Saturday, August 24, 2013

Rasis Yahudi







Tajuk : Rasis Yahudi.

Artikel Oleh : Sangtawal Sakranta.


Mengapa orang Yahudi begitu berjaya mencapai impian hidup mereka? Salah satu sebabnya ialah motivasi mereka yang kuat berdasarkan ras.Mereka menganggap bahawa ras atau bangsa mereka adalah yang paling mulia dan tinggi martabatnya di dunia ini.Sumbernya adalah berpandukan kitab Talmud, iaitu sebuah kitab yang telah dipesongkan oleh tangan tangan para rabbi mereka dari kitab Taurat yang asli.

Antara contoh isi dari kitab Talmud yang menjadi sumber motivasi fanatik  ras mereka adalah :

1). “Orang-orang bukan Yahudi diciptakan sebagai budak untuk melayani orang-orang Yahudi” ( Midrasch Talpioth 225 ).

2). “Orang-orang bukan Yahudi perlu dijauhi, bahkan lebih daripada babi yang sakit” (Orach Chaiim 57,6a )

3). “Tuhan (Yahweh) tidak pernah marah kepada orang-orang Yahudi, melainkan hanya marah kepada orang-orang bukan Yahudi” (Talmud IV/8/4a )

4). “Dimana saja mereka (orang Yahudi) datang,mereka akan menjadi pembesar raja-raja” (Sanhedrin 104a).

5). “Orang-orang Yahudi harus selalu berusaha untuk menipudaya orang-orang bukan Yahudi” (Zohar I, 168a)

6). “Jika dua orang Yahudi menipu orang bukan Yahudi, mereka harus membahagi keuntungannya” ( Choschen Ham 183,7 )

7). “Tetaplah terus berjual beli dengan orang-orang bukan Yahudi, jika mereka harus membayar wang untuk itu” ( Abhodah Zarah 2a T ).

8). “Setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seorang bukan Yahudi kepada kejatuhan” (Babha Kama 113a ).

9). “Kepemilikan orang bukan yahudi seperti padang pasir yang tidak bertuan dan semua orang (setiap Yahudi) yang merampasnya, bererti telah memilikinya” (Talmud IV/3/54b ).

10). “Orang Yahudi boleh mengeksploitasi kesalahan orang bukan Yahudi dan menipunya”(Talmud IV/1/113b ).

11). “Orang Yahudi boleh mempraktikkan riba terhadap orang bukan Yahudi” (Talmud IV/2/70b)

12). “Air mani yang darinya tercipta bangsa-bangsa lain yang berada diluar agama Yahudi adalah air mani kuda” (Jerusalem, 94 )

13). “Sejak adanya mereka, maka dari itu, semua manusia bukan yahudi mengotori alam, kerana roh mereka lahir dari bahagian najis” (Zohar I, 131a).

Setelah membaca beberapa petikan berunsurkan ras dari kitab Talmud diatas yang menjadi sumber rujukan orang-orang Yahudi, maka apalah sangat sikap ras yang dilabelkan oleh sesetengah pemimpin pembangkang terutamanya dari bangsa bermata sepet kepada pemimpin yang sedikit ultra- melayu.

Apakah salah kita merasa bangga dengan bangsa Melayu? Bukankah jika dikatakan melayu maka islamlah agamanya.Merasa bangga dengan bangsa disini bermaksud bangga yang masih dalam lingkungan tata-susila , adat  yang dijaga dan tidak melanggar syariat Allah.

Dajjal dan Yahudi sudah tahu, untuk melemahkan orang melayu, mereka harus dipisahkan melalui pegangan agama, oleh itu fahaman seperti Wahabi dan Syiah adalah senjata mereka untuk melemahkan umat islam yang rata-ratanya berfahaman ahli sunnah wal jamah.

Berhati-hatilah dengan ahli syiah yang berpura-pura (Taqiyah).Mereka ini suka berpura-pura dan menjadi api dalam sekam yang bakal memusnahkan islam dari dalam.

