Saturday, May 05, 2012

Apa Yang Orang Melayu Islam Patut Tahu.



Tajuk : Apa Yang Orang Melayu Islam Patut Tahu.

Artikel Oleh : Sangtawal Sakranta.


Kali ini saya hanya ingin berkongsi sedikit maklumat dengan pembaca sekalian. Maklumat ini saya temui di blog seorang lelaki yang baru memeluk islam. Semoga kita semua sedar dan berhati-hati dengan agenda halus yang dirancang oleh pihak-pihak tertentu untuk menghancurkan islam di bumi nusantara ini. Tulis beliau :

Pada tahun 2001, bertempat di Holiday Villa Resorts Langkawi, sebelum terjadinya insiden' 9/11' sekumpulan Paderi serta Pastor diseluruh dunia berkumpul disana dan agenda mereka adalah untuk 'mentarbiah Kristian" kepada seluruh Asia Tenggara , tujuan untuk "Mengembangkan Kristian kepada seluruh masyarakat di Asia Tengara'. Lebih kurang 3 minggu mereka menghabiskan masa untuk membuat strategi untuk tujuan ini, dan kini kita lihat, pergerakan Kristian ini ibarat virus' dan kini menjalar diserata pelosok negeri di negara kita.

Baca tulisan beliau seterusnya disini :

KLIK


Selepas itu saya mohon kepada anda semua agar membaca pula artikel sahabat seperjuangan saya ini –abatasa - dengan rasional dan hati terbuka :

KLIK

Juga sila baca artikel dibawah untuk mengetahui rancangan- rancangan jahat musuh islam :

KLIK


*[ Artikel ke-249 Sangtawal Sakranta ]...

31 comments:

Anonymous said...

aku ingatkan link apa kebenda..politik rupanya..cet.

Anonymous said...

hahaha kene kencing lagi la... aduh!!!!

azhar said...

semua umat Islam adalah bersaudara...

azhar said...

ingatlah pesan Nabi Muhammad semua umat Islam adalah bersaudara...

Anonymous said...

dulu best baca blog ni... sekali dah jadi blog politik..

Sangtawal Sakranta said...

salam,

anon@11.11am,
kenapa dengan politik??? tolong baca deklarasi Jesuit , bagaimana mereka mahu gunakan politik untuk melaksanakan agenda mereka, baru kamu faham permainan politik.

anaon@1.42pm,
dah tahu kena kencing, kenapa berterusan biarkan diri dikencing orang?

azhar,
memang benar semua umat islam adalah bersaudara, tapi ada juga yang kata lebih baik kawan dengan iblis setan, DAP aka PAP dan ambiga dari bersatu dengan melayu-islam.

anon@11.38am,
kamu tak baca blog ini dari awal, artikel pertama blog ini adalah pasal politik - pasal anwar.saya menulis ikut selera saya, kalau tak best baca sila ke blog lain yg lebih best, saya tak kisah.

wassalam

Anonymous said...

kekeke... saya nak bg tau.. UMNO adalah penyambung hayat FREEMESON.. kenapa Tunku ABd Rahman pisahkan Singapore hanya krn kuasa... Knp UMNO masih tak mendaulatkan perlembagaan Lord Reid sedangkan Perlembagaan Allah perlu di atas sekali..

Kenapa Tun Mahathir melucutkan kekuasaan Sultan.. dan yg terbaru.. kenapa FELDA perlu di listingkan...

Kenapa kita diberi Kemerdekaan secara percuma.. Mereka Tidak akan redha dgn islam selagi kita tidak mengikut ajaran mereka.. pasal tu kita boleh merdeka sbb dia org tau UMNO akan menyambung agenda dia org. UMNO penyambung hayat FREEMESOn di bumi Malaysia.

Anonymous said...

knp UMNO masih mendaulatkan perlembagaan Lord Reid sedangkan Perlembagaan Allah perlu di atas sekali.... salah taip minta maaf

rattlehead said...

hahaha....abih tu ....kita kena terus sokong UMNGOK la baru freemason tak bertapak di Malaysia.....apa punya bodoh artikel ko ni.....

Sangtawal Sakranta said...

rattlehead,

sapa yg kata kena terus sokong umno dalam artikel diatas, engkau lagi bodoh:)))... apa maksud rattlehead tu yer ???

Anonymous said...

