Sunday, July 18, 2010

Melayu Hilang Kuasa?



Tajuk : Melayu Hilang Kuasa ?

Artikel Oleh : Sangtawal Sakranta.


Saya rasa terpanggil untuk mengulas sedikit artikel dari akhbar Utusan hari ini seperti dibawah :

Klik Sini


[[ Melayu hilang kuasa pada PRU-13?
Oleh SITI MARIAM MD. ZAIN
utusanperak@utusan.com.my

IPOH 17 Julai - Orang Melayu akan hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) jika UMNO dan Pas terus berdegil untuk tidak bersatu.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang melahirkan kebimbangan tersebut berkata, kedegilan kedua-dua parti Melayu terbabit untuk meletakkan keutamaan agama di tempat sepatutnya hanya akan memberi kesan buruk kepada masa depan orang Melayu sendiri.

''Kalau kita terus berpecah-belah, kita akan terima kekalahan (pada PRU-13), itu sahaja. Dan akan berlaku satu bentuk penjajahan baru," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Melayu Perak 2010 di Dewan Bankuet Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini hari ini.

Hadir sama dalam perhimpunan sehari anjuran Gagasan Melayu Perak (GMP) itu ialah presidennya, Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail.

Harussani menegaskan, pemimpin Melayu perlu sedar bahawa mereka memikul tanggungjawab memastikan kepentingan orang Melayu terjamin.

''Adakah agama yang mengajar kita suruh berdegil? Sedangkan degil itu adalah sifat keji dalam Islam. Kalau itu sifat keji, kenapa tidak dibuang daripada diri kerana ia tidak akan menguntungkan diri.

''Kalau dia pemimpin, dia tidak akan menguntungkan rakyat. (Sedangkan) bila jadi ketua, amanah untuk menjaga ummah itu kewajipan dia. Kalau dia berdegil, amanah tiada pada dia, rakyat akan hancur," ujar beliau.

Ditanya apakah masih ada harapan untuk orang Melayu khususnya membabitkan UMNO dan Pas bangkit dan bersatu semula jawabnya:

''Insya-Allah disebabkan kedua-dua puak (parti) ini mempunyai keinginan hendak bersatu.

''Ada pemimpin Pas datang berjumpa saya, begitu juga pemimpin UMNO. Mereka minta pandangan bagaimana untuk disatukan (kedua-dua parti)."

Mengulas lanjut kata Harussani, penyatuan masih tidak dapat dilakukan sehingga hari ini kerana kedua-dua pihak telah meletakkan faktor keutamaan di tempat yang salah.

''Saya percaya tujuan orang Pas memperjuangkan Islam ikhlas tapi meletakkan (keutamaan) di tempat yang salah. Mereka taksub sebab tidak faham. Orang UMNO serupa juga.

''Kalau kedua-dua parti memahami faktor keutamaan itu, apa yang perlu diutamakan? Keutamaan adalah agama dahulu dan agama tidak menyuruh kita membenci sesama umat Islam bahkan kasih-mengasihi sesama kita," katanya.

Dalam perkembangan sama, Harussani berkata, langkah GMP menganjurkan perhimpunan seumpama itu dapat membantu menyatupadukan orang Melayu.

Sementara itu, Mohd. Hilmi menegaskan, perlunya satu perhimpunan Melayu membabitkan semua lapisan masyarakat termasuk raja-raja dan pemimpin parti politik sendiri untuk melahirkan semangat Melayu dalam menyata dan memperjuangkan hak mereka seperti termaktub di dalam Perlembagaan Negara.

''Cara ini dapat menginsafkan pemimpin-pemimpin Pas dan UMNO yang masih berdegil dan tidak memikirkan tentang masa depan orang Melayu," katanya. ]]

Ya, mungkin melayu akan hilang kuasa tak lama lagi adalah benar seperti yang dijangkakan oleh Mufti Perak diatas jika orang melayu tidak melakukan penyatuan dengan kadar segera.Sudah la kuasa ekonomi ditangan kaum lain, kuasa politik orang Melayu juga bakal hilang. Dulu Melayu pecah dua , sekarang Melayu pecah tiga; UMNO, PAS dan PKR.

Anda boleh baca satu artikel menarik di blog sahabat saya GAP, berkaitan dengan mengapa orang melayu perlu bersatu , Klik Sini

Saya pun hairan, mengapa orang Melayu susah sangat untuk bersatu.Melayu sangatkah UMNO? Islam sangatkah PAS? Adil sangatkah PKR? … Semoga persoalan-persoalan sebegini dibuang dan marilah kita bersatu atas tuntutan agama islam dengan rasa penuh tanggungjawab dan rasa persaudaraan islam yang sebenar.

Nisbah pengundi berdaftar 1:40 yang dikeluarkan beberapa minggu lalu amat menggerunkan kepada setiap orang melayu yang ingin berfikir!

Selain daripada perkara diatas, ada beberapa isu lain yang amat saya bimbangi iaitu pemberian PR (Taraf Kerakyatan Tetap Malaysia) kepada sesiapa saja, dari apa Negara sekalipun asalkan ada/belajar PHD! jika ia benar-benar dilaksanakan di negara ini, apakah ia akan menjadi satu bentuk penjajahan baru secara terancang? Selepas ini kemana agaknya orang melayu yang tidak ada phd akan pergi jika Negara sudah dipenuhi oleh orang asing yang bijak dan punyai phd???

Fikir-fikirkanlah wahai bangsa ku.

Jika Mufti dan orang agama pun amat bimbang tentang kedudukan dan kepentingan orang Melayu akan terhakis, bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin politik kita???


Sangtawal Sakranta

115 comments:

PANCABAIDURI said...

Assalamualaikum..

PAS dan UMNO xkan bersatu selagi ada dikalangan pemimpin yg gila kuasa, gila nama, gila harta, fanatik kepartian dan pikir dia je yg betul.

tapi harapan masih ada kalo sama-sama ikhlas memperjuangkan nasib agama dan bangsa melebihi agenda yg lain.

Anonymous said...

Salam, saya agak hairan kenapa kita risau sangat hal ini sedangkan contoh yang terbaik telah ditunjukkan kepada kita.

Cuba lihat kaum-kaum lain bagaimana cara mereka bersatu di bawah satu kuasa, mereka masih mempunyai pelbagai parti berlainan ideologi untuk kaum mereka tetapi cuba lihat apabila mereka bersatu maka salah satu parti akan menanggung akibat. Contoh terbaik untuk PRU 11 saya rasa MCA mendapat untung tapi pada PRU 12 MCA dan GERAKAN terpaksa menggigit jari kerana bangsa Cina telah bersatu dibawah DAP.

Inilah cara yang telah ditunjukkan kepada kita tinggalnya kita tidak mahu mengambil iktibar. Biarkan parti ini berjuang atas dasar mereka sendiri, kita rakyat bawahan inilah yang perlu bijak membaca arah tuju politik tersebut.

Kita yang di bawahlah yang perlu membuang sebentar ego kita untuk menyelamatkan masa depan politik kita bukannya parti-parti politik tersebut. Kenapa kita terlalu TAKUT untuk membuat perubahan?

hafszach said...

TEUKU ZACHARYAH BIN TEUKU NYAK KHAIRY ISKANDAR..

•SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI…

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..

Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak, isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..??
dibawah naungan British bukan..??
menjadi anak emas Britishkan..!!

Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..??

Siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british… ??

Golongan yg menjadi " BARUA " British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..

Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..

Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya..

Huhu..!! kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang….

Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut dan merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..

” Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu ”

Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah.

Ketika British memperkenalkan konsep ” Jus Soli ” iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNo masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

Tunggulah di makamah Allah dipadang Mahsyar nanti dan saksikan lah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Malaysia ini.

Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis ” Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

* Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.
Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??

Anonymous said...

baguss la macamtu,

lagi cepat hancur Melayu lagi cepat Islam akan naik...

Islam tak mungkin akan segandingan dengan Bangsa-bangsa.Mustahil!!!

sebab fitrah seluruh manusia itu setara, sama sahaja!! sama ada raja,kulibatak,balaci,sultan,presiden,ulama,tok kiyai,dll....

Siapa yang membezakan manusia?
Siapa yg assabiyahkan mereka???
Siapa yg pecah perintahkan mereka???
Siapa yg menaklukkan mereka????


tepuk dulang terpercik diri sendiri....pilihanraya 13 adalah yg paling di nantikan olih umat islam yg celik mata hati.

2012,2013 tarikh yg hebat!!!

adiossss...

Anonymous said...

Apa yg Tok Mufti cakap dan bimbangkan tu setakat Hukumnya Harusss sahaja...kehkehkeh

Tok Mufti kerja dgn gomen.Tak kan hangpa tak faham lagi...ehemmmm...ehemmm...

Ujar Ku said...

Islam universal,global!!!! bukan setakat kuala lumpur,peneng to sandakkan....

Aku setuju dgn ano 12.52...tu sebabnya org yg bawa tajdid setakat sekitar negara bangsa atau negara kota sahaja takkan bertahan lama atau tak kan pergi jauh ke pelusuk dunia kerana fitrah manusia seperti Ano kat atas tu kata tak di penuhi.

pelikkknya!!! Tok Mufti ketakutan,bising2 macam org tak bertauhid affaal Allah...dan macam2 lagi org cerdikiawan memberi pendapat kekecutan....cerrr!! tengok Tok Guru relek jer...hahaha..stedy la bro...

Org beriman mana takut2...

Anonymous said...

salam ....

ayah aku adalah salah seorang tentera, tetapi bukan pada zaman ww2 tetapi pada zaman komunis, jd tak perlu laa nak kata orang umno tiada berjuang dan tidak perlu juga kata orang pas atau yang juga tidak berjuang, yang patut ditanya ialah, apabila negara kamu sudah diserang siapa yang patut mempertahankannya ??

mengenai dengan cara british memperkenalkan jus soli .. aku pk elok juga kalau sesiapa yang tahu kenapa begitu mudah portugis, belanda, inggeris dan jepun menakluki malaysia .... cam semua amik giliran menakluki malaysia, tp pada pkran aku ... depa memang target bumi malaya kerana disini adanya saki baki salasilah nabi muhammad s.a.w, hasil buminya dan juga geografinya , tetapi siapa punya planning ?? sudah tentulah si dajjal (pemahaman aku setelah byk membca di pelbagai blog seperti GAP, Mistisfiles, FOM, ibnu yaacob dsb), jangan nak kata itu UMNO atau PASnya kerja atau apa .. kerana pada zaman itupun tada kemudahan internet dsb... jd bagaimana nak kata depa terlibat secara langsung ....

pemilikan taraf penduduk tetap aku pk itu bukan keje UMNO atau sesiapa, tetapi percaturan diantara penjajah itu sendiri ... memang ada sebab tersembunyi kenapa imigran dr cina atau india datang kesini ... depa bukan hendak kesini pun ... tetapi dinegara mereka sendiri pun .. mereka sedang dijajah dari segi ekonomi ataupun negaranya sendiri, siapa yang menjajah mereka ?? lu pk laaa sendiri ....

kenapa melayu sukar bersatu, aku pk kaum lain sama juga. Mungkin kerana perkataan "sukar bersatu" disihirkan kepada pemimpin yang dungu itu, maka ia akan melekat, itu tidak termasuk bahasa bahasa merapu yang "disihirkan" kepada rakyat biasa .... jd .. yang berkuasa semakin berkuasa, yang rakyat biasa terus akan menerima sihir tersebut .. lalu jadilah sebegini .. sementara yang lain bertepuk tangan, sambil menunggu peluang ...

apapun .. manusia semuanya sama sahaja, yang membezakannya amalan atau ibadatnya ... yang menilainya bukan manusia tetapi Allah.

Anonymous said...

salam

apa guna bersatu jika terus kapir mengkapir,maki memaki..hamun tuduh yang macam2..kalo tak puashati kamu interview saja la Dr M ker sape ker sampai kamu puas..tulis hasil interviw kamu diblog kamu..

Konon mengaku bangsa Islam,takmau bangsa Melayu,tapi isi borang loan tekun tulis jugak bangsa tu melayu (senang sikit lulus..katanya) ,semua kemudahan kelebihan utk melayu kamu sebat jugak,ape yang yang menguntungkan kamu sapu sahaja kan?tak terpikir pulak soal moral di sini..

bersatu tak bererti jika hati masih busuk, gemar menipu, hasad dengki khianat dan segala macam kejahatan..perangai mengikut syaitan itu perlu dijauhi..

higalawang said...

Assalamualaikum...

Salam buat tuan rumah dan semua...
saya cuma ingin mencoretkan rasa hati.

Kuasa percaya... saya percaya penyatuan orang melayu (Islam) adalah pasti. kita adalah apa yang kita percaya...

Pas dan Umno. tangan kanan dan tangan kiri. berbeza fungsi, berbeza kekuatan.
namun... janganlah kita membeza-bezakan kedua dua tangan. suka tangan kanan tak suka tangan kiri, atau sebaliknya... kerana kedua-duanya adalah tangan kita juga... manakan boleh bertepuk sebelah tangan. berdoa menadah kedua tangan. bertakbir mengangkat kedua tangan. tanpa salah satu tangan... cacatlah(kurang upaya) kita(orang melayu).

percayalah.... untuk mengangkat beban(tanggungjawab) khalifah di bumi bertuah ini... sebelah tangan takkan mampu mengangkat beban ini (kurang upaya). setelah penat berusaha menggunakan sebelah tangan.... pasti kita akan menggunakan kedua-dua tangan...

percayalah....kita semua adalah saling melengkapi... walau apa kelebihan, walau apa kekurangan... kita adalah kita.


hingga kini...saya tak mampu lagi mendaftar sebagai pemilih walau kalau ikut umur sepatutnya dah 2 kali mengundi. saya tak boleh pilih, saya nak potong tangan kanan atau potong tangan kiri... sebab saya perlukan kedua-duanya...

salahkah saya.... ?
~higalawang~

Aku semakin marah ni said...

Semuanya sama saja, kata mengata caci hamun kutuk dsbnya. Yang menang penuhkan tembeluk sendiri dan keluarga dulu. Yang tak pulak akan cari kesilapan orang lain, kalau dia diam pulak tu.
Anda semua yang mengaku Islam tu tapi tak taat dengan belot ambik hak ramai tu pikirlah. Saya berani kata anda semua hanya mengaku saja Islam tapi tak tumpah seperti Muawiyyah, Yazid, Ubaidullah, Utbah dan yang lain lain tu. Mengaku Islam tapi bunuh anak cucu Nabi. Cuma anda semua akan bunuh Bangsa Melayu iaitu Bangsa anda sendiri dengan kaedah anda, bukan kerana Yahudi ke @ kerana Dajjal tu. Anda semua TAMAK dan GILA KUASA. Tak guna sembahyang tonggang tunggek tapi sebenarnya anda semua Pemimpin Yang TAK ADA IMAN

Allah HU
Allah HA
Allah HAQ

bad said...

hahaha
semuanya bernafsu nafsi...........
kenapa takut dengan penyatuan Melayu,
kenapa takut dengan kata Melayu,
cadangan yang benar dikelirukan....
bukankah Melayu tu islam jika di Malaysialah....... so
kenapa nak kata mengata
kenapa tak bersatu aje........
pemimpin senyum-senyum........
rakyat caci sesami sendiri kerana rasa parti masing-masing betul...
hahaha

Anonymous said...

REALPOLITIK DI KEMAS KINI

Ada tiga pekara yang wajib dilakukan oleh kerajaan Najib Rosmah. Tiga pekara ini wajib dilakukan untuk menyelamat harta kekayaan dan kuasa mereka dari di rampas kembali oleh kuasa orang ramai.

Tiga pekara ini bukan terlalu susah untuk difikirkan. Malah ianya tidak memerlukan batuan penasehat zionis APCO untuk memunculkan perancangan. Kita sendiri boleh memikirkan tiga pekara ini tanpa memerlukan ijazah PPE dari Oxford. Tahap jaguh kampong dan gedebe politik seperti Ibrahim Ali pun sedar hal ini.

