sy katakan bahawa peringatan2 Allah didalam Al-Quran itu adalah utk kita junjung dan laksanakan,bukan digunakan utk paparan tanpa kita terlebih dahulu melaksanakannya..
Igt Bahawa semakin byk ayat2 Allah yg Saudari kemukakan beerit semakin byk saudari berhutang kpd Allah dan Allah menuntut penyaksian Saudari samada saudari telah melaksanakannya atyau tidak..

Anonymous said...

to PARANG TERBANG

Budak Munafik, MANUSIA PALING BODOH. Pasal jam omega tuh ke ape ke, DIORG NAK AMBIK DNA ANWAR tuh dan buat fitnah. PARANG TERBANG KONON HAHAHAHAHA sakit perut aku...

TIME TIME PERANG, mesti ko HARAP SANGAT PARANG KO TERBANG then bunoh musoh. TAIK PALAT HANG, mesti ko dah cabut lari sebelum tengok MUSOH. MAKLUM LAH nak harap parang terbang je, kalo parang x terbang MACAM MANA NAK BERLAWAN. PONDAN!!!

KESIAN TENGOK KAU BERAPA UMOR KO, 12 TAHUN KER HAHAHAHAHHA, bangang!!!

X SANGKA ADE BUDAK MASIH BODOH DAN TOLOL MACAM PARANG TERBANG NIH.... KIKIKIKIKI...

Minta maaf kepada komntar yang lain especially TUAN PUNYA BLOG (SANGTAWAL).

KEPADA PARANG TERBANG PULAK, MINYAK DAH NAIK OI, HANG BALIK JALAN KAKI hahahaha.

sori aku nak komen lagi, hang lawan sorang sorang hahaha...

Anonymous said...

PEMBETULAN
sori aku X nak komen lagi, hang lawan SORANG SORANG muahahahahahahaha... BALIK TADIKA LAH OIIII, BELAJAR IQRA' ka MUKADDAM KA, SBB KO BLOM KHATTAM LAGI LA HAHAHAHAHAHAHA... LAWAK SUNGGOH HANG, MACAM AMIR (MAHARAJA LAWAK)

tanduai said...

kalau pas di kelantan boleh tunjukkan contoh tauladan yg baik. sistem pemerintahan, perundangan n ekonomi islam yg terbukti hebat. kan bagus. sistem hudud pun xmampu nk buat.cakap xserupa bikin. mcm mana org lain nk percaya.

Anonymous said...

Parang Terbang..
Cuba saudara pergi ke pejabat pendaftaran dan semak berapa banyak permohonan penukaran nama dari kalangan org2 Melayu?
Melayu tidak lg Islam 100% wahai saudara..Cuma Saudara yg masih Khayal dgn Media arus perdana yg telah memind controlkan saudara..
Sejak bila polis umum Anwar adalah pelaku Zina dlm klip Video lelaki tak berkhatan tu Saudara?
Pergilah saudara desak polis umumkan pelaku seks dlm klip video Night Vision tu wahai saudara..
Tuduhan zina bukan perkara kecil wahai saudara..Apakah saudara merasakan bahawa Osama bin Laden yg ditayangkan oleh Al-Jazera yg antara rakan kongsinya pemilik 21th Century Fox itu adalah Osama yg asli?
Mengapa Video yg dikatakan Anuar itu dibuat dlm Night Vision?
Tanyalah pelajar2 Multimedia wahai saudara..Jgn tanya Utusan..
Usah rendahkan tahap intelek saudara dgn ayat2 murah saudara yg tidak mahu berhujah ttp masih nak memaki hamun itu..
Hujah lawan dgn hujah..
Bukan sorak sorai yg tak bawa apa2 makna kpd sy wahai parang terbang..
Buanglah gelaran parang terbang itu krn sy mual dgn akhlak saudara..
Pengamal Tarekat yg dpt menewaskan Nafsu sahaja yg layak dgn amalan yg saudara gah2kan itu..
Harap saudara sedarlah siapa diri saudara..Nk lawan Nafsu memaki pun saudara masih belum mampu,usahkan nk terbangkan parang dgn Zikrullah..
Jauh sgt rasanya gelaran itu dgn saudara..
Sy tidak bermaksud merendahkan saudara ttp saudara sendiri yg merendahkan diri saudara dihadapan Allah s.w.t..