UMNO itu hanyalah parti yang dianggotai oleh sekian manusia-manusia yang tidak lari dari kesilapan, mahu pun dosa.

Tapi, bukankah mereka-mereka yang di dalam UMNO itu manusia seperti kalian yang benci pada UMNO?



Artikel ini menjuruskan 1 kesimpulan yang konkrit, tidak berpartisan dan amat lucu di mata para manusia moden yang liberal - suka menggelarkan penulis artikel seperti ini sebagai paranoid.

Tidak.


Jangan jadi bodoh akan termakan hasutan orang yang bodoh.

Ini bukan soal UMNO, ini bukan soal jangan sokong PR.

Tapi ini adalah hint untuk kita menggenal pasti akan apa yang berlaku disekeliling kita.


Yeah, benda belum berlaku, memang mudah untuk dipandang remeh, cuba kalau ia berlaku. Terkial-kial nak bertindak.

Jangan sediakan payung selepas beberapa titik air hujan jatuh di kepala. Tapi, sediakan payung pada setiap masa, dalam apa keadaan sekali pun.

Anonymous said...

rattlehead ngok. baca tak habis main komen ikut sedap. belagak macam terer.

zaminc said...

Soalan teka teki.

Kalau berlaku sesuatu, contohnya rusuhan kaum, siapa dulu lari, org umno ke org PAS?


jwpn:
org umno la sebab depa kaya, boleh lari obersea, org PAS rakyat marhaein jer.. depa la yg akan pertahankan tanahair ni...

and its true.

fizi said...

Zaminc, siapa yang dok ke luar negara jadi profesor jemputan di amerika bagai? Pak lebai mana yang buat rumah banglo di belakang rumah kayu dan ada mercedez? Aku satu famili ahli umno, takde kaya pun.. Nak harap PAS pertahan negara? Agak2 siapa yang rempuh polis masa BERSIH 3.0? Komen main ikut sedap lubang d*b*r!

Anonymous said...

Fizi.. ahli UMNO biasa mmg la miskin.. diorg sokong membuta tuli je pemimpin UMNO & kroni2 je yg kaya raya makan duit rakyat. Hang dan keluarga hang je sokong bagai nak rak hanya bersumberkan media kerajaan yg penuh dgn fitnah tapi malas nak kaji.. mmg patut la.. ayat hang yg last tu pun dh menunjukkan betapa buruknya akhlak UMNO dan berfikiran kotor.. ish2

Anonymous said...

Fizi.. ahli UMNO biasa mmg la miskin.. diorg sokong membuta tuli je pemimpin UMNO & kroni2 je yg kaya raya makan duit rakyat. Hang dan keluarga hang je sokong bagai nak rak hanya bersumberkan media kerajaan yg penuh dgn fitnah tapi malas nak kaji.. mmg patut la.. ayat hang yg last tu pun dh menunjukkan betapa buruknya akhlak UMNO dan berfikiran kotor.. ish2

fizi said...

Heh. Ko ni memang bodoh, tak kenal gaya bahasa. Aku membesar dalam keluarga mcm2 fahaman politik. Dari aku kecik sampai dah ada anak, harakah tak ada cerita lain, semua pasal org umno bn korup, syirik, murtad, rasuah, tak berakhlak. Kalau nak dijadikan bukti, patut dah habis semua org umno bn masuk penjara. PKR tujuan asal ialah nak bebaskan anuar ibrahim dari penjara dulunya, bila anuar ibrahim dah keluar, terus tak tahu arah tuju. DAP kompem komunis bangsat bertopengkan demokrasi. Itu yg korg nk rakyat percaya? Sudah2 la tu. Kau pegi main pondok2 lagi baik la

Anonymous said...

hahaha.. sorrylah bro... tipulah pemimpin UMNO tak rasuah... org bawah je terkinja2 berjuang untuk bangsa.. org atas makan sampai termuntah... ini zaman adalah zaman DAJJAL paksinya adalah duit.. ko ingat Najib tu nak selamatkan Akidah org islam ke.. sorrylah kawan.. kalo nak selamatkan dah lama dia dia sound TV jgn banyak hiburan.. sudahlah berjuang untuk Melayu konon..

Anonymous said...