Tiga pekara ini ialah :

1 - Anwar Ibrahim mesti di ketepikan
2 - Parti Pas wajib dipisahkan dari Pakatan Rakyat
3 - Propaganda untuk menghuru harakan Parti Keadilan Rakyat wajib diperbesarkan

Ketiga-tiga pekara ini wajib berjalan sarentak. Untuk kerajaan Najib Rosmah tiga pekara ini lebih penting dari dasar ekonomi baru atau model ekonomi baru. Lebih penting dari dasar luar negara. Lebih penting dari Rancangan Malaysia ke 10. Kerana rancangan ini bagitu penting sekali maka kerajaan Najib Rosmah akan menjanjikan apa saja untuk memastikan tiga pekara ini dapat direalisasikan.

Kerajaan Najib Rosmah tahu, sedar dan merasakan bahawa susuk Anwar Ibrahim memainkan peranan yang amat penting dalam ikatan setiakawan Pakatan Rakyat. Dengan adanya susuk Anwar maka Pakatan Rakyat dapat berdiri teguh. Mengikut pandangan Najib Rosmah jika Anwar ‘diketepikan’ maka Pakatan rakyat akan londeh terbarai. Sama ada ini hakikat atau sebaliknya bukan penting. Yang penting inilah persepsi politik mereka. Politik bukan kebenaran – politik ialah persepsi.

Apa yang kita lihat hari ini - apa yang sedang berlaku di lanskap politik negara ialah gerak kerja jentera dan aparacik politik Najib Rosmah sedang menjalankan tugas untuk meminggirkan Anwar.

Dalam strateji politik langkah pertama sebelum musuh diserang ialah melahirkan satu imej buruk musuh. Ini penting untuk mengolah persetujuan orang ramai. Ketika perang dunia kedua dahulu, tentera Jepun digambarkan bermata sepet , bergigi jongang membawa pedang samurai. Sesudah perang tamat Jepun dilihat sebagai kawan dan rakan berniaga yang baik. Memunculkan imej hodoh ini amat penting. Jika imej telah buruk maka apa sahaja yang diperkatakan terhadap Anwar akan di yakini umum.

Langkah pertama ialah mengkaitkan Anwar dengan lubang berak Saiful. Ini juga bukanlah satu langkah yang bijak bergeliga. Menggunakan lubang berak Saiful telah di tujah dan diteroka lebih awal lagi oleh Mahathir Muhamad pada tahun 1998 dahulu melalui lubang berak Azizan.

Apabila Saiful diberitakan tidak terberak selama dua hari kerana menyimpam bahan bukti didalam juburnya maka tahap jenaka dan genre lawak Melayu telah melonjak tinggi. Rating Lebai Malang dan Pak Pandir berkemungkinan jatuh. Apek Ganja telah menjadi lawak basi. Lubang Saiful naik ke mercu kegemilangan.

Seluruh Malaysia telah senyum puas. Kemudian dengan tetiba warga se Tanah Melayu menjadi hairan dan tertanya-tanya siapakah agaknya yang menuliskan kata bual yang bagitu bodoh untuk si Saiful ini.

Seperti kes lubang berak Azizan , kes lubang Saiful ini juga telah tergelincir. Kelihatan propaganda berbentuk ini telah menjelak dan menjelikkan orang ramai. Ini mula disedari oleh Najib Rosmah. Propaganda lubang berak Saiful yang dirancang untuk memburukan Anwar telah menjadi lawak bodoh dan sedang melawan tuan.

Dengan cepat para aparacik dan jentera Najib Rosmah bergerak. Kali ini wajib dimunculkan satu lagi strateji baru – ajen asing.

Anonymous said...

Harus di sedari bahawa surah – ajen asing – ini juga telah mula muncul pada tahun 1998 dahulu. Ketika itu duta Amerika ke Malaysia ialah John R Malot. Dalam kes pertama tahun 1998 dahulu memang telah disebarkan surah bahawa Anwar Ibrahim ini adalah ajen CIA. Apabila berita ini tersebar kerajaan Amerika telah mengambil langkah yang tepat.

Menurut Pak Duta John R Malot – kerajaan Malaysia telah diberi amaran bahawa : sila jangan campur adukkan kerajaan Amerika dengan krisis dalaman politik Malaysia. Bila amaran ini sampai maka surah Anwar ajen Amerika pun mati tak berasap.

Pasti pekara yang sama juga telah terjadi sekali lagi kerana dengan tetiba sahaja media gerombolan hari ini tidak lagi melaung-laungkan surah ajen asing ini. Pentabiran di Rumah Puteh melihat apa yang berlaku sekarang ini sebagai krisis dalaman – tidak ada sangkut paut dengan jabatan risikan mereka. Justeru apabila dikaitkan Anwar dengan CIA maka pasti pentabiran Obama ini , seperti tahun 1998 dahulu telah mengambil pendirian yang sama.

Langkah kedua yang sedang di jalankan oleh aparacik dan jentera Najib Rosmah ialah memastikan parti Pas akan meninggalkan Pakatan Rakyat. Ini adaklah langkah yang amat stratejik dan penting. Kerajaan Najib Rosmah membaca jika Pas dapat dipisahkan dari Pakatan maka dengan segera Pakatan rakyat akan luntur dan pecah.

Kita harus menyedari bahawa walau pun Pas mengakui parti Islam – ini tidak memiliki apa-apa makna yang hakiki dalam politik. Kita semua boleh mengakui bermacam macam. Dalam politik yang di rebutkan bukan Allah, Yahwe atau Siddarttha. Politik ialah perjuangan untuk merebut kuasa. Kuasa diperlukan untuk memastikan lubuk kekayaan dimiliki. Apabila lubuk kekayaan telah dimiliki maka disinilah akan diuji sama ada parti itu bermazhab Sosialis atau Kapitalis.

Dalam dunia hanya ada dua sistem ekonomi – kapitalis atau sosialis. Dua sistem ini adalah sistem induk. Selainnya – yang mengakui sistem ini dan sistem itu - hanya pecah-pecahan dari dua sistem ekonomi ini. Seperti kueh bahulu – asasnya adalah tepung, gula dan telor. Warna, corak, reka bentuk hanya tokok tambah untuk mengolah keinginan orang ramai.

Dalam sistem ekonomi kapitalis ini ada pemimpin Pas yang akan , yang telah dan yang sedang tewas dengan kuasa dan harta kekayaan. Contohnya kes cerai berai bekas Adun Pas dengan isteri keduanya. Sang isteri sedang menuntut berjuta-juta ringgit. Ini kerana sang isteri tahu – ketika bergomol mesra - bahawa sang suami ketika berkuasa dahulu pasti ada tanah disana dan tanah disini - ada saham ini dan saham itu. Ini realpolitik. Ianya tidak pula bermakna kita merendahkan keyakinan mereka terhadap Yang Maha Esa.

United Malays National Organisation sedar hal ini. Pas bukan mengajukan sistem ekonomi alternatif kepada kapitalisma. Pas seperti PKR dan DAP hanya berjanji untuk menguruskan kapitalisma dengan lebih baik. Asas sistemnya masih kapitalisma. Ini hakikat. Ini realpolitik.

United Malays National Organisation tahu siapa yang bercita-cita hendak menjadi Menteri Besar dalam Pas. Gerombolan mengetahui siapa dan siapa yang boleh di ‘makan’ di dalam Pas. Gerombolan juga tahu siapa yang bermimpi siang dan malam – pagi dan petang - untuk menjadi menteri kabinet dalam kerajaan Najib Rosmah.

Ini juga hakikat realpolitik. Menafikan ini adalah menafikan bahawa manusia, haiwan dan tumbuhan hidup di alam ini kerana ada cahaya matahari.

Anonymous said...

United Malays National Organisation akan terus mengasak untuk ‘berunding’ dengan Pas. Akan terdengar suara suara lantang menolak. Akan terdengar suara-suara pimpinan Pas menafikan itu dan ini. Dalam realpolitik semua berkemungkinan. Dalam realpolitik yang dicita-citakan ialah kuasa. Dengan kuasa manusia berpelung menobatkan dirinya dan mengumpul harta.

Waspada ! Percubaan dan langkah-langkah yang diambil oleh Najib Rosmah untuk berunding dengan Pas ini tidak ada sangkut paut dengan Najib sebagai anak Razak. Kerana Razak dahulu berunding dengan Pas maka Najib sang anak juga akan berunding dengan Pas. Ini bukan bacaan politik. Ini sembang di warong Mek Jah. Dalam realpolitik yang hakiki ialah kuasa.

Keinginan berunding dengan Pas ini adalah perhitungan realpolitik. Ini kerana sesudah pilihanraya yang lalu United Malays National Organisation telah dilihat sedang menuju ke hari hari akhir. Justeru untuk menyelamatkan harta kekayaan - perpaduan Pakatan rakyat yang kompak wajib di lemahkan. Kota yang kukuh wajib di bocorkan. Setiakawan Pakatan Rakyat yang mekar wajib dikacau bilaukan. Pas wajib dipisahkan dari Pakatan. Kalau tidak semua – sebahagian. Ini perhitungan politik untuk menyelamatkan harta dan kuasa.

Lalu kita smapai ke strateji ke ketiga : mengharu birukan kerajaan Pakatan Rakyat. Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah dan Kelantan tidak perlu diganggu gugat kerana slogan – ‘kita semua Melayu dan kita semua Islam.’ Kerajaan Pakatan di Pulau Pinang boleh digugat tetapi ‘slow sikit’ kerana Dap ini lebih senang dikawal kerana Kecinaan mereka. Ahli gerombolan yang meninggalkan parti tidak mungkin akan menjadi ahli Dap. Malah Dap ini juga boleh dibawa berunding jika hari baik dan bulan baik – jika masa dan ketikanya telah ranum.

Justeru musuh utama ialah Parti Keadilan Rakyat dan Anwar Ibrahim. Lalu semua akan dilakukan untuk menggangu gugat kerajaan Pakatan di Selangor. Lembu, kambing, pasir, tayar kereta, surau , masjid, kuil , sekolah, kasut, punggung, jubur – malah apa sahaja yang bersangkutan dengan kerjaaan Selangor akan digunakan untuk menunjukkan kepada warga Selangor bahawa kerajaan Pakatan ini tidak perlu disokong.

Aparacik dan jentera kerajaan federal sedang digunakan oleh Najib Rosmah untuk melemahkan kerajaan Selangor. Kes demi kes telah dibuka oleh SPRM terhadap pimpinan kerajaan Selangor. Semua dilakukan untuk menekan agar ada Adun PKR yang akan berpaling tadah.

Media gerombolan telah digunakan hingga ke tahap maksimum untuk mengolah persetujuan orang ramai. Seluruh Malaysia cuba diberi tahu bahawa krisis yang amat besar sedang melanda kepimpinan kerjaan Selangor. Kerajaan Selangor ini akan runtuh bila-bila masa sahaja dan Khir Toyo boleh kembali berpesta ke Disneyland tanpa soal jawab.

Dimana akhirnya semua ini ? Dalam merancang realpolitik Anwar Ibrahim pasti akan diketepikan. Ini stratiji utama. Susuk ini tidak akan diberi peluang untuk bebas bergerak. Jika diikutkan hati nafsu Najib Rosmah susuk Anwar ini akan diketepikan sebelum piliharaya Serawak. Tetapi bagaimana nanti reaksi kawan-kawan Yahudi Anwar yang selalu diperkatakan itu? Dan bagaimana pula agen-agen CIA yang lain? – apakah mereka juga akan datang untuk membantu Anwar? Kini seperti lubang berak Saiful – senjata dan propaganda akan memakan tuanya.

Dalam realpolitik ada yang lebih real. Yang lebih real ialah kuasa rakyat. Kerajaan Selangor mungkin goyang tetapi tidak akan runtuh kerana akarnya semakin kukuh. Kuasa rakyat ini jugalah yang akan menentukan apa yang akan terjadi kepada Anwar Ibrahim.

Justeru United Malays National Organisation hanya ada satu pilihan : mengajak Pas datang berunding. Najib dalam keadaan ini akan menjanjikan apa sahaja. Kalau Pas meminta Najib melempang Muhyiddin – pasti Munyiddin akan kena satu pelempang. Kalau Pas meminta Najib menampar Khairy Jamaluddin – pasti Khairy akan di tampar. Seperti Sultan Mahmud meminang Puteri Gunung Ledang , Najib akan melakukan apa sahaja keculi Pas tidak akan dibenarkan bertanya berapa orang sebenarnya anak Rosmah Mansor. (TT)

Anonymous said...

umno sibuk nak bersatu dgn pas sebab parti umno dah lemah dan hilang kepercayaan dari golongan muda sekarang kerana umno parti rasuah, umno sudah parah dan berpenyakit, dulu semasa umno kuat takdenya timbul isu nak berpadu-padu ni, takkan sangtawal takbleh fikir kot? kenapa nak bersatu dgn pas sahaja? kenapa dipinggirkan melayu pkr?

ntahapapantah said...

hek eleh,

apo ko bondo ni...bukak2 pagi crita menyampah, haruu btol lah.

suka aku dgn yang ni " melayu sangatkah kamu? Islam sangatkah kamu? adil sangatkah kamu?

dah jgn fenin2, kita bertekak ket cni apa dapat??

ni pesan atuk....khok khok ehem, dah tuo cu....... "ko takdo duit ko takdo koje jgn arap org nak pandang"

ingat pesan atuk cu..khok khok khok

jalak lenteng said...

mari kita berfikir sejenak.....
kalo kamu lahir sebagai India atau Cina di Malaysia ni, adakah kamu seorang Islam....
Tak perlulah menghina sesama sendiri. Sesiapa yang rasa dia di pihak betul, sila mara ke hadapan. Pimpinlah kami ke jalan yang sebenar-benarnya. Jangan hanya pandai berkokok di dalam forum sahaja. Saya masih ternanti-nanti.........

Pelita Di Dalam Kaca said...

Melayu hilang kuasa?
Bukan Melayu yg hilang kuasa, tapi UMNO.UMNOlah yang bakal kehilangan kuasa kerana sesiapa yang masih ingat tentang teori RAHMAN, teori puaka tersebut telah lengkap dan telah menjadi kenyataan!
N iaitu NAJIB telah menjadi pelengkapnya dan dengan demikian ternyata akan berakhirlah sebuah episode. Inilah yang digembar-gemburkan: `Melayu akan kehilangan kuasa, yakni kuasa UMNO dan Najib.
Tahun 2012 @ 2013 adalah tahun yang memang dinanti dengan penuh debaran dan suspense! Itulah waktu dijangka PRU13. Itulah saat kesaksian kebenaran kalendar kaum Maya mengenai ramalan 2012? Apakah bererti bermulanya era baru untuk umat Melayu dan dunia - kebangkitan sistem Khalifah di bawah kepimpinan Imam Mahadi?
Kita sama-sama sedang menantinya terutama umat Islam yang cinta kepada agamaNya.
Walau apa pun jua, bangsa Melayu yang beriman, insyaallah akan berkuasa jua di Tanah Melayu nanti kerana demikianlah konsep Keadilan Ilahi - pergiliran/bergiliran. Jika UMNO tersingkir selepas PRU13 nanti, insyallah bangsa Melayu akan terus berkuasa iaitu di tangan Anuar Ibrahim dan Haji Ab. Hadi Awang! Oleh itu yang sebenarnya tidak timbul isu Melayu hilang kuasa kerana orang-orang Melayu yang beriman terutama dari golongan generasi muda telah semakin bertambah dengan ramainya dan dengan izinNya, insyaallah, tetap akan bangkit demi agama, bangsa dan Tanah Melayu/Malaysia tercinta.Ini telah dibuktikan oleh sejarah tanah air. Bacalah, tetapi syaratnya janganlah baca sejarah yang telah diputarbelitkan oleh UMNO!
Golongan Melayu UMNO yang tidak begitu mempedulikan soal iman dan cara perpaduan sesama Islam seperti yang diajarkan oleh Rasulullah saw memang wajib dipinggirkan demi menamatkan puaka dan bencana penguasaan sistem Zionis Yahudi sejak sekian lama di bumi Melayu ini.Cukuplah...Setelah lebih 50 tahun Allah berikan kuasa, UMNO masih tetap teramat selesa berdakapan dengan sistem yang haram untuk ditaati itu. Oleh itu orang-orang Melayu yang masih ada walau sezarah sisa iman di hati - yang sujudmu benar-benar sujud kepadaNya - wajib tidak bersekongkol dengan UMNO dan inilah yang dihidu oleh mereka, yang insyaallah bakal berlaku pada PRU 13 nanti.
Justru genderang perang psikologi `Melayu akan hilang kuasa' akan terus dikumandangkan oleh para barua dan juaak-juak dari kumpulan yang makin kehilangan kuasa ini....
Kami menyeru UMNO `Kembalilah Ke Pangkuan Sunnah Allah dan RasulNya' dan inilah erti perpaduan Melayu dan Islam. Ingatlah pesanan orang tua-tua. `Carek-carek bulu ayam, lama-lama bercantum juga'; `Air dicincang manakan putus... Tangan kanan dan tangan kiri.. bertangkuplah demi agama bangsa dan negara tercinta!

tarakoko said...