Anonymous said...

dangalan sungguh bila mengangap orang yang menegur dianggap berlagak sebagai ustaz...

sungguh..bukak lah hati tu...kalau sungguh benar benar ustaz yang tegur entah entah tak diendahkan jugak... abis cakap manusia mana yang hendak didengar, bertali leher berkot hitam sahaja ker?

saudara....hudud bukan modal, ianya hukum Allah...siapa kita nak menidakan hukum Allah? Kalau rasa kita nak menidakan hukum Allah, tahan diri dari bernafas...Tak paham ehhh...udara ini adalah udara Allah, kalau tak mau mengunakan hukum Allah berhentilah bernafas mengunakan udara Allah ..ada berani saudara...

berkenaan Nizar pulak, saudara kena tengok dia berada dimana, Perak adalah negeri yang hampir sama rata pola kaumnya..bukan majoriti Melayu/Islam... BN bertanya tentang negara islam...jadi tak payah susah suasah tanya...benarkan Kelantan mulakan hudud sebagai percubaanya dulu ada berani...kerajaan tak berani saudaraaa.... nabi pon tak mendadak menyebarkan islam, berpolitik kena bijak jugak...

mungkin belum termaktub, tapi hati tu dah kena ada...jauh sungguh orang yang menolaknya...

pakai serban tapi hati macam syaitan, saya cabar mana mana orang yang cuba berlakon baik dengan memakai serban...bagi seminggu pun cukuplah...bukan senang senang, saudara pakai kupiah pon cukuplah..rasalah macam mana, pakai songkok senget senang la...

berkenaan dengan zina...itulah saudara gunakan lah hukum Allah dalam menghukum barulah adil...

dunia ni pon dah nazak dah...Parti politik pon bukan boleh pakai pon nak bangga2 ngan melayu tu tak kemananya....

Kebanyakan yang ada ini bukan berkata tentang PAS...tapi orang buta pon tau mana lebih dekat dengan ISLAM dan mana lebih jauh...

Jadi jangan salahkan siapa yang menyokong PAS

sekali lagi berhentilah bercakap tentang politik...bicaralah tentang islam tak lama lagi kita akan menghadap kedatangan dajal...Dekatlah pada ISLAM tanpa ada prejudis tentang bangsa, ideologi atau parti politik...

tanduai said...

polis takkan dedahkan pelaku seks china doll tu.kertas siasatan dibuka atas kesalahan edar bahan lucah menurut kanun keseksaan. jadi tertuduh bukan anuar al juburi.tapi eskay al bontoti. yg eskay bangang sangat tak bawak ke JAKIM apasal. bodo cam cipan.

ntah2 anuar ngn eskay berpakat. nanti lepas terbukti bukan anuar. boleh la dia hentam UMNO. stupid ass hole.

KERIS TERBANG said...

Aduihh...Saudara Sangtawal,hang punya artikel kali ni ada bau unsur2 politik,ni yg tak gemar ni...

Ni yg Si Parang Terbang ni...duk main politik hingusan,hang ni sebenarnya habuk pun tarak,hampehhh!!!!

Anonymous said...