Bila baca komen2 korang, aku tergelak jap... :) Sorang sokong BN, Sorang sokong PAS.... perlu ke sokong Parti? Tak semestinya semua pemimpin PAS baik dan tak semestinya semua orang UMNO jahat... Semua bergantung kepada diri diaorang sendiri.. Jangan hanya berpaksikan pada "nama" parti.... :)
Sedarlah, lekas keluar dari papan catur jika rasa diri dicaturkan... Elak risiko dar di"makan"

Wasalam... :D

fizi said...

Exactly my point. Masalahnya golongan PR kebanyakan menganggap pemimpin diorg tak pernah buat salah, semua tuding kat org

Anonymous said...

KEPADA SAUDARA KU YG BIJAKSANA&SINI JGN LAH KAMU MENJADI BODOHSANA&SINI.

KESIAN KEPADA MEREKA YG MENGANUTI ANWAR & PAS. INI ADALAH ALAT AKHIR ZAMAN YG BERPAKSIKAN KEDUNIAN YG HAKIKI DIMANA PEMIMPIN YG DIPUJA MERUPA ANAK HARAM YG TIDAK DIKETAHUI SIAPAKAH IBUNYA. HIDUP TANPA KASIH SAYANG SEJAK AZALI ANUGAIRAH TERHEBAT. KEPAKARAN DENGAN KEFAHAMAN SONSANG DIMANA MENGGUNAKAN KEPAKARAN TERHADAP KEBODOHAN PENYOKONGNYA. ANWAR MEMPUNYAI FAHAMAN DIMANA ORG YG BODOH SENANG MENGIKUTI PENDAPATNYA WALAUPUN IANYA ADALAH SAMPAH. SECARA TEORINYA ORANG YG BODOH LAGI RAMAI DARI ORG YG PANDAI. MEMANUPULASI ORG SEPERTI INI ADALAH MUDAH. JIKA KITA TELITI KEBANYAKKAN YG MENYOKONGNYA MEMPUNYAI PERWATAKAN & PENDAPAT YG SAMA.

MEREKA BERFIKIRAN MEREKA GOLONGAN TERPILIH PADA HAKIKATNYA MEREKA MERUPAKAN PENGKHIANAT AGAMA, BANGSA & NEGARA.

TINDAK TANDUK MEREKA DAPAT DIBEZAKAN DARI ORANG LAIN DIMANA MENUNJUKKAN KEBODOHAN MEREKA PADA ORG KEBANYAKKAN. ANDA DAPAT MELIHAT DISEKELILING KERANA MEREKA INI MUDAH DIDAPATI. MEREKA TIDAK BERFIKIR SECARA BODOH, KEBODOHAN MEREKA MMG SEPERTI IDOL2NYA. IDOL MEREKA MEMPUNYAI MINAT YG SONSANG SEPERTI MANA YG KITA TAHU BUKAN DARI PENCAKAPAN MALAH TABIATNYA JUGA.

Anonymous said...

Salam untuk semua...ada orang hanya menuntut ilmu dari media. Jika media itu musuh islam dan bertopengkan islam, jadilah dia orang islam yang memusuhi Allah.. Nasihat saya carilah ilmu melalui sumber yang betul sebabnya diakhir zaman ni memang ramai yang rasa dirinya islam, tapi cuma nama je islam, islam keturunan yang menolak perintah Allah yang terkandung di dalam Kitab Al-Qur'an... hati-hati jangan sampai waktu pengadilan dipadang mashsyar kamu menjadi pengikut2 yang kufur yang berperang dengan Allah..

Anonymous said...

mohon link hhtp://www.wicararumi.blogspot.com

Nurun Nur 9111 said...

salam sejahtera semua,siapa saudara Rattlehead ni?boleh saya kenal?

-Annur-

Anonymous said...

ada masalah ka sapa sokong sapa..yg tuan blog pon sah2 org UMNO abis cita la..

Anonymous said...

Jangan terlalu teruja sangat dengan parti politik... Bagi aku, klau dapatlah BN tegakkan sistem pentadbiran secara ISLAM, tak perlu timbul isu ni antara melayu2... Melayu saling "hantuk kepala" sama sendiri.. PAS pon aku rase akan same2 bersatu dengan BN...

Anonymous said...

Jangan terlalu teruja sangat dengan parti politik... Bagi aku, klau dapatlah BN tegakkan sistem pentadbiran secara ISLAM, tak perlu timbul isu ni antara melayu2... Melayu saling "hantuk kepala" sama sendiri.. PAS pon aku rase akan same2 bersatu dengan BN...