Bagaimana jika keadaan seperti pergolakan, perpecahan, pergaduhan dan persengketaan itu berlaku betul – betul depan mata korang?
Bagaimana?
Apa yang korang rasa?
Baca selanjutnya di http://tarakokopoo.blogspot.com/2010/07/semua-mesti-bersatu.html

Anonymous said...

sudah-sudah la tu nak menipu orang melayu... dah lebih 50 tahun dah melayu kena tipu... bagilah can kat umno jadi pembangkang pula... bila membaca tu biar meluas jangan dok baca utusan meloya dgn berita hairan saja.. ok!

geng2 umno saja yg dok percaya sgt melayu akan hilang kuasa.. sempit sungguh pemikiran hangpa no.. kesian!!

Anonymous said...

MUFTI Perak Harussani mengakui beliau tidak berbohong apabila mendakwa terdapat pemimpin PAS berjawatan `tinggi' menemuinya. Tujuan berjumpanya adalah untuk meminta Mufti Perak tersebut menjalankan usaha menyatukan parti sekular Umno dengan Parti Islam iaitu PAS. Pengakuan Mufti Perak tersebut adalah berlanjutan daripada kenyataan dua Naib Presiden PAS yang mendakwa Mufti berkenaan berbohong.

Setakat mana `tinggi'nya pemimpin PAS yang dikatakan berjumpa dengan Mufti Perak itu tidak kita ketahui, tetapi yang pentingnya Mufti Perak sedar bahawa perjumpaan itu bukan secara rasmi atas arahan PAS Pusat. Ini bermakna, tiada niat atau usaha PAS untuk bersatu dengan Umno atas tujuan kununnya perpaduan Melayu dan Islam.

Mufti Perak hairan mengapa usahanya untuk menyatukan PAS dan Umno dikritik hebat ramai pihak, seolah-olah hanya beliau dan Umno sahaja yang inginkan perpaduan. Hairannya Mufti Perak tersebut sama seperti kita hairan mengapa Mufti Perak menjadi bisu serta merta dengan apa yang terjadi di dalam rampasan kuasa di Perak negerinya sendiri. Sama juga kita hairan dengan sikap Mufti Perak yang menutup mata dan mulut dengan segala kepincangan dan kerja maksiat yang dilakukan oleh kerajaan memerintah. Lebih menghairankan kita, Mufti Perak sering ke luar negara bertemu pelajar dan di sana seorang Mufti boleh bertukar menjadi seorang pemimpin politik Umno. Maka, lebih banyak kita hairan daripada yang beliau hairan.

Sebagai seorang Mufti, sepatutnya beliau menasihatkan Umno agar menerima Islan sebagai dasar perjuangannya dan baru boleh bercakap tentang penyatuan dengan PAS. Mana mungkin tangan yang masih berlumuran dengan kekotoran mahu menghulur berjabat salam? Apakah Mufti Perak ini terpedaya dengan dakyah Umno yang percaya `Kuat Melayu, maka kuatlah Islam'?

Parti PAS bukan sahaja parti yang ditunjangi oleh pemimpin Melayu, bahkan parti tersebut turut mahu mendaulatkan Islam. Terlalu jauh beza dengan Umno. Umno bukan sahaja menolak Islam sebagai dasar, bahkan masih berterusan sehingga kini melakukan banyak perkara yang berlawanan dengan hukum Islam. Masakan Mufti Perak tidak tahu? Jika tahu, apa ertinya penyatuan dengan golongan seperti ini?

Situasi yang berlaku di Perak sudah cukup menggambarkan bahawa Mufti Perak ini tiada kewibawaan langsung untuk bercakap soal Melayu jauh sekali untuk bercakap tentang penyatuan Islam. Oleh yang demikian, abaikan sahaja apa yang perkatakan kerana setiap kali beliau bercakap kita akan terhidu `bau Umno' dimulutnya

Anonymous said...

Melayu hilang kuasa....
KITA AMOK.

Anonymous said...

Salam semua,

Nak Amok ha ha ha join sekali leh tak!! ...tapi cukup ke Ilmu dalam dada tu. Jangan nanti mabuk tak kena tempat pulak.

Anonymous said...

amok!!? pigi mabuk lagi bagus...

Macam ni gaya nak ajak "Bangsa Melayu" bersatu...???

http://www.youtube.com/watch?v=dSsMe5QrOAU&feature=player_embedded#!

Last sekali "Mamak" jugak yang kasik setel...

http://www.youtube.com/watch?v=oexxjbqnJpo&feature=related

Anonymous said...

Aik!! marah nampak kah kah kah

Anonymous said...

Salam Tuan Rumah


Molek sungguh andai ISLAM dapat Menyatukan MELAYU..

DEMI ISLAM..

Melayu akan kuat Andai kembali kepada ISLAM..

dan kalau UMNO busuk sangat.. siapa yang boleh betulkannya??

andai PAS yang boleh betulkannya bagaimana cara??

andai PRU 13. UMNO hilang kuasa apa akan jadi dengan nasib ISLAM MELAYU??

tapi INYSAALLAH UMNO akan kekal menjadi TUNJANG BN..

kita tahu.. MCA & MIC kehilangan banyak undi.. dan bukannya UMNO
dan disebabkan adanya parti PKR org2 Melayu yang tidak menyokong PAS tetap mengundi calon PAS disebabkan telah bersama dalam PAKATAN RAKYAT..

buat mereka yang mengagungkan Anwar..sila lawati link ini

http://www.civilservicelodge.ca

dan baca bersama

http://anginperubahan.blogspot.com/2010/07/anwar-ibrahim-dipilih-jadi-penjaga.html

apa pendapat anda??


mari kita bersama-sama mencari siapakah pemimpin yang boleh menterjemahkan dan mengekalkan kesinambungan org "ISLAM" dan MELAYU untuk memerintah..

amik contoh negeri SABAH.. tanpa UMNO.. Bumiputra ISLAM SABAH pastinya susah untuk Bersatu. saudara2 sekalian.. tolonglah jadi kan Sabah contohnya.. tenang dan damai tapi sesunggunha dalaman nya berkocak..

ntahapaapantah said...

ko nak sokong pas? sokonglah
ko nak sokong umno? sokonglah

last2 skali ko takdo duit, jgn arap orag nak suka!

ko tak do kojo, hampeh la urang nak pandang ko!!

Anonymous said...

sila baca blog ni :

http://www.anwaraidc.com/2010/07/john-mallot-deal-yahudi-dengan-anwar-di-washington.html

Sangtawal Sakranta said...

Salam semua,

Terima kasih atas komen-komen yang diberikan diatas.

rasanya,ramai yang masih keliru dengan landasan perjuangan PAS kerana disogok dengan ungkapan PAS itu islam dan islam itu PAS.

cuba teliti betul-betul perlembagaan PAS ini yang saya petik dari artikel lama saya bertajuk "isu kalimah Allah...Kalaulah HAMIM masih ada.."

"Penubuhan Pas yang didakwa pada pada 24 November 1951 , rupa-rupanya hanya bermatlamatkan :

1. menjadikan Islam sebagai agama rasmi,
2. Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan
3. Mengetatkan peraturan kerakyatan.

Bagaimana pula dengan perlembagaan awal Pas ?

Perlembagaan awal PAS yang digariskan itu mempunyai empat tujuan, iaitu:

PERTAMA: Mewujudkan satu perikatan persaudaraan Islam untuk membentuk satu tenaga bersama bagi menyelenggarakan segala tuntutan Islam dan siasah yang berdasarkan demokrasi.

KEDUA: Menumpukan segala ikhtiar dan tenaga untuk menyatukan Perlembagaan pentadbiran agama di seluruh negara.

KETIGA: Memelihara dan mempertahankan hak-hak kepentingan dan kehormatan agama dan umat Islam.

KEEMPAT: Bekerjasama dengan pertubuhan-pertubuhan siasah yang lain di dalam negara ini, yang dasar dan tujuannya tidak berlawanan dengan ajaran Islam dalam mencapai demokrasi, keadilan masyarakat dan kemanusiaan.

..........................
dengan melihat kepada perlembagaan PAS tersebut, maka adakah kita yakin PAS mampu menubuhkan sebuah negara islam seperti yang diwar-warkannya diwarong-warong kopi???

malah PAS sekarang sudah melanggar peraturan perlembagaan awal ke-4 mereka iaitu tidak mahu bekerjasama dengan melayu umno yang beragama islam TETAPI sanggup bersama DAP dan PKR demi kuasa... oleh itu mereka juga mengamalkan politik untuk kuasa!!!

Kepada pemuja dan pentaksub Anwar Ibrahim... sudah sudah la tu... cuba fikir dengan tenang... kenapa mereka yang rapat dengan anwar dan bersama anwar ketika awal penubuhan PKR dulu sudah ramai yang cabut lari meninggalkan anwar? apakah anda yang menjadi penyokong kuat anwar, yang belum bertemu atau kenal dengan anwar masih menyokong kuat anwar???

Pak tangguh-tangguh aka Mat Jenin 16 september ni lambat laun akan masuk balik di tempat yang sepatutnya dia masuk, kita tunggu 2 ogos ini.

seperti anda semua juga, pendapat saya tak semestinya betul bagi anda semua!


wassalam.

Anonymous said...

salam. Gen XI Tok Kadok.
hebat-hebat semua memberi pendapat cuma satu cadangan saya tak boleh kah semua yang memberi komen-komen gantikan nama UMNO dengan PEKEMBAR itu lebih tepat dan amat bermakna.sampai bila pun jika UMNO digunakan selagi itu lah seperti warisan ala sebutan British kekal. bukan nak menyusah tapi itu kenyataan nya. kita mulakan dari blog pak tawal ni, sebab PEKEMBAR bakal menyatu dan biarkan UMNO pergi.

SangNila said...

Salam utk semua...Koman la anda sangtawal...sy suka artikel2 anda yg lain tp bila bab2 politik anda lebih kpd parti pemerintah(UMNO)...sama mcm saudara Kumanndie... Pelik,pelik....di sini je anda dah hilang pertimbangan...tp apa2 hal pun sy sgt mghargai artikel2 anda yg lain...sekian,terima kasih...

Anonymous said...

sangtawal yg tawar... sudahlah nak merayu-rayu supaya parti pas akan berpadu dgn umno, tak malu ke? terhegeh-hegeh macam penageh, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

Kemelut politik hari ini adalah hasil daripada projek pembodohan orang Melayu. Masih ramai lagi orang Melayu yang bodoh sehingga mereka gagal untuk membezakan apa yang betul dan apa yang salah; apa yang hak dan apa yang batil.

Projek bodoh ini telah juga memesongkan nilai budaya orang Melayu. Orang Melayu yang telah dibodohkan gagal melihat bahaya rasuah, malah mereka dengan bangga akan mengangkat pemimpin pengamal rasuah.

Orang Melayu yang telah berjaya dibodohkan gagal melihat bagaimana sistem kehakiman dan keadilan dalam negara ini boleh dijual beli. Mereka ini terus ingin menjadi bodoh.

Orang Melayu yang ingin terus menjadi bodoh gagal melihat pembunuh, penculik, pengambil rasuah – ini semua bukan pekerjaan salah.

Budaya songsang lagi bodoh ini melihat kejahatan itu sebagai baik dan suci kerana ia dilakukan oleh manusia Melayu beragama Islam yang memiliki kad gerombolan United Malays National Organisation.

Anonymous said...

ek eh marah jugak ni

Anonymous said...

buka marah laaa... itu aku nasihat....

Anonymous said...

anonmyous - july 22, 2010 2.43pm

" Orang Melayu yang telah berjaya dibodohkan gagal melihat bagaimana sistem kehakiman dan keadilan dalam negara ini boleh dijual beli. Mereka ini terus ingin menjadi bodoh.

Orang Melayu yang ingin terus menjadi bodoh gagal melihat pembunuh, penculik, pengambil rasuah – ini semua bukan pekerjaan salah."

hahahah..ko belajar undang2 tak ?
better ko kaji banyak2 kes2 dahulu.. apa da..

dan semua yang mengaku ISLAM dan MELAYU..kenapa salah ker andai kita bersatu, tgk kaji rencana THH.. apa lagi yang boleh tinggal dengan ISLAM MELAYU nie? nak harap Simpati rumpun nusantara.. kempen ganyang tuk negara ada lagi arr..

rasa2nya ramai2 yang tidak setuju penyatuan nie.. mmg suka tgk Melayu ISLAM nie terus alpa, hanyut, soSIAL..

Cmon beb..

apa projek Pembodohan Melayu??? cuba senaraikan satu persatu wahai saudara anonmyous - july 22, 2010 2.43pm..


THH - PECAH DAN PERINTAH = Mereka yang tidak suka akan penyatuan ini

harap smua tahu singkatan THH tu?????

Anonymous said...

anon
.. 2:43PM

marah nampak.. heheh

salah ker sang tawal tu kalau iye pun dia nak merayu tuk bersatu?? hang nak Malaysia nie jadi cam ne ek??

ada cadangan ker??
sape yang leh jd PM lepas PRU13 nie??

Anonymous said...

Projek pembodohan orang Melayu

United Malays National Organisation berkhayal bahawa gerombolan mereka sahaja yang mewakili orang Melayu. Dakwaan ini sebenarnya satu dongeng yang sengaja disebarkan untuk membodohkan fikrah orang Melayu.

Projek pembodohan Melayu ini sebahagian daripada strategi politik United Malays National Organisation. Selama lebih 50 tahun, proses pembodohan ini telah dilakukan. United Malays National Organisation amat amat sedar tanpa projek pembodohan ini, mereka akan hilang kuasa untuk memerintah.

Pada zaman feudal dahulu, orang-orang Melayu dibodohkan dengan pelbagai dongeng tentang daulat raja, tentang hikmat raja, tentang kehebatan raja, tentang ilmu raja atau tentang raja yang mewakili tuhan di bumi ini.

Dakwaan ini semuanya dongeng. Semua ini sebahagian daripada projek membodohkan Melayu.

United Malays National Organisation tidak mahu orang Melayu memiliki fikrah dan berkeupayaan untuk berfikir secara bebas. Susuk yang memiliki fikrah dan berkeupayaan berfikir secara bebas pasti akan menjauhkan diri daripada gerombolan ini.

Manusia yang berfikir akan berupaya untuk melihat tipu belit yang sedang dijalankan oleh gerombolan ini.

Projek pembodohan ini ada yang dijalankan dengan licik sehingga tidak dapat dilihat; ada pula yang amat jelas dan dapat dilihat dengan mudah. Projek pembodohan yang licik dan yang terang berjalan serentak untuk membonsaikan akal fikrah manusia Melayu.

Cara pertama:

Menakut-nakutkan Melayu tentang bahaya orang asing. Orang asing yang dimaksudkan oleh gerombolan ini tidak lain dan tidak bukan - orang Cina. Kaum ini dijadikan “momok” untuk terus menakut-nakutkan orang Melayu.