Saudara Taduai..
sudah sy katakan bahawa menggunakan Mujur itu Allah telah larang..
Main "Entah ya entah tidak" ne mana ada terpakai dlm ajaran agama..
Bila sy ckp begitu ramai yg ckp sy berlagak Ustaz..
Sy bukan Ustaz malah sy dulu seorang pemuzik..
Jika sy yg pernah main di kelab malam ni pun boleh faham agama,takutkan Azab Allah,mengapa saudara2 semua yg merasa diri lbh mulia dan baik dari sy ini perlu jd lebih teruk malah lbh jahil dari sy?
Maaf sy katakan apakah sy terlewat utk kembali ke jalan agama sehingga manusia2 diluar sana sudah tidak dapat dibetulkan lg sehingga berpaling dari peringatan2 yg Allah telah peringatkan melalui Junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w lbh 1400 tahun dahulu?
Sy bukan nk berpolitik,ttp jwblah sendiri antara PM yg kita kasihi itu dgn TGNA,siapakah yg terlebih hampir dgn Rasulullah dan Allah?
X usah tanya tentang amalan,tanya tentang penampilan isteri dan anak masing2 sudah boleh kamu semua yg bijak pandai ini membuat ukuran..
Kamu mencela seorang ulama hanya krn dia menyampaikan kefahaman utk kamu semua ttp kamu berpaling hanya kerna ianya tidak memihak kamu..
Sudahkah Kerajaan Malaysia memberi ruang yg seluasnya utk ulama menambah kefahaman Tauhid rakyat?
Kata2 kamu menggambarkan bahawa Doktrin pemisahan agama dgn pemerintahan sudah berjaya British laksanakan..
Kamulah generasi hasil ujikaji British,Amerika dan Israel yg paling berjaya sekali..
Demokrasi telah berjaya menjarakkan kita semua semakin jauh dan makin jauhlah kita semua dibawa oleh sistem yg melahirkan penghutang Riba sehingga akhir generasi..
Usah tanya apa yg PAS sudah buat utk Islam krn mereka bukan pembuat dasar dan polisi utk negara ini ditadbir,sebaliknya kita tanyakanlah pd Wazir2(menteri2)yg segak bertali leher yg menduduki meja musyuarat Kabinet akan apa polisi yg mereka bawakan utk memandu rakyat..
Usah tanya Nik Aziz krn dia bukan Perdana Menteri Malaysia,usah juga tanya Anwar krn dia hanyalah ketua pembangkang yg menunggu masa utk dipenjarakan,ttp tanyakanlah Kpd Wazir2 kamu yg Islam itu apakah hukumnya Riba itu..
Tanyakan mereka jika sudah mereka nyatakan hukumnya,tanyakan mengapa mereka masih mahu mengenakan bunga atas setiap pinjaman yg dibuat oleh rakyat sedangkan bunga itu tidak wujud langsung dari wang yg kamu semua pegang..
mengapa kita terus membayar pd perkara yg tidak kita berhutang keatasnya????
Keluarkan semua wang kamu dibank,baru kamu boleh mengubah sistem ini..

tanduai said...

hang ni ckp mcm hang sorang je paham islam. semua org tau riba tu haram. hang pun mst tau hadith akhir zaman ulama pun xtlepas cengkaman sistem riba. lagila kita ni rakyat biasa. watpe kuarkan duit kat bank. pilihla sistem perbankan islam. kita apa pilihan. jgn pandang buruk semua benda. pisau ada kat tangan. nk potong sayur bole nk bunuh org pun bole.

xde sape larang ko nk belajar agama tinggi mana pun. sekolah agama ke sekolah pondok ke pesantren ke guru agama ke guru mursyid tarekat ke. blaja syariat hakikat tarikat makrifat. jgn salahkan org lain. salahkn diri sendiri malas nak usaha.

berbaik ngn sesama islam xbole. tapi sekongkol ngn kapir harbi yg terang2 memusuhi islam DAPig bole. fahaman sape ni kalo bukan ulama tanah serendah sekebun bunga tu.

Anonymous said...

Udah2 lah tu ......

esok nak kerja

parang terbang said...

senang nak jadi ulamak...

pakai jubah...undi pas...

ulamak lah anda....

ni bukti ke agama isle nik ajis...!

gerakanantidap.blogspot.com/

Anonymous said...

oh memang tak makan di ajar,..bye bye bebal

oh sebelum aku berambus dari blog ni nak tanya encik tawal ngan parang terbang orang yang sama ker?

sila beritahu orang lain aku dah nak berambus dari blog ni

byeee...

Anonymous said...