Kini orang melayu islam diserang dari segenap penjuru,namun percayalah jika kita bersatu, kita pasti akan berjaya mengharungi setiap cabaran mendatang.Ingat, jangan sampai tanah melayu ini menjadi milik orang lain yang dulunya datang sebagai dagang yang melarat.Ingat, jangan sampai agama islam yang mejadi agama rasmi Negara ini bertukar menjadi Kristian. Jangan biarkan Pulau Pinang, Selangor, Sabah , Sarawak atau mana-mana negeri bertukar menjadi negeri kristian.Dari dulu lagi saya merasa cukup sangsi dengan pembinaan Gereja terbesar asia tenggara di Bukit Jalil.Apakah mereka mempunyai agenda atau perancangan lebih daripada itu???

Mungkinkah bangsa bermata sepet di Malaysia sudah tahu, yang Dajjal sekarang ini berusaha untuk menjadikan Negara China menduduki carta teratas ekonomi dunia.Kalau tidak masakan Pengarah Bank Amerika telah melakukan pemindahan wang secara elektronik kepada bank-bank eropah di China bernilai trillion dollar lalu menjadikan ekonomi China melonjak 10% setahun. China juga sekarang ini telah menjadi pendahulu kepada operasi galian minyak dan pasaran emas dunia.

Sebenarnya penguasaan China dalam ekonomi dunia telahpun dijangkakan oleh George Soros, seorang yahudi agen Rothschild dalam satu sesi temu ramah dengan wartawan The Financial Times pada 2009.Ternyata setahun selepas itu iaitu pada tahun 2010 China telah menduduki tempat kedua carta ekonomi dunia  selepas Amerika.Kini purata pertumbuhan ekonomi China adalah 9.6 % setahun dan ianya dijangkakan stabil sehingga 5 tahun lagi selepas 2011.

Jadi tidak hairanlah jika dikatakan nilai perniagaan orang cina di seluruh dunia dianggarkan mempunyai kekayaan cair (di luar sekuriti ) lebih kurang 2  trilion dollar AS. Angka ini hampir sama dengan dana seluruh perbankan Jepun  yang berkisar pada angka 3 trilion dollar AS.

Berbalik kita kepada bangsa bermata sepet di Malaysia ini.Mereka sebenarnya juga sedang dipacu oleh gelombang yang melanda China untuk menjadi peneraju terunggul ekonomi dunia dan pemimpin kepada dunia orde baru [ New Word Order ] padahal mereka tidak sedar bahawa semua itu telahpun dirancang dengan teliti oleh Dajjal untuk menyediakan kelengkapan perang dunia ketiga.Percayalah, ia adalah pemindahan hak milik kekayaan buat sementara waktu saja, sementara negara-negara Eropah boleh menumpukan perhatian mereka terhadap perang perang besar …. Armageddon yang akan dicetuskan dibumi Syiria tidak lama lagi.

Saudara-saudaraku sekalian, kukuhkan akidah kita, perpaduan kita dan ekonomi kita.Bangkitlah Bangsa Melayu Islam dan pastikan ia benar-benar wujud dan tidak hilang di dunia ini seperti kata-kata Datuk Hang Tuah.

Saudara-saudaraku sekalian, kini bumi Mesir dan Syria sedang bermandi darah.Teliti dan renungilah hadis hadis tentang akhir zaman…. Pasti kita ketemui jawapannya. Oleh itu janganlah sesekali kita leka dan bersedialah….

Di kesempatan ini saya mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan, dan seperti selalu motto Sangtawal ialah : “Merdekalah Jiwa Bangsaku”

* [ Artikel ke-261 - Sangtawal Sakranta


12 comments:

Anonymous said...

Aku rasa hang tak berapa paham apa tu wahabi. Baik bawa keluar dari artikal ni. Ada byk buku yg crita pasal wahabi baca la versi yg neutral. InsyaAllah akan jumpa kebenaran.

Pemerhati said...