Akan ditimbulkan pelbagai cerita untuk membuktikan bahawa ekonomi negara ini dimiliki oleh orang Cina. Racun membenci Cina telah memandulkan fikrah Melayu untuk melihat dengan jelas bahawa wujud persekongkolan intim antara kroni gerombolan United Malays National Organisation dengan para cukong Cina.

Para cukong yang mengaut harta kekayaan sebenarnya bekerjasama dengan gerombolan United Malays National Organisation - kerjasama mereka ini seperti hubungan abang dengan adik.

Cuba kita kembali kepada kes bank Bumiputera Malaysia Finance (BMF) yang lingkup pada tahun 1980-an dahulu. Nama seperti Hashim Shamsuddin dan Lorraine Osman akan muncul; kemudian diikuti nama George Tan. Siapakah Lorraine Osman? Dia ini tidak lain dan tidak bukan bendahari gerombolan sendiri!

Skandal bilion ringgit ini hanyalah satu contoh daripada berjuta-juta contoh lain – belum lagi diambil kira kes PKFZ, Bakun, Perwaja, Formula 1, Piala Monsoon, KLCC – wujud kerjasama antara gerombolan dengan “orang asing” ini untuk menjarah hasil negara.

Anonymous said...

Cara kedua:

Menyebar berita dongeng bahawa sesiapa yang menentang United Malays National Organisation bererti menentang raja dan monarki. Dakwaan ini bukan sahaja dongeng tetapi cerita lawak.

Orang Melayu sengaja dibodohkan dan tidak diarifkan untuk memahami bahawa melawan, menentang atau mengkrtitik sistem monarki ini bukan sesuatu yang pelik atau menghairankan.

Dalam sejarah negara Arab, banyak raja telah dicampakkan dalam tong sampah sejarah. Raja Feisal dari Iraq, Raja Farouk (Mesir), Raja Idris (Libya), Raja Bagi Segala Raja Ahmad Reza Pahlevi (Iran) – semuanya dihumbankan.

Justeru, menentang monarki bukan sesuatu yang asing dalam sejarah tamadun manusia. Malah menentang monarki adalah tindakan progresif dan maju.

Tetapi orang Melayu sengaja dibodohkan agar terus terperangkap untuk tunduk melutut tanpa berfikir. Orang Melayu tidak diberi kefahaman yang jelas bahawa “menjunjung ke bawah duli” itu ertinya “menjunjung tapak kaki”. Orang Melayu tidak diberitahu bahawa “pacal” itu ertinya “anak anjing”.

“Patik pacal yang hina menyembah duli tuanku” bermakna “saya ini anak anjing yang hina menjunjung tapak kaki kamu”. Bukankah kenyataan ini kerja bodoh dan memperbodohkan diri sendiri?

Kenapa orang Melayu boleh dibodohkan sebegini? Kenapa orang Mealyu mahu menjadi bodoh dan terus dibodohkan?

Cara ketiga:

Sesiapa yang menentang United Malays National Organistion dikatakan menentang Islam. Dakwaan ini juga projek membodohkan orang Melayu. Bagaimana menentang gerombolan ini disangkutpautkan dengan agama tidak pula dilakar dengan jelas.

Islam ialah agama kepercayaan. Manakala United Malays National Organistion adalah satu gerombolan politik. Islam wujud 1,500 tahun dahulu. Gerombolan yang beroperasi hari ini hanya wujud semenjak tahun 1988. Manusia Melayu menganut Islam 500 tahun dahulu dan tidak ada sangkut paut dengan United Malays National Organisation.

Manusia Melayu menganut Islam bukan kerana United Malays National Organisation. Mereka menganut Islam kerana satu kepercayaan agama.

Tetapi orang Melayu di Malaysia ini terus ditakut-takutkan seolah-olah gerombolan ini wakil tuhan di atas bumi ini. Dakwaan ini karut. Tidak ada sesiapa yang mewakili tuhan di atas bumi ini. Menentang United Malays National Organisation bukan menentang agama, bukan menentang Islam dan bukan menentang tuhan.

Yang Maha Esa tidak pernah melantik United Malays National Organisation untuk menjadi wakilnya. Malah Yang Maha Esa tidak juga melantik pope, sami, dalai, ayatollah, paderi, rabbai untuk menjadi wakilnya.

Apa yang terjadi, para agamawan ini orang-orang yang beramal dan beribadat. Mereka mengikut selurus dan setepat mungkin ajaran-ajaran daripada kitab-kitab suci. Semua mereka hanyalah manusia yang sama seperti makcik dan pakcik di Felda Sungai Rokan – bezanya mereka boleh berfikir dan berilmu.

Anonymous said...

Ahkirnya:

Projek pembodohan Melayu ini telah dibudayakan. Ertinya, ia menjadi sebahagian daripada proses pembudayaan fikiran Melayu. Lembaga-lembaga daulah yang wujud diarahkan untuk terus menjalankan projek pembodohan ini.

Kaedah pembelajaran dan media menjadi dua lembaga yang digunakan untuk projek membodohkan Melayu. Media Melayu – jika dibandingkan dengan media yang bukan Melayu – amat ketara perbezaan kandungannya.

Tahap laporan berita, tahap tulisan rencana, tahap soal jawab agama dalam media Melayu – semuanya memiliki nilai bodoh yang amat tinggi.

Begitu juga kaedah pembelajaran dan keilmuan. Anak-anak muda Melayu terus diperbodohkan dalam sistem pembelajaran yang sedia wujud. Justeru, ibu bapa dalam masyarakat Cina tidak mahu anak anak mereka masuk ke sekolah aliran Melayu.

Mereka tidak mahu anak-anak mereka jadi bodoh. Dalam masa yang sama, makin ramai ibu bapa Melayu telah mula menghantar anak-anak mereka ke sekolah aliran Cina.

Di sekolah aliran bukan Melayu, masih ada peluang untuk anak-anak sekolah ini diajar berfikir, bukan diajar untuk menjadi bodoh.

Kemelut politik hari ini adalah hasil daripada projek pembodohan orang Melayu. Masih ramai lagi orang Melayu yang bodoh sehingga mereka gagal untuk membezakan apa yang betul dan apa yang salah; apa yang hak dan apa yang batil.

Projek bodoh ini telah juga memesongkan nilai budaya orang Melayu. Orang Melayu yang telah dibodohkan gagal melihat bahaya rasuah, malah mereka dengan bangga akan mengangkat pemimpin pengamal rasuah.

Orang Melayu yang telah berjaya dibodohkan gagal melihat bagaimana sistem kehakiman dan keadilan dalam negara ini boleh dijual beli. Mereka ini terus ingin menjadi bodoh.

Orang Melayu yang ingin terus menjadi bodoh gagal melihat pembunuh, penculik, pengambil rasuah – ini semua bukan pekerjaan salah.

Budaya songsang lagi bodoh ini melihat kejahatan itu sebagai baik dan suci kerana ia dilakukan oleh manusia Melayu beragama Islam yang memiliki kad gerombolan United Malays National Organisation.

Anonymous said...

tanpa memerlukan ijazah PPE dari Oxford. Tahap jaguh kampong dan gedebe politik seperti Ibrahim Ali pun sedar hal ini.

Tiga pekara ini ialah :

1 - Anwar Ibrahim mesti di ketepikan
2 - Parti Pas wajib dipisahkan dari Pakatan Rakyat
3 - Propaganda untuk menghuru harakan Parti Keadilan Rakyat wajib diperbesarkan


patutla umno nak berpadu-padu sgt dgn pas.... ada udang di sebalik batu ghopernyer.

Anonymous said...

Biring Si Kunani
PEKEMBAR akan bangkit menggantikan UMNO bilamana (saka2=suku sakat) UMNO dibuang, ayuh Pemuda2 dan Puteri2 UMNO kita tukarkan saja dari UMNO ke PEKEMBAR baru lah betul sebutan sealiran dengan perjuangan parti.

PANCABAIDURI said...

peduli ape aku ngn politik..
semuanya sampah..
puak ni cakap parti dia yg paling islam..
puak tu pulak cakap parti dia yg paling melayu..
orang ajak bersatu xnak..
macam lidi la ko jadinya. senang kena patah2kan. nak patah 2 nak patah 10 pilih jer..
kalo lidi susun banyak2 kan jadi kuat. nak patahkan susah. nak pukul kepala anjing pun boleh..

bab lain aku suka..bab politik boring giler. tapi skali skala kna amik tau gak.

Anonymous said...

dulu masa pas bersatu dgn umno, siapakah yg menendang keluar pas secara hina? abis madu sepah dibuang..sekarang, bila umno dah lemah dan kurang sokongan melayu n bukan melayu, baru terhegeh2 nak ajak pas bersatu balik..ntah2 pas mahu ditendang keluar sekali lagi kot selepas habis dipergunakan oleh umno..

pelik, kononnya nak satukan melayu, tapi kenapa melayu umno hanya nak bersatu dengan melayu pas je? kenapa tak ajak melayu pkr bersatu sekali? kenapa pinggirkan melayu pkr??

nasib melayu dari segi ekonomi, politik, sosial amat menyedihkan selepas 50 tahun di tangan umno bn, cube bgtau ape yg boleh dibanggakan? KLCC, KLIA, sepang sirkit, KL tower bukti kemajuan melayu? ape guna semua tu kalau melayu ramai yg miskin nak makan pun susah, tinggal di kampung2 daif? adakah menarik subsidi melayu dan menaikkan harga barang akan memajukan melayu?

penyokong2 umno..anda diperbodohkan parti kesayangan anda tapi masih tak sedar2..seriously, anda memang pejuang sejati melayu, tapi sedarlah bahawa anda berjuang di atas landasan yg salah..

ayahda44 said...

sudahlah tuan2...sersatulah...lupakan sengketa lama..jgan tergadai ali ba dan ta...baru nak bersatu jagan jadi BUDAK-BUDAK kita ...bersatau atas kalimah tauhid...lailahaillallah...sesiapa ucapkan kalimah ini sudah islam orang UMNO ucap islamlah dia PAS ucap islamlah dia...dan setia orang islam adalah bersaudara, damaikan diantara mereka...sudahlaf jangan membuang masa...berlapang dadalah...

Anonymous said...

ayahda44 tak faham topik....

Anonymous said...

Anonymous - saudara yang mendebatkan tentang Projek Melayu Diperbodohkan.

ada benarnya pendapat saudara. dan iyanya saya hrgai

banyak faktor dan tujuan kepada projek2 pembodohan nie..

sesuai dengan topik yang Tuan Rumah nie bawakan, pendapat saya.. andai Melayu kembali berkuasa, andai Melayu teguh bersatu.. kita tidak memerlukan semua projek memperbodohkan ini..

Baik Pakatan Rakyat dan BN dua-dua nya boleh di katakan ada nya projek memperbodohkan org Melayu
jadi salah ker andai hanya org melayu bersatu.. dan kita kekal memerintah dngan cara melayu tanpa melenyapkan kaum2 yang lain..??

mari kita perhatikan jejak-jejak konspirasi YAHUDI.. anak2 Melayu yang bijak pandai dan belajar hingga di luar negara ( barat ) majoritinya akan kembali dgn budaya yang enggan membudayakan ISLAM .. kenapa?? tidak kah iyanya pelik..

Baik BN atau Pakatan Rakyat pastinya ada Melayu jenis ini..

Saudara-saudara sekalian, memandangkan MELAYU itu ISLAM.. maka jalan tentera2 Dajal nie adalah hendak menjauhkan org ISLAM nie dari bersatu.

Cina Muslim di negara China jugak di tindas, di nafikan nya haknya hanya kerana mereka masih kekal dengan ajaran Islam yang sebenarnya..itu lah agenda utama mereka, dan senario ini sebenarnya telah di bawak masuk ke Malaysia.. sejak bila?? sejak di awal penjajahan terutamanya ketika penjajahan BRITISH...

Mari kita bermuhasabah diri..

Sedang kita berjuang untuk menerapkan ajaran islam dalam diri keluarga dan negara, tidak mustahil ada org yang beragama islam sendiri yang akan menentangnya..kenapa?? semuanya kerana manis nya hidup di malaysia kini.. yang lebih Barat dari negara2 BARAT....
(Amik contoh mudah berkaitan TUTUP AURAT..)

politik Melayu ;

UMNO perlu DIPERBAIKI, PAS andai boleh membimbing tunjukan contoh yang JELAS dan BAIK selaras dengan AJARAN ISLAM ..Melayu di PKR sama-sama lah kita perhalusi apa kah perjuangan kita dalam PKR??

banyak rencana THH dalam negara kita..

cuba kita bertanya pada diri kita yang mengaku Melayu/Islam.. salah kah kita bersatu??? rugi kah kita bersatu..

teruskan bertanya pada diri sendiri.. puak manakah yang akan berduka dan kecewa sekiranya umat MELAYU kembali BERSATU ??

Hakikat hari ini, adanya di kalangan ORG MELAYU SENDIRI yang seolah2 tidak redha dgn penyatuan ini malah bangkit menentang.. salah siapakah itu??

Wahai saudara2 ku, MEREKA di luar sana tidak perlu bersusah payah untuk menentang dan menghalang penyatuan MELAYU ini, kerana mereka tahu akan ada di kalangan ORG MELAYU Sendiri yang akan bangkit menentang penyatuan ini..

dan mereka di luar sana pastinya akan gelak dan rasa berbesar hati.

Agenda mereka berjaya
Dakyah mereka Berjaya

Dan MELAYU pastinya akan terus melayu..layu.. terkulai dan hilang..

hilang identiti Melayunya
Hilang ISLAMNYA..
dan saat itu tiada apa lagi yang tinggal untuk kita..

Salahkah kita bersatu??

Anonymous said...

apakah jika bersatu akan terjadi seperti dahulu?
apabila umno menang,pas akan disingkirkan?

Anonymous said...

Bijak ker Melayu BERPOLITIK?

kaum lain biar berbeza politik tetap demi untuk perjuangan kaum mereka .. tidak kira mereka di Barisan Pemerintah atau Pakatan, tetap akan berpadu suara..

dan kita,

Hendak bersatu, sengketa lama jadi igauan, bukan kah sesuatu yang terjadi ada hikmahNya dalam kita berusaha, kita Berserah pada KetentuNya

Ibarat pasukan bola sepak
kejuaraan lepas tidak boleh di jadikan sebagai kayu pengukur untuk menjadikan pasukan itu bergelar juara/berpengalaman beraksi di pelbagai peringakat kejohanan

tidak semestinya akan terus bergelar sang juara, ini kerana pemain yang mewakili pasukan ketika itu tentunya telah banyak mengalami perubahan ataupun dibarisi pemain baru..

Jangan lah kita berlandaskan pada PENGALAMAN andai kita tidak pernah rasa ingin memperbaiki diri kelak kita akan tersungkur, KERANA PENGALAMAN LEPAS ITU DI LALUI OLEH MEREKA dan bukannya kita..

ada kah sebab adanya sejarah hitam kita terus berdendam??

mana generasi Melayu skrg yang TETAP pendirian AGAMANYA DAN IMANnya.. ayuh maju..

bersama-sama kita buang politik Sempit org Melayu. di sebabkan perbezaan parti politk yang berbeza AGAMA dan BANGSA di heret bersama

..suatu hari andai kita kekal begini, saya akan mengucapkan selamat tinggal MELAYU..

Anonymous said...

Selain Melayu, Islam adalah musuh nyata THH, inilah agenda jahat mereka.

Dekad ini Melayu terus layu..
maksiat dah menjadi sebahagian dari budaya kita.

Kita telah lama di sogok dengan budaya ini, jadi andai ada peluang kita membetulkanya kita patut perbetulkanya.

Dan ini tidak akan tercapai andai Melayu terus BERSENGKETA dek kerana Perbezaan politik ini. Bukankah Melayu itu ISLAM??


Bila Melayu layu
kita pasti menangis.....

hafszach said...

• SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI…

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..

Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..?? dibawah naungan British bukan..?? menjadi anak emas Britishkan..!!

Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..??

Siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british… ??

Golongan yg menjadi Baruah British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..

Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..

Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. huhu.. kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang… .

Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut serta merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..

” Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu ”

Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah yang nyata..

Ketika British memperkenalkan konsep ” Jus Soli ” iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..??