Saudara Taduai..
Bukan sy seorang yg faham Islam,cuma sy meraikan pandangan2 yg baik utk dibuat perbandingan,utk manfaat kita bersama..Kata nk berbaik-baik,maka sebaik-baiknya kita semak apa perbezaan kita terlebih dahulu dan cari jalan utk merapatkan jurang itu..
Sy tidak menentang MCA berkawan dgn UMNO,sekurang-kurangnya dptlah mereka itu difahamkan tentang Islam oleh ulama2 yg ada didalam UMNO..Itu adalah tanggungjawab UMNO..Maka kenapa pula DAP dipanggil Harbi hanya kerana DAP bersahabat dgn PAS?
Jika DAP masuk BN,maka akan hilanglah panggilan Harbi yg dituduhkan keatas mereka..
Itulah penyakit berjangkit yg dibawa oleh mereka2 yg buta politik..Mcmlah Rasulullah dahulu tidak bersekutu dan membuat perjanjian dgn Khabilah2 yg bukan Islam malah Yahudi sekalipun..
Itu yg nmpak mcm bagusnya korang neh.
Padahal MCA tu pun Cina juga,malah kadangkala terlepas ckp juga tentang penetangannya terhadap Islam..
Kamu masih bermodalkan ucapan Karpal 21 tahun dahulu,ketika DAP tidak berada dlm pakatan,malah ketika itu Anuar masih lg dlm UMNO lg..
Lihatlah betapa kamu masih dihantui dgn perkara2 yg sudah selesai,sedangkan ketika kamu beroleh kemenangan2 besar dahulu,tidak langsung pun timbul isu2 perpaduan Islam ne..Malah kamu doktrinkan bahawa PAS perkauman,kamu ubah sempadan kawasan supaya kawasan Melayu bercampur dgn kawasan yg bukan melayu..
Sekarang apabila PAS mula diterima oleh yg bukan Melayu spt kamu dahulu,kamu dendangkan pula lagu isu perpaduan Melayu..
Come on la sahabat,kenapa skrg kamu pula yg jd begitu perkauman..
Isu yg kamu bawa x lebih dari modal politik..dimana keikhlasan kamu pada tahun 1986,1990,1995,1999,2004..Apakah wujud isu perpaduan melayu ditahun-tahun ini?
Tidak,sbb kamu selesa dgn kemenangan-demi kemenangan di Era Tun Mahathir..Malah kamu semakin sombong dan angkuh sehingga Khir Toyo pernah laungkan bahawa tahun 2008 adlah tahun sifar pembangkang..
Kamu perlekehkah kemampuan kewangan diorang,konon meminta sedekah utk gerakkan Parti,kamu bermegah dgn sumber kewangan kamu yg mampu mentadbir negara dgn lbh efisyen..
Bila keputusan PRU 12 diumumkan dan bila terbentuk kerajaan2 pakatan rakyat,kini kamu nk ajak bersatu,membelai kembali diorang dgn lagu perpaduan..
Tgklah sikap kamu yg tidak boleh menerima sebarang kekalahan..
Mereka biasa kalah dan tiak hairan dgn kekalahan..ttp kamu sanggup bertukar watak hanya nk mendapat kembali kedudukan kamu yg kini kurang memihak kamu..Masa kamu kuat dulu,apa yg kamu semua buat?
Sekolah agama rakyat kamu hentikan bantuan kerajaan..
Kuasa hanya utk menghukum para penindas dan bukannya guna kuasa utk menindas..
Itulah wajah kamu yg sebenarnya tidak pernah berubah dari dahulu lg..
Bukan mereka tidak mahu bersatu,ttp keikhlasan kamu itu yg mereka ragukan krn kamu ada rekord lampau dgn PAS..Masakan PAS mengizinkan mereka dipatuk oleh ular yg sama di lubang yg sama..
Mereka terpaksa bina semula parti mereka setelah berlaku perpecahan dikalangan kepimpinan yg diterajui Dato'Asri ketika PAS berada dlm BN..
Dibawah Ulama Tuan guru Yusuf Rawa dan Fadzil Noor,barulah PAS kukuh kembali strukturnya..Kini kamu nak menari-nari dgn lenggok yg sama didepan diorang..
Sapa nk layan lg wahai wahai sahabat..Mereka dh ada pengalaman..
Lawanlah secara anak jantan..
Kata pendekar Melayu..
Silakan lah..
Kamu kan selalu yakin dgn diri kamu sendiri..
Knpa si Abang kini gentar dgn si Adik?
Tp jgn main serbuk lada..
Menang pendekar cara itu dibenci guru..

Anonymous said...

Lihat Perlembagaan Parti Islam SeMalaysia (PIS bukan PAS), di mana ada di nyatakan PAS akan menegakkan Daulah Islamiah & Hudud? Bagi saya artikel mana dlm perlembagaan PIS yang meletakkan Negara Islam & Hudud sbg agenda Parti? Pada PRU 12 yang lalu, apabila PAS bersekongkol dgn PKR & DAP, atas toleransi konon2nya, "Negara Kebajikan" menjadi slogan & perjuangan pakatan. Apa negara kebajikan itu bermakna Negara Islam? Di tanya puak PIS (PAS) dia akan kata ya...bila di tanya DAP/PKR dia jawab "over my dead body if u want Islamic state". Perjuangan bukan ikut sedap mulut dan hujah2 kosong. Jangan mendabik dada hanya tuan/puan pejuang Islam jika kepimpinan parti sendiri pun pening2 lalat menentukan hala tuju parti!

tanduai said...

hehe..panjang gak komen kamu ni. sy bukan org UMNO k. undi umno pun xpenah. tp sy xbkenan ngn dasar pjuangan pas yg nk tumbangkan kerajaan bukan utk sama2 bantu kerajaan perbaiki mana yg kurang.

kamu nk ke negara ni hura hara cam kat iraq mesir libya tu.tak kan kamu tak baca hadith larangan memerangi pemerintah selagi dia bersolat dan tak larang orang islam beribadat. kenapa ya persatuan pondok kelantan secara terbuka menentang dasar perjuangan nik aziz.

pendekar melayu menang sayembara bukan hanya kerana pandai bersilat. tapi kerana pandai bermain silap dan silau. paham ker..