Anon, neutral ke x neutral masalahnya korg lebih mengagungkan pengasas muhamad bin Abdul wahab tu sendiri drp Nabi. Sedangkan nabi tu kekasih Allah..so nampak dah kecelaruannya..

parang terbang said...

terbaik....Rosthchild yahudi kepercayaan dajal.....!

wahabi adalah sampah...dan lebih hina daripada anjing!...jika tidak kerana makkah jangan haraplah kerajaan malaysia nak berbaik kepada negara anjing rosthchild!

Anonymous said...

Terimakasih Sangtawal! Artikel yg. cukup bernas!

Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas), tetapi disyaki, sekarang telah diambil alih hampir sepenuhnya oleh pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera.

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPigs/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Memang ajaran puak Syiah harus jangan merebak di Malaysia, tetapi ini tidak bermakna kita umat Islam, dari berlainan mazhab mesti berbunuh sesama sendiri. Ini juga bertujuan, hendak mengalih perhatian dari Pertubuhan evangelis Kristian Zionis tersebut. Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' , yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, yang merupakan ejen-ejen CIA-MI6-Mossad-NATO (ramai yang bekas Islam, atau masuk Islam dan asal dari negeri/kawasan yang disasarkan untuk dijajah, contohnya bangsa Timur Tengah atau Asia - sebab mereka akan akan tahu bahasa Arab/tempatan dan berkenaan Islam), tetapi MENYAMAR sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan contohnya puak Shiah-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Palestin, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam (lihat http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a-state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

Juga, penjajah Barat-Israel (melalui sekutu mereka dari puak Kristian Zionis DAP/PKR), ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


Anonymous said...

Cina itu Yakjuj dan Caucasian itu Makjuj. Caucasian ialah Yahudi Eropah dan Amerika. Kedua-duanya bersaudara dan sentiasa bekerjasama untuk menipu dan memusnahkan orang Islam di mana sahaja.

Anonymous said...

sejujurnya......
'wahhabi' adalah lubang najis piggy si yahudi.
hanya mereka yg kehilangan makam insan shj sanggup memandang mulia fahaman najis ini.

Anonymous said...

Shazrina has sent you a link to a blog:

Assalamualaikum, Sangtawal sakranta... SAYA sgt berminat mengetahui sejarah akhir zaman ini... McM2 telah berlaku di tanah melayu Sekarang.. Bagaimanakah SAYA mahu menghubungi sangtawal sakranta untuk tahu lebih lanjut..

Anonymous said...

Selain drp ahlil sunnah wal jamaah, tak payah nak belalah fahaman lain yg boleh menyesatkan umat Islam seluruhnya. Kelak binasa badan.

Anonymous said...

Salam Sangtawal,
pertama kali saya membaca blog saudara adalah bila saya ingin mencari maklumat mengenai Surah An-Nur 35.

Saya ingin membaca berkenaan Rahsia melayu tapi bila sign in, dapat mesej "access denied" laks...

saya ni buta IT sikit, boleh tolong beri Sangtawalnya email address supaya saya boleh hubungi saudara?

serban hijau said...

Assalam....

Bumi bertuah malaysia ini banyak rahsia belum terungkai....wassalam bksh syg ;-)

Dqie Danny said...

xabis2 bangsa melayu ni nak buat fitnah..klu mcm ni la,mcm mn bngsa lain nak respek>? aq org sarawak, negara sarawak dan sabah mjoriti kristian, mmg negara kristian pun..kami xpenah aniayi org islam.. kami bersaudara..jgn asyik kata kami non muslim ni jahat..korang mulia sgt ke? dlm mana2 blog aq baca terutama ultra melayu msti nak kutuk org kristian sbah dan sarawak..ada kitaorang susahkan korank? sbgaiman kmi respek korank,korank respek la kami plak.. fitnah dosanya membunuh..udah2 la tu..

mualap sepet said...

Judaism teaches racism against ALL non-Jews (goyim), bukan terhadap Arab/muslim shj

bila terbaca "bangsa bermata sepet di Malaysia", rupanya penulis juga adalah seorang rasis, spt yahudi
"untuk tujuan pendidikan , dakwah , perjuangan islam" ...konon