Apakah kamu ( sangtawal @ sang TAHYUL ) masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

Tunggulah di makamah Allah dipadang Mahsyar nanti dan saksikan lah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Malaysia ini.

Kami merayu kepada kamu wahai sang Tahyul serta sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah..

Sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis ” Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

* Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.
Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??

Sangtawal Sakranta said...

Hafszach,

terima kasih atas komen dan panggilan Sang Tahyul tu.

Terima kasih sebab letakkan link blog saya di blog kamu.

Jika saya tahyul, kenapa letak link ke blog saya di blog kamu yer??? nanti orang lain terbaca...kamu juga ada saham sama bila dibicarakan oleh Allah dipadang mahsyar nanti.

Yang kamu pergi letak pedang zulfikar, gambar makam kubur Hang jebat, Lim guan Eng tu apasal pulak???

Soalan kamu tu kamu jawab lah sendiri yer!!!

kalau masih tak puas hati sila e-mail saya, tak payah dipanjangkan di blog ni... tujuan saya post artikel ni bukan untuk mencari permusuhan, tapi untuk mencari perpaduan melayu islam.

satu saja nasihat saya, jangan jadi pentaksub PAS atau Pakatan Rakyat sangat.... dalam blog kamu pun penuh dengan artikel sekitar kebencian kepada UMNO, kamu ingat kamu tu betul sangat ke? kamu ingat kamu tu berjuang dipihak yang benar sangat ke?kamu ingat bila PR perintah malaysia, negara islam akan tertegak ker??? dalam PAS dan DAP tak ada rasuah ker???


wassalam.

hafszach said...

MENURUT AJARAN AGAMA ISLAM YANG NABI KAMI ( MUHAMAD S.A.W ) BAWA TIDAK ADA SEBARANG HAK KEISTIMEWAAN BAGI SESEORANG MANUSIA ATAU SESUATU KAUM / BANGSA... !!!

NABI MUHAMAD DIUTUSKAN OLEH ALLAH S.W.T BUKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN ATAU MENGANUGERAHKAN HAK KEISTIMEWAAN BAGI SESEORANG ATAU SESUATU BANGSA DAN KAUM..

KERANA AGAMA ISLAM YANG KAMI ANUTI ADALAH RAHMAT BAGI SEKELIAN ALAM TERMASUK BAGI SEKELIAN MANUSIA TANPA MENGIRA BANGSA, KAUM DAN WARNA KULIT..

NABI MUHAMAD SENDIRI TIDAK PERNAH SESEKALI MEMPERJUANGKAN BANGSANYA ( Arab ) MALAH BAGINDA SENDIRI MEMBERI PERINGATAN SERTA AMARAN KERAS TERHADAP MEREKA2 YANG MEMPERJUANGKAN BANGSA?( Semangat Kebangsaan )

"Bukan dari kalangan kita org yg menyeru ke arah assabiyyah ( Kebangsaan ), bukan dari kalangan kita org yg berperang di atas dasar assabiyyah dan bukan dari kalangan kita org yg mati di atas dasar assabiyyah ( Kebangsaan ).


" RASULULLAH TIDAK MENGAKU UMAT?KEPADA SESIAPA YANG BERJUANG ATAS DASAR BANGSA.. "

MAAFKAN KAMI KERANA TIDAK BERSAMA2 ANDA SEMUA MEMPERJUANGKAN HAK ISTIMEWA BANGSA MELAYU KERANA KAMI TAKUT DGN AMARAN NABI KAMI..

KERANA BAGI KAMI JIKA KAMI MENENTANG SEGALA PERINTAH NABI KAMI MAKA SECARA TAK LANGSUNG KAMI JUGA MENENTANG PERINTAH TUHAN KAMI..

KAMI BERJUANG KERANA AGAMA KAMI...
BUKAN KERANA BANGSA KAMI..
DEMI ALLAH KAMI TIDAK AKAN SEKALI - KALI MENGIKUTI JEJAK LANGKAH KAUM YAHUDI YANG BERJUANG KERANA BANGSA...

OLEH ITU SETIAP DARI KETUA NEGARA YANG KAMI PILIH WAJIBLAH BERAGAMA ISLAM TETAPI TIDAK SEMESTINYA SEBANGSA DENGAN KAMI..

KAMI JUGA AKAN MELANTIK PEMIMPIN DIKALANGAN BUKAN ISLAM BAGI MENJAGA KEPENTINGAN DAN KEMASLAHATAN MASYARAKAT BUKAN ISLAM TETAPI HARUSLAH MENGIKUT SEGALA PERUNTUKAN YANG DIJAMIN OLEH AGAMA KAMI KE ATAS MEREKA SEPERTI YANG TERKANDUNG DI DALAM AL-QURAN DAN HADIS NABI KAMI..

BAGI AGAMA KAMI HAK ISTIMEWA AKAN DIANUGERAHKAN KEPADA SETIAP MANUSIA DAN KAUM ITU BILA MANA MEREKA TUNDUK DAN PATUH KEPADA SEGALA PERINTAH AGAMA ISLAM, BERTAKWA SERTA SANGGUP BERJIHAD DEMI MENDAULATKAN AGAMA ALLAH DI DALAM SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DI ATAS MUKA BUMI INI..

JUSTERU ITU KAMI AKAN SENTIASA MEMPERJUANGKAN SERTA MENEGAKKAN AGAMA ALLAH DI ATAS MUKA BUMI INI..

JIKA DITELITI SIRAH BAGINDA RASULULLAH, SEJARAH PERJUANGAN PARA SAHABAT DAN JUGA SEJARAH UMAT ISLAM YANG INGIN MENEGAKKAN AGAMA ALLAH MEREKA AKAN SENTIASA BERHADAPAN DGN SEGALA MACAM JENTERA DAN KEKUATAN?MUSUH SAMPAI HARI QIAMAT..

MEREKA2 YG MEMPERJUANGKAN AGAMA ALLAH AKAN SENTIASA DITENTANG DGN BERMACAM-MACAM IDEOLOGI CIPTAAN MANUSIA ( Termasuksemangat Kebangsaan ) SERTA DAKYAH2 MUSUH YG DARI KALANGAN ORANG2 MUNAFIK DAN KAFIR..

MALAH NABI MUHAMAD SENDIRI PERNAH BERPESAN DI SUATU MASA NANTI APA BILA TELAH HAMPIR WAKTU DEKATNYA DENGAN QIAMAT MAKA DI KALA ITU UMATKU YG MEMPERJUANGKAN AGAMA ALLAH AKAN DITENTANG HABIS- HABISAN BUKAN SHJ DARI KALANGAN ORANG2 KAFIR MALAH MEREKA JUGA AKAN DITENTANG OLEH ORANG2 ISLAM YG TELAH HILANG RUH ISLAM DI DALAM JIWA MEREKA.

Anonymous said...

Salam, Tuan Rumah sangtawal.. tq article yang menarik

saya tidak ingin merujuk kepada sesiapa.. cuma berkongsi sedikit pandangan..

saya terkilan tgk org2 yang mengaku ingin berjuang demi memperjuangkan ISLAM tetapi, cara mereka amat memalukan

saya akui mereka berilmu, tetapi cara mereka berucap TOTALLY tidak tidak mencerminkan pendirian mereka..

TIDAK BERHEMAH,
kata2 kesat selalunya di lemparkan,

ini kah cara mereka berdakyah..

Anonymous said...

Salam semua cerita pasal Rasulullah Nabi Muhammad ni anda kenal ke dia ni. Jangan tahu cerita je. Kalau tak kenal Allah pada sifat Muhammad jangan dok pelaung kat Blog mana mana. Nampak sangat jahil diri sendiri nanti. Kat luar sana ramai lagi yang ambil tahu dan berpengetahuan tak pernah pun bising pasal ni. Kerana mereka berjuang tanpa upah hanya dah di fardhu pada mereka. Jangan nanti Hablum minallah Hablum minannas. Jangan mulia dimata manusia tapi kafir dimata Allah,??? Allah ada mata ke? Tapi dia ia'ni Allah tetap melihat.

Wasalam.

Anonymous said...

MARI KITA BERSAMA-SAMA BANGKIT BERJUANG MENGEMBALIKAN ISLAM.

KESATUAN KITA DALAM ISLAM MESTI KUAT, KEMBALI BERLANDASKAN AS-SUNNAH DAN AL-QURAN

MARI UMAT ISLAM BERDAMAI
LUPAKAN SENGKETA LAMA
BUKAN KAH PEMAAF TU ADALAH SIFAT2 YANG MESTI ADA DALAM SEORANG MUSLIM

MARI KITA KEMBALI KEPADA SYARIAT
BERSATU-PADU LAH KITA JANGAN LAGI BERPECAH BELAH, KERANA YANG MENJADI DURI DALAM DAGING ADALAH PROKSI-PROKSI THH..

MEREKA TIDAK AKAN SEKALI-KALI REDHA DENGAN PENYATUAN INI..

KITA ABAIKAN PASAL SEMANGAT BANGSA
KITA BERJUANG KERANA ISLAM.

TETAPI, DI MALAYSIA INI..KERANA TAKSUBNYA BERPOLITIK SAUDARA SEAGAMA PUN BOLEH BERPECAH BELAH.

HARUS BAGAIMANA KESATUAN YANG PERLU KITA BENTUK DI MALAYSIA.

PANCABAIDURI said...

masih ramai lagi yg terkeliru skg ni..
nak pilih islam ke nak pilih melayu..
diluah mati emak..
ditelan mati bapa..
dikemam dua2 mati..
kalo aku cakap rujuk balik dalam perlembagaan apa definasi melayu.nanti ada pulak cakap aku pro yahudi.
kat malaysia ni..
MELAYU ITU ISLAM
ISLAM ITU MELAYU
xsalah pun perjuangkan bangsa bukan dosa pun. asalkan kita berpegang pada Al Quran dan Hadith.

hafszach said...

BIARKAN PAS MENOLAK PERJUANGAN BANGSA.. UMNO TAK KAN RUGI APA2

APA KATA UMNO MENERIMA SAHAJA PERJUANG PAS DEMI MENEGAKKAN AGAMA ALLAH...??

SEBENARNYA ORG PAS YG MENOLAK PERJUANGAN BANGSA TIDAK AKAN RUGI APA2 PUN KERANA PERJUANGAN ISLAM ITULAH YG DITUTUT OLEH ALLAH.. SO TAK SALAH APA YG PAS PERJUANGKAN SELAMA INI...

UMNO KALAU MENENRIMA PERJUANGAN PAS JUGA TIDAK AKAN MENJADI DOSA BESAR DAN ALLAH TIDAK AKAN MENURUNKAN BALA KE ATAS ORG2 UMNO KERANA BERJUANG KERANA ISLAM..

NILAI IMAN KITA DARI SEGI KEPERCAYAAN KITA TERHADAP ALLAH S.W.T

SAMA ADA KITA YAKIN BAHAWA AGAMA ISLAM ITU SESUAI SAMPAI KIAMAT ATAU HANYA SESUAI PADA ZAMAN RASULULLAH DAN PARA SAHABAT SAHAJA...

JIKA SAUDARA2 RASA ISLAM ITU SESUAI SAMPAI HARI KIAMAT MAKA TERIMALAH PERJUANGAN ISLAM TETAPI JIKA SADARA2 TAK YAKIN DGN ISLAM DAN HUKUM ISLAM SESUAI SAMPAI HARI KIAMAT MAKA SAYA SYORKAN SADARA2 TERIMALAH PERJUANGAN BANGSA DEMI KEKUATAN POLITIK DAN KUASA MELAYU DAN DAULATKANLAH PERLEMBAGAAN NEGARA MALAYSIA YG ADA SEKARANG NI..

KERANA BAGI SAUDARA2 MUNGKIN ERLEMBAGAAN NEGARA CIPTAAN SIR LOAD REID ITU LEBIH AGUNG DAN SESUAI DIGUNAPAKAI UTK KESEJEHATERAAN BANGSA MELAYU YG SAUDARA2 PERJUANGKAN SELAMA INI..

Anonymous said...

Assalammualaikum

aku selalu mengikuti blog saudara dan topik kali ini aku rasa mmg yang terbaik.

komen dari pembaca pulak banyak yang pelbagai..bagus untuk mencambahkan ilmu dan pengetahuan kita.

dan seperti biasa ada yang tersasar dalam memberi komen kan saudara.. dan ada yang meletakkan kita seolah2 kita suka sangat pada pelembagaan yang ada kini.

seolah-olah pihak dia lah yang terlalu bagus..komen di atas merujuk kepada kesatuan dan perpaduan umat MELAYU yang kini majoriti nya masih kekal sorang MUSLIM.

buat hafszach,

hujahan anda terbaik
dan aku nak kritik sikit, rasanya rata2nya pembaca yang memberi komen di atas tiada pun menyebut untuk mengagung2kan Perlembagaan Malaysia dan tiada pulak mereka cuba menafikan Kesesuaian ISLAM kan pada semua zaman kan...

betul tak??
sekali lagi Politik mendahululi segalanya..

sa

Anonymous said...

saya suka kenyataan melayu hilang kuasa....sebab kenyataan ini selalu diperkatakan oleh orang umno...bermaksud, umno sedang hilang kuasa.....saya sukaaa.............

hafszach said...
This comment has been removed by the author.
hafszach said...

Tidak perlu menyatakan dgn mulut bahawa kita mendukung perlembangaan ciptaan yahudi ( sir loard Reid ) cukup hanya dengan berpegang kepada perlembagaan tersebut tanpa berusaha mengahupuskannya..

Malah kita ketika dan saat ni masih terus-terusan menyokong puak2( parti-parti ) yang mendukung perlembagaan tersebut..

Andai kata jika ditakdirkan Allah Pembangkang yg diterajui oleh PAS memenangi pilihan raya tetapi masih juga mesih terus mendukung perlembagaan negara ciptaan yahudi maka menjadi tanggung jawab kita selaku umat islam memerangi parti PAS dan sekutunya..

Kerana kita hanya wajib beriman dgn Al-Quran dan hadith.. bukan selain dari itu..

Selagi tidak terhapusnya perlembagaan negara ciptaan yahudi ke atas setiap pundak umat islam dalam negara kita selagi itulah kita harus berdepan dgn Allah di Padang Mahsyar nanti...

Tidak kira sama ada Nik Aziz yang berserban besar atau si Najib yang berkepala botak menjadi pemimpin umat dalam negara kita, selagi mereka menjadi pemimpin umat islam dan mendaulatkan perlembagaan ciptaan yahudi selagi itulah setiap dari kita memikul dosa besar kerana meletakkan perlembagaan ciptaan yahudi lebih tinggi dari Al_quran dan hadis Rasulullah..

Anonymous said...

bila lah ISLAM BOLEH BANGKIT SEMULA?

UMNO dengan BARISANNYA
PAS pulak dengan PAKATANYA
dua2 boleh menyebabkan ISLAM BUNGKUS KAT MALAYSIA

BILA LAH PARLIMEN DI KUASAI 2/3 OLEH ORG ISLAM. GUBAL SEMULA UNDANG2.BUAT SEMULA UNDANG.RANGKA UNDANG-UNDANG TAPI ISLAM BERPECAH-BELAH

RASANYA MP YANG BERAGAMA ISLAM RAMAI DALAM PARLIMEN,
KALAU BERSATU MAJORITI 2/3 DALAM TANGAN.

TETAPI ITULAH MAINAN PUAK_PUAK DAJAL TIDAK AKAN ADA PERSATUAN ANTARA KEDUANYA DASAR PECAH DAN PERINTAH TELAH MERESAP JAUH SEOLAH-OLAH TIADA JALAN PULANG UNTUK BERSATU.

BAIK UMNO DAN PAS, KEDUA-DUANYA PERLU DIPIMPIN OLEH PIMPINAN BARU.
BERJUANG BERLANDASKAN AGAMA. '

UMNO MAKIN SENANG DENGAN KEDUDUKANYA DAN MAKIN LAMA SEOLAH-OLAH MAKIN MENJAUH DARI PERJUANGAN ISLAM MANAKALA PAS KINI SEOLAH-OLAH AKAN MENGIKUTI JEJAK UMNO ATAU LEBIH BERANI LANGKAHNYA DARI UMNO.