Anonymous said...

SATU ARTIKEL YANG MENARIK.

Anonymous said...

Fuuuuuhhhhhh!!!!!!
Lantak koranglah nak cakap apa....tak sedar2 lagi dunia nak kiamat...Melayu Melayu.....Hampeh...bosan ...sakit kepalalah...isshhhh macam2 ada..bernanah telinga rasanya...Melayu pasal bertikai memang hebat...tapi nak majukan diri dari segi akhlak ?Hampehhhhh!!!!!
Vini,Vidi Vici...hahahahahaha...semua dah terkena...Fikir2kanlah......

-Anak Rantau-
(Hmmm...blalah nak perang ni....nak juga uji ilmu peninggalan wali2 ni...berkat ke tak berkat)

mentako said...

mana la dtgnya berkat kalo harap perang setakat nak uji ilmu wali2..

lain la berperang di jalan Allah..

awatla hang ni lok lak sgt.

lawak2..

joostspring said...

nuar berahim???

org yg plg celaka sekali yg pernah wujud di mlysia...

kl PR menang PRU dan cina jd PM gua bleh terima lagi aslkan jgn nuar berahim si menusia putar alam dan pembelit no 1 kat ats muka bumi Allah ni..

Anonymous said...

anom May 19, 2011 12:09 AM,

knp video dlm night vision?

kl tutup lampu dan xde cahaya bleh ke abe wei nak rakam dgn gn kamera biasa? cerdik molek abe sore ni deh..

nuar dah kantoi sekantoinya dgn video ni...

jujur ckp eskay mmg telah perangkap nuar dgn video ni..cerita jumpa wayar tu semua bullshit..kl eskay xamik video dan dakwa nuar jubo,dah tentu eskay akn kena blk....

parang terbang said...

syahadah orang pas..

tiada tuhan yang disembah melainkan nik aziz....

parang terbang said...

nak tengok video anwar real punya...

bagi jubo anda kat dia...

real lah video tu...

Anonymous said...

saya datang lagi..ingat nak blah jer dah tapi rasa macam tak puas hati la plak..encik tawal adalah parang terbang kannnnn...ngaku jer la..

cipta dua watak satu timbulkan isu dan duduk cuci tangan satu lagi kerja dok gentel taik...tapi orang nya adalah sama....

tak payah antar hulubalang meroyan parang terbang tu asik terbabas ajer sasaranya...apa kata encik tawal ajer yang hurai persoalan ini..

Sangtawal Sakranta said...

salam semua,

Terima kasih atas komen anda semua.

buat pengetahuan org yg bertanya, saya bukan parang terbang.Parang terbang adalah dari kalangan anda semua.

Inilah mainan persepsi..... bila ketaksuban kepada satu-satu parti atau seseorang individu melebihi pemikiran yg rasional.... cerita perihal anak-anak iblis - al anwar pun sudah dianggap anwar ibrahim...

anda semua bebas untuk memberikan komen di blog saya ini.komen anda tidak akan ditapis, tetapi anda mesti bertanggungjawab atas setiap komen yg diberikan.

Al Mahadaya said...

Pedang Za Al Faqora telah dilihat secara ghaib dan hanya menunggu masa kembali kpd keturunan nabi. Sebagaimana Malaka awal kotanya di sebuah pulau maka kebangkitan Malaka yg akhir akan bermula juga disitu. Hamba telahpun ditemukan dgn sahaba baru, Abu dan Omar dan masih belum menemukan Otman dan Ali bagi melakukan kebangkitan. Hang Tuah juga di apit 4 sahabat sebagaimana nabi yg akhir. mahadaya-asalama.blogspot.com

Anonymous said...

masalahnya bang tawal.. mmg xda iblis nama al-anwar.. kalau btul la ada maka ramai la kawan2 saya dan mungkin kawan abg sndri bernamakan iblis ini.. xkan jahil sgt melayu ni smpai ramai yg bernama anwar.. cari la apa makna anwar tu.. xkan nama iblis nyer bang... abg amek maklumat dari satu source je.. prejudis..mana adil..