Anonymous said...

masalah orang melayu zaman merdeka, mereka lah yg menerima merdeka dgn kongsi kuasa bersama mutu dan ah chong. Takut sangat untuk mandi darah perang dgn british. nah sekarang , inilah akibatnya. Anak2 mutu dan Ah chong dah naik kepala.

Anonymous said...

kalo da bkk pasal politik je mesti ade tjadi pergadohan...kat mane2 pon same je...ble nk sedar xtaw la..bkesan sungguh peluru politik ni menghentam dan memecahbelahkan bangsa MELAYU..kalo ak yahudi ak da gelak guling2 dah dpn pc...

Anonymous said...

Letih nak layan juak2 Pakatan Rakyat nie...mmg zombie btol laa...kalau la UMNO nak jahanamkan negara nie sekejap je dol...tak payah tunggu lama2...kuasa dah ada dlm tangan...korang pass aje buku JINGGAY korang kt PM kita...mmg besok terus boleh jalan...pastu tak susah UMNO nak jemput yahudi2 zionis nie masuk terang2 ka gelap2 ka...senang je...hal ehwal luar dan dalam negeri UMNO yg control....mmg mudah sgt la kalau nak ranapkan negara nie kalau korang beriya2 nak negara nie lingkup...PAKAI OTAK SIKIT LA GENG...JGN JADI ZOMBIE YG TAKDE OTAK!!! Mmg la UMNO tak sempurna, ada kekurangan dan sebagainya...ada unsur2 pemimpin yg tak amanah...tak cekap...korup...tapi HAKIKATNYA UMNO nie MILIK ORG MELAYU bukan milik individu...pemimpin2 yg kotor kita boleh tendang keluar...contoh mcm tendang masuk kandang PR...korang bela la elok2 pemimpin yg mcm tu sampai beranak pinak...aku lagi anti kt MELAYU YG BERMUKA2 DGN ISLAM DIA, YG SEKAM DLM API DOK MENYESATKAN ORG DAN MEMBODOH2KAN ORG SEOLAH2 MCM BAGUS SGT...bila ceramah tu keluar semua ayat2 Al Quran dan Hadith2 smpai yg BUKAN ISLAM pon dpt LESEN nak tarbiyah org2 ISLAM...PIGIDAH!!!! SETAKAT POLITIK NAK CARI MAKAN BOLEH LAA...yg sorang tu dok asyik altantuya laa...kapal selam tak boleh menyelam laa...berkawan dgn setan laaa...apa ke mende laa depa2 nie dok mengarut...wayang kulit pon tak mengarut mcm nie...YG AKU TAU KALAU UMNO NAK JAHANAMKAN NEGARA NIE TAK PAYAH TUNGGU 50 TAHUN LA BEB....BESOK PON BLEH GADAIKAN NEGARA NIE....disebabkan ada pemimpin2 NEGARAWAN la UMNO nie masih terpelihara...melayu pon selamat...SO JGN PANDAI2 NAK CLAIM YG PR korang nie mewakili semua...skit2 mau claim RAKYAT MAU PERUBAHAN padahal RAKYAT DAH LAMA MELALUI PERUBAHAN DI BAWAH BN yg KEPALA DIA UMNO....korang2 je yg ketinggalan zaman...masih dok berkhayal dgn gula2 pemimpin "jual ubat" korang tu...pasni sapa2 nak kutuk aku PEGI MAMPOS LAA...AKU TETAP PANGKAH BN...KORANG BLEH BUAT APA DGN AKU?!!!!

Unknown said...

HA ha ha ha ha ~ tumpang lalu sambil ketawa BESAR masing2 bertegang urat mengatakan PARTY dia yg betul dan benar yg berakhirnya PARTY PARTY KEPARAT yang kaya raya hidup mewah yg korang terkial2 hidup di peralatkan tanpa korang sedari. Korang ada pernah terfikir tak???

Ada tak ada kata2 DATO LAKSMANA HANG TUAH yg korang pakai sebagai kata cogan "TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA" betul tak ap yg hamba yg dhaif ini cakap?

Pernah keterpikir kenapa Dato Laksmana cakap gitu.???
HA HA HA HA HA kaji lagi saudara saudariku·······