SERAPKANLAH AJARAN ISLAM DALAM POLITIK SEBAIK-BAIKNYA. BUKAN
POLITIKKAN ISLAM SEBAIK-BAIKNYA

BAGI UMNO DAN PAS
SAYA MEMINJAM KATA-KATA BENJAMIN NENTAHYU SEMASA HENDAK MEMULAKAN PERANG KE ATAS IRAQ

" MEREKA (ISLAM) MEMBENCI DAN MEMUSUHI KITA KERANA PAKAIAN KITA (ISRAEL & NEGARA2 BARAT AMNYA) BERBEZA DENGAN MEREKA(ISLAM), KERANA CARA MEREKA (ISLAM) BERBEZA DENGAN KITA.."


PENDAPAT JANGGAL AKKU
BUAT UMNO DAN PAS

SURAH AL-BAQARAH, AYAT 120 :

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

(SURAH AL-BAQRAH : 120)

Anonymous said...

jgn smpai esok, calon2 pilihanraya yang berjuang untuk meninggikan islam di Malaysia akan di tolak mentah2 oleh pengundi2 Melayu/Islam

Masa tu selamat tinggal lah ye...

" suke betul tgk pompuan2 melayu skrg nie tutup aurat tapi seolah2 bertelanjang "

hehhehe.. ops trend nie ada kat semua NEGERI kan.. hahahaha

HANCUUSSSS BANGSAKU dan LEPAS NIE HANCUSSS AGAMA KU

Anonymous said...

Melayu Temasik Bangkit

PANCABAIDURI said...

pada pendapat aku yg sposen ni..
buat masa skg ni xkan ada perpaduan dalam politik melayu. mungkin lagi 10 atau 20 tahun lagi ada la kot.

MUSTAHIL...

kalo xcaya cuba baca harakah. org PAS kritik giler babi idea penyatuan ni. org UMNO lepas ni akan tarik balik tawaran tu sbb malu.sbb xnak org kata UMNO terhegeh2 nak kawin ngn PAS.pinangan ditolak mentah2. tengok jela berok2 kat parlimen tu. tejerit2 cam berok kena belacan..

last2 smp bile2 la diorng sume jadi pencacai. diorang xsedar yg kafir laknat kat sini makin kuat makin kaya makin banyak tanah.

Anonymous said...

Umno + PAS

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.
(SURAH AL-BAQRAH : 120)

Renung-renungkan dan selamat beramal

hafszach said...

BAGAIMANA KAFIR2 TU BOLEH JADI KAYA DAN MEGUASAI POLITIK NEGARA..??

1 ) KAFIR2 TU BOLEH JADI KAYA DAN ADA BANYAK TANAH SEBAB BANYAK PENYELEWENGAN YG BERLAKU SEMASA UMNO BERKUASA..

TANAH2 RIZAB MELAYU DIAMBIL SESUKA HATI DAN DIBERIKAN KEPADA BUKAN MELAYU, SAUDAGAR2 CINA ATAU PUN DGN PENIPUAN TERANCANG MENTERI2 KABINET MELAYU SEMATA2 KERANA PEMIMPIN UMNO DAN SEKUTUNYA INGIN MENGAUT KEUNTUNGAN CARA ATAS ANGIN-CONTOH YG NYATA TANAH PETRONAS DI MELAKA, PULAU INDAH DI SELANGOR, PULAU DUYUNG DI TRENGGANU DAN KALAU AKU NAK CITE BANYAK LAGILAH SAMPAI ESOK TAK HABIS..

ADAKAH PARTI PAS YG MENGKHINATI MELAYU SERTA MENYERAHKAN TANAH2 TERSEBUT KPD BUKAN MELAYU..?? JAWABLAH WAHAI SANG TAHYUL...

2 ) DI ZAMAN MAHATHIR MENJADI BELIAU TELAH MENUKAR SEBAHAGIAN STATUS TANAH2 PERTANIAN ( 80% ) MELAYU KEPADA TANAH PERINDUSTRIAN.. DAN KERAJAAN BOLEH MENGAMBIL TANAH2 TERSEBUT SESUKA HATI DGN MEMBAYAR PAMPASAN YG RENDAH KPD ORG2 MELAYU ( PULAU INDAH SELANGOR DAN LAIN2 LAGI )SEMATA2 UTK MENGENYANGKAN KRONI2 SERTA MENGAKAYAKAN ORG2 KAFIR..

PERSOALANNYA APAKAH PEMBANGUNAN YG CUBA DIUSAHAKAN OLEH MAHATHIR TIDAK MENGAMBIL KEPENTINGAN BANGSA MELAYU..

BUKANKAH BANGSA MELAYU DI MATA MAHATHIR TAK UBAH SEPERTI RED INDIAN DI AMERIKA YG BOLEH DIPERKOTAK-KATIKKAN ( BAHKAN NAHATHIR PERNAH MENGELAR BANGSA MELAYU SEBAGAI RED INDIAN )

SETELAH HABIS SEGALA HARTA, TANAH RIZAB MELAYU DAN KEKEBALAN RAJA2 MELAYU DI BAWAH PENTADBIRANNYA LALU MAHATHIR MENGELAR MELAYU SEBAGAI HAPRAK.. APAKAH PARTI PAS YG MELACURKAN BANGSA MELAYU WAHAI SANG TAHYUL...???

SEMAK SEMULA NASIHAT TUNKU ABDUL RAHMAN DI PENGHUJUNG USIANYA BERHUBUNG BERTAPA BAHAYANYA MAHATIR TERHADAP KELANSUNGAN BANGSA MELAYU..

3 ) DARI SEGI PENGUSAAN KUASA POLITIK MELAYU PULAK- BUKANKAH KUASA MENSTRUTUR SEMUA KAWASAN PILIHANRAYA TERLETAK DI BAWAH BIDANG KUASA SPR TETAPI SPR DIPENGARUHI OLEH UMNO... SIAPA YG MEMECAHKAN KAWASAN2 PILIHANRAYA SERTA MENAMBAH BILANGAN KERUSI PARLIMEN DI SESEBUAH KAWASAN MAHUPUN DAERAH..?? BUKANKAH UMNO YG BERKUASA..??

MENGAPA DI NEGERI KELANTAN, TRENGGANU DAN KEDAH ( CENTRE MALAY )YANG SEPATUTNYA DI TAMBAH KAWASAN PARLIMEN DI NAFIKAN HAKNYA..??

BUKANKAH SEMATA2 KERANA UMNO TAKUT JIKA BANYAKNYA KAWASAN PARLIMEN DI KELANTAN DAN NEGERI2 MAJORITI MELAYU LAINNYA MAKA AKAN BERTAMBAH KERUSI PEMBANGKANG DALAM PARLIMEN SEHINGGA BOLEH MENGGUGAT KUASA POLITIK UMNO..!!

UMNO SANGGUP MEMECAHKAN KAWASAN PARLIMEN YG MAJORITINYA BUKAN MELAYU SEMATA2 AGAR MCA DAN MIC MEMPUNYAI BANYAK WAKIL DI PARLIMEN..

JANGAN SALAHKAN PARTI PAS JIKA AHLI PARLIMEN MELAYU SEMAKIN BERKURANGAN..

WAHAI SANG TAHYUL KAMU KATA KAMU TIDAK MEMIHAK KEPADA MANA2 PARTI POLITIK... AKU CUBA MENERIMANYA SEIKHLAS MUNGKIN...

BAGI AKU MUNGKIN BENAR KAMU TIDAK MEMIHAK KEPADA MANA2 PARTI POLITIK TETAPI KAMU MEMIHAK KEPADA PERBUATAN2 MUNGKAR DAN PENYELEWENGAN SEPERTI RASUAH, MENGANIAYA SERTA MERAMPAS HAK ORG LAIN, MEMENJARAKAN ORG TANPA BICARA, MENENTANG HUDUD SERTA PERUNDANGAN ISLAM.. JUSTERU ITU KAMU KELIHATAN LEBIH CENDERONG DAN CONDONG KEPADA PARTI POLITIK UMNO..

JANGAN KAMU JADIKAN BANGSA SEBAGAI ALASAN PERJUANGAN KAMU KERANA PERJUANGAN BANGSA DILAKNATI ALLAH DAN RASULNYA..

KEMUNGKARAN, PENGANIAYAAN TERHADAP MAKHLUK DAN MAKSIAT TERHADAP ALLAH TIDAK MUNGKIN DAPAT DITEBUS SEMATA2KERANA BANGSA DAN PERJUANGAN BANGSA..

KAMU BOLEH TUDUH AKU SEBANGAI PENGKHIANAT BANGSA ATAU APA SAJA.. TEPULANGLAH KEPADA KALU KERANA KAMU MENGANUTI FAHAMAN KEBANGSAAN..
BAGI AKU HANYA PERJUANGAN KERANA ALLAH LEBIH MULIA DARIPADA PERJUANGAN KERANA BANGSA..

JANGANLAH KITA MENJEJAKI SIFAT KAUM YAHUDI YG TERLALU TAKSUB DGN SEMANGAT BANGSANYA SEHINGGAKAN ALLAH MENGLAKNATI MEREKA SEMUA..

Anonymous said...

Beginikah Melayu yang dulunya beradap yang kuat mengaku Islam akan dirinya. Tapi sebenarnya makin KURANG AJAR. Kalau anda yang mengaku Keturunan Bangsawan lagi lah tak MAKAN AJAR. Mengelarkan orang sesuka anda inikah Perjuangan Islam yang anda damba dambakan. Tak kira apapun mungkin anutan parti anda, cakap biar kena tempat. Cakap siang pandang pandang cakap malam dengar dengar. Mungkin PARTI anda itu dapat melepaskan anda dari SEKSA kubur nanti.

Walahualam.

Anonymous said...

kenapa dgn
hafszach..

kalau betul anda berjuang demi islam, memartabakan ISLAM mari bersama-sama kembalikan kuasa ISLAM nie.

mari sama2 kita bina parti baru.
Andai anda menyokong PAS (PAS YANG ADA PADA HARI INI ), anda sama jugak lah dengan UMNO yang anda KURANG GEMARI.

sama-sama bersekongkol dengan org2 yang tida restu dengan AJARAN ISLAM.

ingat ramai di luar sana nak kan Melayu Bersatu agar kita dapat berpadu mengelakkan kemaksiatan.

andai UMNO TIDAK RELEVEN dan PAS dah makin jauh PERJUANGANYA.. mari sama2 kita tubuhkan PARTI BARU amacam ada BERANI ker???

cakap mmg murah wahai saudara, tapi tgk apa pengisian yang anda boleh berikan. kalau anda sebagai seorang abang yang baik, n anda ada adik yang JAHAT, anda haruslah mendidik, mengajar dan mengajak adik anda tadi ke jalan yang BAIK..

jadi mari kita sama-sama berpadu.

UMNO + PAS = sama sahaja. Berjuang demi berkuasa di dunia


BUAT UMNO = TERAPKAN AJARAN ISLAM YANG SEBENARNYA. BERUBAHLAH ANDAI INGIN RELEVEN BAGI UMAT ISLAM

DAN

BUAT PAS = BERBANYAK-BANYAK terima kasih buat pemimpin - pemimpin pas di SELANGOR, PERAK dan PULAU PINANG.

Sang Tawal bagus topik kali ini dan maaf sya komen terus berkaitan politik.. apa yang saya nampak hari ini.. UMNO + PAS tidak akan bersatu kerana dua-duanya berada dalam KUMPULAN yang ingin melihat ISLAM GAGAL di MALAYSIA.


an0n - 2.15pm 4 ogos 2010.

Mmg jelas dan Memang sesuai maksud AYAT AL-QURAN dalam SURAH AL BAQARAH AYAT 120 untuk senario UMNO dan PAS.

UMNO DAN PAS SAMA SAHAJA CIPTAAN MANUSIA.

dua-duanya leh bersalah dalam memecah-belahkan kelompok melayu

dan sebenarnya dua-dua nya memecahbelakan AGAMA ISLAM di MALAYSIA..

:(

KEDENGARAN ADA CADANGAN UNTUK MEMBAWA UMAT ISLAM BERSATU DAN ANDA NAMPAK KELOMPOK MANA YANG MENENTANG.

KAUM LAIN TIDAK PERLU MENENTANG PENYATUAN INI KERANA MEREKA TAHU AKAN ADA DI KALANGAN KAUM MELAYU SENDIRI YANG AKAN MENENTANG PENYATUAN INI.

:)

SILA BACA RANCANGAN PROTOKOL ZIONIS,ANDA TAHU LAH MAKSUD SAYA.

MEREKA AKAN MEWUJUDKAN BANYAK PERSENGKETAAN DALAMAN AGAR SENANG MEREKA BERKUASA MELALUI PROKSI-PROKSI MEREKA...

kritik said...

zaman nabi dulu pun, nabi pernah dituduh sebagai pemecah belah kaum qurais.......

abu jahal dengan sifat kaumnya, dengan sifat sombng dengan kekayaannya, dengan sifat riak pada keturunannnya, tak ubah macam umno sekarang nih.....

apabila nabi bangkit dan inginkan islam, abu jahal dan puak itu menuduh nabi sebagai pemecah belah, kemudia mereka cuba memujuk nabi agar bersama mereka dengan berbagai kemewahan pangkat, darjat..semuanya nabi tolak maka lagi kuat nabi di fitnah sebagai pemecah belah umat.....

wahai orang umno sekelian, kamu tak ubah seperti puak jahilan qurais....sekian...


berjuanglah kerana Allah, tak guna kamu kata buat parti baru kalu parti yang ada pun kamu masih tak paham.....bagaikan orang jahil berkata kata....

kritik said...

pilih lah islam, bersama dengan orang yang inginkan islam.....kerana bersama dengan islam, itu lah yang Allah inginkan, dan Allah redha dengann mereka yang memilih islam...


bukan bersama dengan orang yang memilih selain islam...pilih demokrasi, pilih lord reid, pilih bangsa melayu, pilih assabiah...


aku ingin petik satu hadis....dimana ketika nabi mengajak untuk berjihad, ada yang menyahut panggilan baginda...bagi pandangan orang islam, yang mati semestinya mati syahid dan masuk syurga....tetapi baginda berkata, polan si bin si polan mati masuk neraka kerana mati niatnya kerana bangsa.....


adakah kamu ingin mati masuk neraka kerana bangsa...

kalu sekarang niat kamu masih terhadap bangsa, semestinya jika kamu mati akan datang, matinya kamu kerana bangsa..Allah tak terima kematian kamu dan mati kamu adalah sia sia.....

95% ulamak banyak didalam pas, adakah mereka tidak tahu...5% sahaja didalam umno dimana ulamak yang mudah dibeli dan mengeluarkan fatwa pada yang disenangi mereka sahaja....mengunakan al quran hanya untuk kepetingan mereka sahaja, itulah ulamak umno....

Sangtawal Sakranta said...

salam buat "kritik":

mana hadis yang sipolan bin sipolan tu???

mana dapat peratusan 95% dan 5% tu??? boleh tahu sumbernya??? dari langit ker??? ulamak peti undi ker tu?

bersatu sesama melayu islam tak nak, dengan kafir harbi berkulup nak pulak??? perkongsian kuasa la konon...

Yang 'kritik' pergi undi ulamak peti undi tu, kira sokong demokrasi la tu, ke apa tu??? tak masuk neraka ke nanti kalau undi ulamak peti undi yang bertaruh wang ketika mengundi tu???

apa hukum mengundi orang yang bertaruh dalam pilihanraya??? sila tanya 95% ulamak muktabar anda!!!

jangan mareh yer "kritik" .gurau je...he he he

Anonymous said...

Salam smua

SANGTAWAL

hehheh aku just nak gelak, itulah kepakaran mereka..

amik petikan hadis dan terus samakan dengan kaum umno..

Kritik amalan fardhu kifayah ko buat tak? hehhehe

Kritik sebenarnya bila bercakap tentang UMNO aku rasakan dia pun turut bercakap tentang PAS.