mahadaya xyah ckp apa la.. lu tunggu bala je wahai penyembah syaitan..

mentako said...

maha pedaya anak iblis ke 7. ko ni xboring ke kat semua blog ko kena maki hamun. ko ngn ayah pin sama je. bezanya ayah pin xreti main internet. ayat2 ko mmg meloyakan. sapela mak bapak ko ni. cian aku kat diorg.

parang terbang said...

jangan babit tawal...

tawal xde kena mengena dengan aku...

aku macam hangpe jugak....

kalau komen x belah hangpe marah?

kalau bela hangpe suka?

memang betul hangpe penghuni syurga nik aziz....

Anonymous said...

skang dah boleh berhenti becerita bab politik, pilihanraya nanti semua dah ada pilihan sendiri, tak perlu nak promote mana mana atau nak burukan mana mana orang ker apa ker...


semua juga sudah jelas kita diakhir zaman semua orang pon tak boleh dipercayai...fitah sana sini berlambak lambak, tak payah nak takut dengan cina india ker amerika ker. Takut dengan Allah sudah.

tapi sementara hidup ini diteruskan. izinkan aku membenci manusia yang diberi tanggungjawab, bila diberi tanggungjawab dia menyeksa aku dengan gula naik, minyak naik, susu anak aku pon dah naik dah..gaji aku lak tak naik naik...

oh ya tak payah main main double meaning ni...senang sgt jangkaanya...dan maksudnya tetap yang itu juga..

boleh bohong orang lain, atau buat buat bohong diri sendiri tapi mana boleh bohong Allah kannnn....


sila lah buat entry baru sebagai hidangan sanubari....entry ni dah nak basi dah ni....

Anonymous said...

salam.
Sesungguhnya solat itu dapat mencegah kamu dr melakukan perkara mungkar.
Klu kita semua jaga solat, insyallah xde timbul kata mengata ni.

Anonymous said...

Nampaknya byk yg menilai dari mata kiri kerana taksub dgn golongan penyembah syaitan. Anyway tahniah kepada beliau. Peringatan gunakan kedua mata menilai sebaiknya mata kanan. Terima kasih

Anonymous said...

kenapa tksub sgt dgn nuar juburi wahai rakan2 sekalian...nuar juburi tu mnkin slh or mngkin x..artikel ni just utk bg information je..anggp je sbg mklumt..kenape plak nk terasa..pelik btul la pemikirn korng ni.

Anonymous said...

muntah sudah......

Anonymous said...

kalau info salah caner lak? terime je la maklumat tu bulat2..

Anonymous said...

Salam Sangtawal,

ini mungkin boleh jadikan rujukan semua insyaAllah.

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda
supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak
perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap
Allah.

3. A'awan
Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok
dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu
mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di
tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & kempat yg ada minuman
keras).

5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa
kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan
dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim (BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) Duduk di pintu rumah
kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan
bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri
bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang
pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk
kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk

dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.
9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Dan yang akhir-akhir ni yang paling teruk! (SCROLL DI BAWAH)..

10. Isetan.
Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar
Lembah Klang, Singapore, Beijing &.....
Kebaikan : Memberi potongan harga pada Karnival jualan.
Keburukan : Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu
sembahyang dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.
Pesanan : Shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak.
Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.

11. Hindusetan
Nie mereka2 yg menonton criter hindustan, sampai masuk waktu sembahyang, masih menyonggol depan tv.....kapala keluar tanduk, taksedar.......jadi lah hindusetan !!!

12. Santan
Yang ini aje nampaknya.... berguna sedikit untuk masak kari dan masak
lemak.Ha..tapi tak tau..banyak santan ni naik arr kolesterol pastu dpt
penyakit kronik seperti darah tinggi dan sakit jantung...hmmm


:D

-sahabatmu ;)

Anonymous said...

pakistan, afganistan, tajikstan, gohet gostan. jgn mara nnt kena jual.. tuan pensihat..5 persen. lelong..lelong..

SlayTheZionistDevils said...

Kepada Parang Terbang, ko nak berhantu dengan politik ke, nak taksub dengan BN ke, itu ko punya pasal. Tapi yang aku tak suka ko tuduh orang lain punya syahadah bertuhankan Nik Aziz. Akidah jangan buat main-main. Bila ko keluar statement "syahadah orang pas..tiada tuhan yang disembah melainkan nik aziz....", ko sudah tuduh semua orang pas bertuhankan Nik Aziz. Jangan disebabkan politik, baik dosa besar mahupun kecil ditolak ke tepi!! Sebagai orang Islam, aku memperingatkan kau sebab aku percaya ko masih Islam.