ULAMAK ??

aku hargai andai masih ramai ulamak yang betul2 berjuang memertabatkan ISLAM.. aku akan ikuti mereka tetapi memandangkan 'kritik' mengatakan
95% mereka terdapat dalam PAS,

itu satu kesilapan besar sbb meletakan ULAMAK di sana semata-mata.

Ulamak apa kah mereka wahai 'kritik'
apa yang mereka buat di kawasan mereka??

jgn cuba nafikan apa yang berlaku di kwsan tadbiran mereka..

kerana apa yang berlaku si seluruh malaysia dan Dunia Islam amnya jugak berlaku di kwsn2 PAS.. jadi mana peranan mereka??

saudara-saudara semua..
kita berada di zaman yang penuh FITNAHsesuai dengan HADIS-HADIS akhir ZAMAN Junjungan Besar kita.

marilah kita membentuk semula siasah MUSLIM KITA.

kita telah lama menerima AMALAN DEMOKRASI yang jelas BERTENTANGAN dengan ISLAM, kerana demokrasi jugak lah kita berpecah belah..

DEMOKRASI juga adalah satu fitnah, rencana THH/Dajjal, andai Demokrasi tidak lagi boleh disangkal kewujudannya di dunya ini.. maka jgn lah kita berpecah belah kerananya, patutnya kita kukuhkan kesatuan kita.

ini tidak..baik PAS mahupun UMNO dua2 telah terlalu lama MERINGANKAN dan MEMPERLEKEHKAN SEMUA GARIS PANDUAN DALAM AL-QURAN.

kita umat Islam Di Malaysia, masih belum terlewat untuk membetulkan keadaan ini. dengan cara UMAT ISLAM di MALAYSIA HARUS BERSATU bukannya saling tuduh menuduh.. kisah lampau terus di jadikan iguan dan halangan tanpa sebarang usaha untuk memperbaiki keadaan
semuanya cakap -cakap kosong di medan POLITiK..

semunya aku ingin bertanya SALAH kah andai kita berSATU. dan bukanya BERMATA SATU yeerr

2/3 ahli parlimen di pegang oleh org ISLAM yang bersatu.. tidak mustahil kita boleh kuatkuasakan undang2 ISLAM

kita bersatu
DAPATKAN MAJORITI 2/3 MANA YANG LEH KITA PINDA kita Pinda, mana leh Mansuh kita Mansuhkan.,

cuba semak perlembagaan persekutuan .. berapa banyak Perkara yang telah di manushkan..

Jadi.. tunggu apa lagi?

hafszach said...

HEBAT TGK SEMANGAT ORG2 UMNO PETAHANKAN KALIMAH ALLAH TEMPOH HARI.. - ALHAMDULILLAH....!!

SO MACAM MANA, BILA LAGI NAK PERTAHANKAN HUKUM ALLAH SERTA MENDAULATKAN HUKUM ALLAH DALAM NEGARA KITA NI.. TAK KAN ASYIK PERTAHANKAN PERLEMBAGAAN NEGARA YANG DIGUBAL OLEH YAHUDI ( SIR LOAD REID ) TU...

APAKAH KITA BANGGA DGN PERLEMBAGAAN NEGARA MALAYSIA YANG DICIPTAKAN OLEH YAHUDI TU...

BAGAIMANA AKIDAH KITA SEBAGAI UMAT ISLAM..???

APAKAH YANG HARUS KITA JAWAB DI PADANG MAHSYAR NANTI BILA ALLAH MEMPERSOALKAN TENTANG HUKUM APAKAH YANG KITA BERHUKUM ATAS DUNIA NI..??

APAKAH CUKUP DGN HANYA KITA BERKATA DIHADAPAN ALLAH " SESUNGGUHNYA AKU MENJAGA KESUCIAN AGAMA MU YA TUHANKU TETAPI AKU TETAP BERHUKUM DAN MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN CIPTAAN YAHUDI SEBAGAI UNDANG2 YANG TERTINGGI SEKALI DALAM SISTEM PEMERINTAHAN NEGARA KU MALAYSIA "

RASA2NYA KALAU ITULAH JAWAPANNYA..
APAKAH ALLAH AKAN MENEMPATKAN KITA SEMUA KE DALAH SYURGANYA KERANA ALLAH REDHA DI ATAS SEGALA USAHA KITA MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN NEGARA..??

KALAU DGN MEMPERTAHAN SERTA MENDAULATKAN PERLEMBAGAAN CIPTAAN YAHUDI ITU MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH SYUKUR ALHAMDULILLAH... SYURGALAH TEMPAT YANG KEKAL ABADI BAGI KITA SEMUANNYA.. AMIN...!!!

SEPERKARA LAGI MANA UMNO NAK CAMPAK HADITH RASULULLAH

Sabda Rasulullah s.a.w قال الرسول(ص): Ù„َÙŠْسَ Ù…ِÙ†َّا Ù…َÙ†ْ دَعَا Ø¥ِÙ„َÙ‰ عَصَبِÙŠَّØ©ٍ ولَÙŠْسَ Ù…ِÙ†َّا Ù…َÙ†ْ Ù‚َاتَÙ„َ على عَصَبِÙŠَّØ©ٍ Ùˆ Ù„َÙŠْسَ Ù…ِÙ†َّا Ù…َÙ†ْ Ù…َاتَ على عَصَبِÙŠَّØ©ٍ

"Bukan dari kalangan ku org yg menyeru ke arah assobiyyah/ Kebangsaan, bukan dari kalangan ku org yg berperang di atas dasar assobiyyah dan bukan dari kalangan ku org yg mati di atas dasar assobiyyah ( Kebangsaan ).

RASULULLAH TIDAK MENGAKU UMAT SERTA MELAKNAT KEPADA SESIAPA YANG BERJUANG ATAS DASAR BANGSA..

ALLAH JUGA MENGLAKNAT ORG2 YANG BERJUANG ATAS DASAR BANGSA..

* BUKTI UMNO TIDAK MENDAULATKAN SERTA MENGHINA HUKUM ALLAH SECARA JELAS LAGI ANYATA ADALAH APA BILA UMNO MEMBENAR SERTA MELULUSKAN LESEN PERJUDIAN DALAM NEGARA KITA..

hafszach said...

Siapa dan bila ada kenyataan kerjasama dgn MCA dan MIC akan jadi kafir. Kalau merujuk kepada amanat Hj Hadi ia mengatakan sesiapa yang mengatakan politik suku dan agama suku boleh menjadi kafir. Itu saja. Kalau ada kenyataan jelas mengatakan umno kafir, sudah tentu boleh didakwa di mahkamah.

Memang ada beberapa kerat yg mengkafirkan umno secara jelas tetapi akhirnya dia org pun masuk umngok ... hihihih...tengok balik CD Debat Olok2 PAS-UMNO dulu.

Kalau DAP kata langkah mayat kami dulu sebab takmau negara Islam, kenapa DAP masih bersama PR? Kalau dalam menegakkan agama ada pihak menentang, tak usahkan mayat DAP, mayat umngok pun wajib dilangkah. Sekurang2nya DAP dipimpin oleh org bukan Islam yang masih ada masa untuk ditarbiyah selama bersama PR.

Kalau DAP cakap begitu ialah kerana mereka jelas bukan Islam tetapi yang lebih bahaya ialah golongan munafik yg bercakap mengenai islam, berimej islam tetapi tiada pun niat menegak islam. Maka diberi seribu alasan utk menolak islam, bukan seribu alasan utk memperjuangkannya.

Yang herannya kenapa mempertikai tujuan untuk negara Islam dan dipertikai niat dan dituduh cakap berbolak balik pula?

Sepanjang hayat umngok pernah kah berniat utk menegakkan Islam dalam pemerintahan. Sehingga org islam tidak kenal apa itu hudud? Sama juga macam dahulu perempuan islam tidak kenal yang rambut itu aurat. Jasa ulamak2 yang antaranya dalam PAS lah yang mengajarkan agama kepada umat sehingga wanita umngok pun tahu pakai tudung. Pemimpin umngok tidak ajar semua itu.

Apa tah lagi untuk mengajarkan bahawa rupanya ada apa yang disebut sebagai politik islam dan pemerintahan mengikut islam. Selama ini umngok terbenam dalam pemikiran sekular yang memisahkan agama dr kehidupan.

Apabila pihak macam PAS berniat utk pemerintahan Islam mengapa dipertikai dengan seribu alasan remeh. Memang bukan senang utk mencapainya tetapi kalau niat pun tidak ada, apa nak jawab depan Tuhan nanti?

Saya nak tanya terus terang, adakah pemimpin, parti dan individu penyokong umngok ada atau pernah berniat untuk menegakkan pemerintahan Islam di Malaysia ini.

Tuhan tidak tanya berjaya atau tidak tetapi berniat atau tidak. Jika tidak faham2 saja lah siapa diri anda itu.

UMNO menuduh DAP sebagai kaffir Harbi... ini merupakan suatu tuduhan yg berat di sisi islam..

Setiap tuduhan itu perlu bersendikan fakta..

PAS pernah mencabar ulama2 UMNO mengeluarkan Fatwa Bahawa DAP adalah Kaffir Harbi tetapi hingga sekarang habuk pun tarak..

kritik said...

kesian mereka nih.....

dulu nabi dituduh pemecah belah, sekarang orang umno pulak buat fitnah dekat orang yang cintakan islam itu pemeceh belah...kenyataan aku nih, ada korang nak sangkal...hmmm.. tak berani sangkal, kira betul la tuuu...hehe..

kesian sang tawal, apakah ia tidak tahu, jika ingin berjihad menegakkan islam, boleh sahaja mengunakan cara perang, TAPI, kalu ada cara pensel, guna pensel ler dulu....tak tahu ke, islam apa tak tahu bende nih...ahakkk...persoalan kamu sudah menjadi lawak kan....

memang banyak ulamak didalam pas..nak cakap apa...sebab orang umno kan jenis anti pergi masjid surau, dengar jer masjid, dah takut, seriau, seram sejuk...asal masjid ada ceremah, dah seram sejuk, melebihi orang kafir pula.....jangan mara yee...

baca ayat al quran skit, dan terbakar telinga, tebakar hati, mula la nak lari sebab panas, dah macam syaitan dipanah petir pula...hehe...

marah kee..

baru baca al quran skit hadis skit,dah terbakar, dah merah hitam muka, camna ulamak nak ada banyak.... yang tua tak terganti, yang muda pi lari lari....

dah aaaa, skit skit dah la..kan tebakar pulak jantung pula...

kritik said...

hukum Allah bab puasa mau pulak ikut.... sebab apa? ehh, perintah Allah jawa depa... pandai jawab...sebab dah terajar oleh mak ayah....kat situ depa sempat mengaji...lagi pun dah terbiasa dengan hukum tuh.....

bab potong urat halkum dan urat marih dalam hukum semebelihan, tau pulak ikut peraturan Allah, pandai pulak citer hikmah Allah...Allah maha mengetahui, kata mereka...

tapi sayang semuanya hanya manis dimulut sahaja....apa yang senang bagi mereka, mereka ambil mana yang susah bagi mereka, mereka tinggal...

camnih kata pejuang islam...cit..

bab hukum potong tangan,...sebab tak mengaji,depa bantai hina, bantai sokong orang yang menghina...sebab apa, sebab tak mengaji....kalu bab mencuri, Allah tak pandai, bab ini, pandai lagi dr mashitah, buat apa ikut perintah Allah potong tangan, baik bagi depa kerja.....haa..tuh dia, dah tak nampak hikmah Allah...dah tergolong masuk kedalam golongan yahudi....depa kutuk yahudi,tapi depa sendiri ikut perangai yahudi...ubah maksud didalam kitab ALlah, ubah hukum Allah...

depa tau yahudi masuk neraka sebab ubah hukum, tapi depa tak sedar depa pun ubah juga hukum....
bila kita habaq gini, melompat depa kemudian cakap tak baik kafir mengkafir...pulak....pastu buat alasan, melayu, ubah pi topik melayu...nabi kata assabiah, depa tak pedulik.....dah takmau ikut kata nabi, kat akhirat berharap dapat syafaat nabi....sory la, nabi kata, perjuang agama, hangpa bukan umatnya...

mesti panas punya.....kan..tapi kalu dah sebal , citer apa pun sebal gak....

tapi kalu rasa diri masih ada alasan..mai la jawab...
apa hangpa nak jawab?
boleh jawab....mai bagi jawapan kat aku, sebelum Allah tanya apa pulak....


hukum Allah, adakah Allah beri kebenaran pada hangpa pilih hukum lord reid?
mana hadis..mana ayat al quran...

kritik said...

amboi..susah no...
kalu dah tersilap tuls tak leh edit no....


susah nih....

aku buat pembetulan skit yee..

depa tau yahudi masuk neraka sebab ubah hukum, tapi depa tak sedar depa pun ubah juga hukum....
bila kita habaq gini, melompat depa kemudian cakap tak baik kafir mengkafir...pulak....pastu buat alasan, melayu, ubah pi topik melayu...(nabi kata tak boleh assabiah, depa tak pedulik.....dah takmau ikut kata nabi, kat akhirat berharap dapat syafaat nabi....sory la, nabi kata, perjuang BANGSA, hangpa bukan umatnya...)


silap skit....

Anonymous said...

melayu-sama melayu gaduh,
cina sudah tunjukan belang, cina parti lain-lain boleh bersatu untuk bangsa dorg, yup harus nya PR boleh memerintah dan moga ada jalan kembali untuk org2 islam menegakkan agama islam.

sokong PR, sbb dianya bukan pejuangkan Negara Islam tetapi negara Kebajikan. Bermakna kita smua terbela KEBAJIKAN kita.

aku harap PR leh batalkan penjualan Arak secara terbuka. Kurangkan Lesen judi/pub.
Jangan lagi ada petisyen untuk kurangkan Suara Azan di surau2.

tidak sabar rasanya nak maju macam singapura, bebas aku melayan musik-musik underground secara terbuka.

seronok nya saat itu.

Anonymous said...

Saudara

dimana-mana saja di dunia ini keadaan umat Islam sangat lemah disebabkan permusuhan sesama sendiri. Di tanah Arab, Afrika, Asia, malah di negara kita Malaysia sendiri tidak terlepas dari bahaya permusuhan sesama sendiri. Akhirnya umat Islam kalah bukan kerana kekuatan pihak musuh, tetapi kalah kerana kelemahan diri sendiri.

Harga sebuah keamanan dan kemakmuran itu sangat penting kerana umat Islam di negara-negara yang lain belum mampu memperlihatkan pencapaian yang tinggi dalam keagamaan berbanding dengan apa yang telah dicapai oleh umat Islam di Malaysia hari ini. Sesungguhnya perpaduanlah merupakan tunjang bagi kemakmuran dan keamanan negara ini. Tapi yang aku nampak sekarang, perpaduan di antara kita orang Melayu semakin hari semakin teruk.

bukankh melayu itu islam.
Kenapa bila kita nak bersatu, kita sesama sendiri berhujah dan berlagak mcm bagus sangat, wal hal tiada apa-apa yang kita buat untuk membaiki keadaan umat islam di Malaysia.

Dan kerana ingin berkuasa dan mempunyai pengaruh politik dunia, kita dah lupa apa matlamat Allah hantar kita di bumi ini. Kita lebih suka bersekongkol dengan mereka yang menolak Islam, daripada bersatu dengan mereka yang datang dari kaum dan agama yang sama.

Inilah peranan yang telah dimainkan agak baik oleh UMNO DAN PAS. Ada dikalangan mereka ini yang memecah-belahkan umat islam, maka kita pula yang bakal terima kesannya.

Bersediakah kita..

Anonymous said...

ANTI PERPECAHAN.

MEREKA SEBENARNYA MEMUSUHI AGAMA ISLAM..