Rakyat bermoral said...

Allah berfirman yang bermaksud "oleh itu, janganlah kamu menjadi (salah seorang) dari orang-orang yang jahil." (Surah al-An'am :35)

Ertinya janganlah pula kamu terdiri daripada orang yang tidak mengetahui bahawa Allah boleh menentukan semua manusia menerima agama yang satu (Islam) jika Allah menghendaki-Nya (wahai Muhammad s.a.w). Tetapi Allah jadikan mereka tidak menerima hidayah kerana pilihan mereka sendiri bukan dipaksakan ke atas mereka sebagaimana dipaksakan ke atas haiwan yang tidak berakal menerima segala ketentuan Allah tanpa pilihan lagi.

Rakyat bermoral said...

Haiwan yang tidak berakal sentiasa tunduk kepada apa yang ditentukan oleh Allah ke atasnya tanpa sebarang pilihan lagi. Tetapi manusia khususnya yang mempunyai akal ada yang memilih selain perintah Allah untuk dilaksanakan dalam kehidupan mereka.

Mereka menjadikan perintah hawa nafsu sebagai sekutu Allah dalam mengatur kehidupan di dunia. Mereka tidak menerima hidayah Allah lalu mereka menjadi manusia yang sesat dan pada hari akhirat kelak dihumbankan ke dalam neraka Allah SWT.

Anonymous said...

Kompom dunia dah akhir zaman.Dah tue dah umur dunia nie.

Anonymous said...

Dalam hal ini blogger kena ambil tanggungjawab

Anonymous said...

Salam semua...

Hamba kadang2 saja bila ada kelapangan mengunjungi laman2 blog utk menyegarkan minda... rupaya artikal yg diambil dari artikal dari majalah menjadi punca perselisihan...

marilah bertanya dan berhujjah dengan penulis asal disini http://kubranewszamany.blogspot.com/2010/03/iblis-dan-alamnya-musuh-kamu-yang.html?showComment=1305627818474#comment-c3334069910825509181

kalau x dapat masuk link tu.. search kat blog dia.. tajuk artikal iblis dan alamnya bab 4.. rupanya sudah 4 bahagian penerangan dn bab iblis pun dah habis dalam artikal penulis asal..

Pergilah minta penjelasan dari penulis asal ya...

salam
neo 25/05/2011

Anonymous said...

tak payah lg masuk blog ni
ni blog sampah..taik...

Anonymous said...

aku dah bosan dengan blog sangtawal...
tuan mesti bertanggungjawab dlm hal ini, tak sempat jawab di sini kami tunggu tuan jawab kat sana...

utk parang terbang... jgn sampai parang yang terbang tu balik memotong leher tuannya sendiri...

Anonymous said...

darah muda.. (maafkan mereka ini)

cepat melatah sedangkan tidak tahu menahu apa cerita sebenar..

bawa bersabar ya.

- ^_^

Anonymous said...

Salam Tuan Sangtawal,
Saya sangat berbesar hati jikalau tuan boleh posting tentang keluarga Cik Wan di kawasan Tembeling,Jerantut di Pahang.
Saya ingin mengetahui sejarah keluarga tersebut, adakah sama dengan penceritaan di blog wzwh.blogspot.com.
Minta jasa baik tuan pertimbangkan hasrat saya ini.

Anonymous said...

Assalam... hanya mereka mendapat ilham dari Allah s.w.t saja yang tau... jaganla kita bertelagah disebabkan fahaman idelogi politik masing2 (mcm syiah & sunnah) tggu saja Al-mahdi yang dijanjikan maka ikut la dier x payah susah2 nk sokong mana2 puak...

Kumpekon said...

Salam,
mohon jasa baik saudara Sang Tawal membenarkan post ini menumpang disini. Kepada sesiapa yang mempunyai akaun facebook, marilah sama2 LIKE page ini

http://www.facebook.com/pages/Melayu-Islam-Dunia-Konspirasi/215164655181053

page ini mengumpulkan semua artikel2 yang terbaik.
terima kasih

Anonymous said...

Kesian ada ramai lagi yg bercakap seperti ilmunya tinggi pada hakikatnya seperti tiada ilmu. Walaubagaimanpun tahniah la kepada yg terpedaya dgnnya. Moga anda dapat hidayah untuk menilai. Bagus doh ada?

Padan muka hang, hang ingat hang teror rupanya hang memang bodoh. Wakaka!!!! Berbahagialah pada yg dapat menilai dengan sebaiknya.

Anonymous said...

Parang Terbang pandai main syahadah nampak? :) Orang mukmin tak mempermainkan agama sendiri :)

Orang len nak mainkan tu lantak pi die le. Ni dah gitau nih jangan buat lagi no. Lepas ni ape yang kamu nak kate kan itu adalah pilihan mu. Maka adalah makna syurga dan neraka bukan sekadar 'Oh itu sudah ditetapkan bagiku' tapi 'Oh itu sudah pilihan ku yang menjurus ke situ'.

Dah terlepas la aku dari perananku sebagai makhluk.

Anonymous said...

Rasullullah SAW bersabda: Sesungguhnya ALLAH tidak mencabut ILMU daripada manusia, tetapi akan mencabut ILMU daripada para Ulama. Sehingga jika Ulama itu tidak ada, maka jadilah manusia itu dibawah pimpinan mereka yg BODOH, lalu org2 itu diberikan pertanyaan2 yg akan dijawab tanpa ILMU, sehingga sesatlah mereka serta menyesatkan yg lain.

JAKA said...

5.Al-Anwar:
Jin ini ditugaskan untuk merasuk dan menghasut manusia supaya membuat perbuatan keji yang akan meruntuhkan nama baiknya sendiri seperti berjudi, tikam nombor ekor, gejala sosial, minum arak, sumbang mahram, onani, berzina, lesbian, seks bebas, homoseksual dan liwat. ]]
.................

Komen :

wah tuan blog dalam menulis mengenai kajian halus bangsa melayu rupnya buta tentang isu semasa.

sempat perli2 dengan niat mengaitkan DS Anwar Ibrahim dan fitnah liwat dan homosex.

hamba tk respek la tuan mcm ni.

dah jelas hukum islam kalau tk saksi, jgn tuduh.

kalau bersalah hukum cara islam.

kalau nk kira jenayah sex, najib juga dikaitkan dengan ziana zain di PD dulu.

hamba tk tuduh tetapi begitulah angin2 nya.

org2 PR tidak pernah membesar2kan perkara itu. tp rupanya tuan hamba masih berotak umno dalam fitnah liwat ini.

maka hilanglah kredibiliti tulisan2 tuan hamba di mata hamba.

Anti Putar Belit said...

Kepada sauadara Sang Tawal:

ANDA TELAH MENIMBULKAN FITNAH BESAR TERHADAP AGAMA DALAM ARTIKEL INI.

SAYA TAK PASTI SAMA ADA SANG TAWAL SENGAJA ATAU X SENGAJA MENULIS 'AL ANWAR' SEDANGKAN DALAM SUMBER RUJUKAN LAIN SEMUANYA DITULIS AL A'WAR...

JADI SAYA MOHON ATAS NAMA ALLAH SAUDARA PERBETULKAN SEMULA JIKA ANDA BENAR2 MENCINTAI AGAMA INI, JIKA TIDAK SAUDARA HANYALAH SALAH SEORANG DARI MUSUH2 ISLAM YANG MENYAMAR..MUNAFIQ.

jika benar al anwar adalah nama syaitan kenapa ramai saja dari kalangan umat Islam mempunyai nama itu tapi tiada seorang pun yang diberi nama iblis atau lain2 syaitan. Fikir lah secara waras.

Rizal Ruby Rayyan said...

Adakah pedang berketurunan Pattani iaitu Wan Derus (suami kpd lagenda Mahsuri) salah seorg pendekar Sufi dari Ulu Malaka,Langkawi itu dari jenis Pedang yg saudara sebutkan itu??? Dan adakah kota Malaka yg dimaksudkan asalnya dipulau itu kota Palas di Ulu Malaka ,pulau Langkawi??? Mohon pencerahan...

Rizal Ruby Rayyan said...

Adakah pedang berketurunan Pattani iaitu Wan Derus (suami kpd lagenda Mahsuri) salah seorg pendekar Sufi dari Ulu Malaka,Langkawi itu dari jenis Pedang yg saudara sebutkan itu??? Dan adakah kota Malaka yg dimaksudkan asalnya dipulau itu kota Palas di Ulu Malaka ,pulau Langkawi??? Mohon pencerahan...