Anonymous said...

sama aje mengata umno,pas pun sama dok dalam pakatan menghancurkan Islam..selangor ape jadi,cerita pasal politik aje kemajuan takde,ekuiti tetap bangsa asing pegang..masjid ngn surau tak penuh pun,sama aje...mana nak tertegak hukum hudud dgn negara Islam kalau dok dgn pakatan...sudah2lah yang dok fanatik sgt kat parti masing2 buat ape mengabih boraih jo..aku percaya takan ade kemajuan umat Islam kalau perangai macam hangpa ni...pertahankan lah api ke Islaman kita bagai menggenggam bara api jangan kasi padam,bara tu,lindung bara itu,bile masanya bara itu akan membesar..dari ceita sape betul sapa lagi bagus baik dok kaji macam mane nak majukan bangsa Islam di negara kita ,mcm mane nak selesaikan masalah sosial,berganding bahulah wahai umat nabi Muhammad

kritik said...

kepada anon 11.28...

inilah umat islam akhir zaman, dok citer gengam api keislaman bagaikan pahlawan, mengaku kononnya islam itu bagus tapi bila ada masalah sosial, tak tahu nak rujuk kitab mana...pi la rujuk kitab lord reid kebanggaan hangpa tu, ker kitab hikayat orang melayu(kot ada laa)....

itu lah dia, islam kulit bawang....keimanan dan kepercayaan pada kitab Al quran, hanya mainan di mulut mereka yang bersifat kemunafikan.....

kan Allah dah sebut, asal ada sahaja masalah, kemasalahan, kerumitan, pertikaian, kembali lah pada al quran dan sunnah....bila kita sebut, depa kata depa paham, tapi bila ada problem, sibuk mintak cari camner caranya nak setel masalah sosial...cis, dah macam penganut agama sarkis....kitab hilang dilaut ka....patut la, pemimpin depa dok sibuk bikin sekolah remaja hamil(BUNTING)...elok la ikut perangai orang tak beragama...

nak tangani masalah sosial, mudah sahaja, ikut peraturan yang telah Allah tetapkan...laksanakan hudud...abis citer...
tapi bila kita cakap gini, depa kata pas sanggup bergabung ngan parti dap sebab kuasa...cis, alasan lagi....lagi bagus pas bergabung dengan dap dari bergabung dengan umno yang mana umno dari dulu terang2 tolak hukum Allah siap bukak sekolah remaja bunting 7 kali..haha..yang syoknya ulamak perempuannya, dok kata daripada potong tangan baik yakni perintah ALLAH lebih bagi pencuri kerja... bila cakap gini, pehh, sama gak perangai depa tuh, cari lagi alasan lain...satu satu alasan depa cipta,kita jawab, hasilnya tetap depa buat bodoh jugak, walaupun setiap alasan mereka dijawab sampai depa tak terjawab....

nak heran apa, umat islam jenis tak mengaji, pastu tak beriman...yang depa tau, berdoa mintak syurga Allah, tapi hukum Allah depa tolak... masih gak bersama dengan orang yang menolak hukum Allah....ini yang ulamak kata, ada sifat riak didalam diri mereka, kononnya depa lebih arif tentang masalah manusia....sebab itu Allah sebut didalam al quran, mereka yang mempunyai sifat riak walaupun sebesar debu, tak masuk syurga...alaa, aku cakap camni, hangpa buat macam biasa la, buat bodoh sudah, kan dah selalu...(paham ker perli aku nih, hehe..ntah la korang)

ikut hangpa laa...
kalu dah sebal, sebal gak......

selamat membaca dengan bara....

kritik said...

aku dok tunggu mana laa pi pahlawan umno nihhh...
mana pi sang dawai...dah seminggu lebih aku tunggu balas dari beliau...

dah abis kerah keringat akal kah...
takpa la, aku leh tunggu setahun lagi....


baru jer bagi alasan akai, dah tak terjawab.... kalu bagi hadis, mau panas hati...kalu datangkan Ayat Allah, nescaya korang terbakar kepanasan (macam geng yang dibelengu waktu bulan ramadan nih..hihi)........

Allah ciptakan manusia dan jin, hanya untuk beribadat kepadanya.... mungkin hangpa dok ingat, ibadat itu hanya solat,puasa ja kot.... hukum tentang sembelih, hukum tang kawin, hangpa suka, hangpa ikut hanpa jaga......
tapi hukum tang masalah harta, hangpa pakai ikut kehendak hangpa...
masalah sosial, masalah perut buncit, hangpa rasa sharizat lagi otai,pedulikan hukum Allah pastu pakat sokong umno sampai mati......pastu hangpa sorak "horeyyyyy, melayu itu islam.." cisss... islam apa tuh....

hukum dok pilih pilih mana suka, sama cam perangau yahudi....nah masuk lah kamu semua dalam golongan yang sama di hari akhirat nanti, golongan mana tuh, golongan yang engkar dengan perintah Allah....nak dapat syafaat nabi, sory laa...nabi dah bagi waring dah, riak pada Allah, syurga jangan mimpi.....
sebab apa hangpa taknak ikut hukum Allah, pasai apa hangpa ikut gak hukum lord reid...nak bagi asalah bangsa...ciss..jangan katalah hangpa dapat jawab diakhirat nanti..soal jawab ngan aku didunia pun hangpa dah terkedu....

selamat mebaca dengan hati yang terbakar....

amin...moga Allah lindungi setiap umat islam yang beriman...
"Aku berlindung dengan nama Allah dari syaitan yang direjam"
siapakah syaitan itu...
mereka dari golongan jin dan manusia.....

"Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi musuh, yaitu setan-setan (dari jenis) manusia dan (dari jenis) jin; sebagian mereka membisikkan kepada sebagian yang lain perkataan-perkataan yang indah menawan untuk menipu (manusia)." (Qs. Al-An'am [6]:112)

Setan dari golongan manusia adalah musuh yang nyata bagi orang yang beriman

Manusia setan itu sombong dan berbuat semena-mena, memecah belah orang mukmin, membunuh baik secara fisik maupun membunuh cita-cita kaum muslimin dan muslimat. Manusia yang sombong yaitu manusia yang tidak mau menjalankan segala perintah Allah dan menjauhi segala larangan Allah yang bukti nyatanya menjalankan Al-Qur’an dan Sunnah secara kaffah dan idzhar (jelas) sehingga jelas mana yang haq dan jelas juga mana yang bathil ditandai dengan pelandingan Al-Qur’an (Al-Furqan). Al-Qur’an dan sunah itu adalah hukum yang tertinggi bagi orang mukmin, muslim.


ketika Allah menyoal mereka diakhirat nanti..apa jawab golongan yang engkar dengan hukum Allah ini...

Hai golongan jin dan manusia, apakah belum datang kepadamu rasul-rasul dari golongan kamu sendiri, yang menyampaikan kepadamu ayat-ayatKu dan memberi peringatan kepadamu terhadap pertemuanmu dengan hari ini? Mereka berkata: "Kami menjadi saksi atas diri kami sendiri", kehidupan dunia telah menipu mereka, dan mereka menjadi saksi atas diri mereka sendiri, bahwa mereka adalah orang-orang yang kafir.


paham ka.....
tak paham ka, takmau paham ka,purak2 tak paham ka, buat bodo kaa.. itu semua sebab ada penyakit sebal.....

Anonymous said...

laaahh ko ni budak kritik,aku nak cerita kat hang,hang dok dlm MALAYSIA NI TAK DAPAT SOLAT KE?masjid mane yang hang tak dapat solat kuliah mana mu tak dapat dengar,hang tak tgk kaa selatan thai bukan kerajaan Islam, ade sumber yang nak bantu meningkatkan Islam ade buleh buat mesjid,,aku rasa hang ni masalh kejiwaan,anak kita sekolah kat mana?kita bebas melakukan amal ibadat,,,dah belasan tahun aku dengar nak buat hukum hudud retorik aje...nak buat skrng kene "langkah mayat" dulu puiii cakap berbelit2 malulah wei aku cabar kita tinggalkan kan parti kuat kan Islam..boneka kat Penang jadi timbalan Menteri kah..kah kahh,,org Islam kene lanyak..inilah kejayaan yahudi dulu mmg Lord Reid buat hukum bile org Islam Melayu kuat,ekonomi kukuh.Islam Hebat dimata dunia terkenal buleh buat mesjid,Pengajian Tinggi, Islam Merata Satu dunia mai belajar,mereka mula takut,jadi dia gunakan boneka kunun2 perjuangkan Islam dok dalam pakatan perhh sama aje macam Umno,,sekarang Mereka menanti pecah aje,,sebab tu org yahudi kaji dia kalahkan kesultanan Islam di India,di Sulu,MAnila,PAtani,,sebab pengkhianat yang dijanjikan keseronokan mcm sekarang ni kelam kabut,konon nak tegak kan Islam, lagi adil benor satu lagi Puak,,,,bangsa asing berpolitik untuk kepentingan kaum hang tak kesah pun laaa org yang sepakat ngn pas buat perkara terkeluar Islam pun ok janji dapat balas dendam nengok org Umno kakakakaa...tak munafik namanya tu,,,,marilah kau pas atau umno balik pada hadis dan quran tapi bile ajak berbincang sombong nak mampus...sama aja korang sembang je lebih tanahair tergadai.....lalalalalalalal

Anonymous said...

kunun nak tegak kan Islam nak buat hukum baru...nanti yang sepakat ngn hang cakap apa pulak "mana buleh buat hukum mcm ni kami bukan Islam"serupa ngn Umno nak buat sesuatu kene tanya "sahabat" mana buleh buat sesuka hati...hang pikirlah sendiri..hangpa serupa ja tapi lain bendera kakakaka,tak payah pegi jauh2 nak pikiiaq....adaaa buleh buat hukum Islam sepenuhnya? selagi kita dok bersengkongkol mcm ikan tongkol kene salai waduuhh membara pak,,,,bagi HAmba lah mana2 pun tak relevan...tunggu je lah imam Mahdi dari penat dok pikiaq serupa jahh....sapa kah dia Makhluk itu yang suka kan perpecahan?sedang kan Nabi pun ampun kat umat kalu org salah dia maafkan lagi teruk kene dgn kaum kuffar,hang sapa tak mau maafkan org tamau nak dok dalam perbincangan....mengata org kulit bawang deme keras kpala ade org cakap...hangpa ingat lah pertama skali serangan kita dari perancangan yahudi,2 kaum wahabi,dan banyak lagi lah pikiiaqla...selamat mencuba,selamat ramadhan pikir kan dengan tulus bersama rakan sekongkol hang mcm mana nak buat hukum Islam di negara ini.................P/s ikan tongkol masak gulai sodap wooo kakakakaa

kritik said...

tengok2.... yang lama tak terjawab, alasan baru lagi depa cipta......

sebal punya pasal....

ada hangpa jawab, camner nak jawab depan ALlah ketika hangpa sokong hukum kafir...camer hangpa jawab nak jawab..ada pikir kaa....langsung tak pikirkan....hehe..sebab sebal...

dah tak leh jawab, masuk alasan masjid, MALAYSIA NI TAK DAPAT SOLAT KE?...haha....ko pi thailand, ada je orang dok solat laa.. kat australia, ada orang solat, india, afrika, palestine orang tetap solat.... tiada negara yang menghalang solat...so apa kelebihan mesia.....banyak masjid...wahaha... alasan tak bermutu langsung..hihi

elo bro, kan aku dah citer, korang nih hanya tau, ibadat itu solat dan puasa jee... hukum sembelih, hukum kawin jer korang nak ikut...hukum hudud, hangpa tolak... ini yang aku kata riak... riak pada Allah..riak pada Allah, ada hangpa pikir akibatnya diakhirat....

alasannya, karpal pernah sebut langkah mayat....hihi...skit punya tak berkualiti alasan ko....
abis kenyataan hangpa, hudud sup tangan, tak mau ungkit kaa.. hudud primitif, hudud kejam...takmau ungkit...hehe...hangpa dok ungkit citer lama si karpal sing, abis citer lama hangpa dok kutuk dok gelak dok sindir dok halang, takmau ungkit....boleh jawab...

(alasan tak berkualiti ,mesti dibalas dengan alasan tak berkualiti gak...baru adil ye takk...sebab itu jer tahap tertinggi pencapaian akal mu...hihi)

walaubagaimana pun, si karpal,
dia dah tentu kafir, takpa kalu tak paham hudud, tapi hangpa tuh, bertopengkan islam, dok sindir dok gelak2 kan Hukum Allah kenapa?...

karpal sebut pun sekali ja...tapi hangpa, sampai sekarang pun, bila citer hudud, masih dok tak yakin dengan hudud....jangan mimpi la umno nak sebut mereka nak perjuangkan hudud...takda kan...

realitinya,hangpa sebenarnya lebih teruk dari karpal laaa .... karpal cakap ja, tapi hangpa, bunuh terus ulamak...camner...tak tau le tuuu...

nak ajak bincang konon...cuba ajak bincang, camner nak buat hukum hudud...ada umno berani berbincang pasai tu....nih ajak bincang camner nak bersatu konon...melayu skit2 melayu...citt... siapa nak duduk bersama melayu yang menolak hukum Allah...jangan kata bangsa lain nak bersama hangpa, bangsa sendiri pun jijik laa...


ajak kembali pada Allah, sombong dengan bangsa melayunya.....pastu tuduh orang yang ingin menegakkan hukum Allah pula yang sombong....

kalu hangpa ngan pencipta pun boleh sombong,riak dan takbur... toksah doh tuduh orang lain sombong laa....

ok...

bara kannn....

cuba lagi next time ye...
cuba bagi alasan yang bermutu tinggi skit....

kritik said...

kepada ano 10:52

nak kenal imam mahdi, perlu ada ilmu bro...nak kenal dajal pun perlu ada ilmu....

tahu kah anda?
ketika itu fitnah dajal amatlah dasyat....hadis tentang kedasyatan dajal berlambak2... sehingga nabi beri doa kepada umat islam, untuk berlindung dari fitnah dajal...

fitnah dajal lebih hebat dari fitnah paklah kepada anuar, lebih dasyat dari fitnah madet kepada anuar.......
hangpa tuh, baru jer saiful citer tentang dirinya dirobek oleh OKU.. hangpa dah percaya...siap saiful kata dia bawak dildo pun hangpa percaya....camner hanpa nak tempuh zaman fitnah dajal.... yang sempoi sempoi gitu pun dah kantoi....

hehe...

ketika turunnya dajal, jika tiada ilmu... dajal itu kamu akan sangka imam mahdi...dan imam mahdi itu kamu akan sangka dajal....

sebab, mereka yang bersama imam mahdi, mereka susah, tetapi mereka yang bersama dajal, mereka senang lelang...
dimana didalam hadis, dajal boleh membuatkan satu kampung susah dan kemarau panjang jika sesebuah kampung itu tidak mahu mengikuti dajal...

ketika itu, orang yang mana kaki rasuah, kaki betina, kaki judi, kaki arak, kaki pangkat, kaki kaut harta... mesti ikut dajal punya... toksah dok mimpi hangpa bersama dengan imam mahdi...imam mahdi time tuh susah.......

banyak nak citer bro....

citer skit skit sudah...sebab, cite banya pun , hangpa tetap lagu tuh....

dengan saiful pun boleh kena tipu...jangan cite la zaman dajal...

ok...

selamat menyedarkan diri dan selamat mencari ilmu...

Anonymous said...

nak tolak dajal...hehe...
tolak APCO pun tak terdaya.....

hehe

Anonymous said...

hahaha jwpn tak terjwb..aku bukan pro Umno mahupun PAs....aku gelombang baru,,,aku tanak tertipu dgn hukum Lord reid dan tak mahu termakan pujukan yang sama dlm pakatan hangpa...hangpa sama ja..lari2 masuk lubang yang sama kuikuikui

Anonymous said...

sekarang ade tok guru baru,bukan Islam plak tu....hang balik mengaji paham balik sirah Rasullulah..bagaimana Baginda memimpin di Madinah,bagaimana Org yahudi kafir toksah nak temberang dgn gunakan ayat Allah...sekali lg aku bukan Pro Umno mahupun Pas,,mahupun mata satu....pikir2 lah...jwpn tak terjwb hangpa buleh buat hukum hudud dgn bersengkongkol...kalu terel buat la..kukukikuikuikuikui

kritik said...

kalu hang umur baru 18... memang patut anda duduk atas pagar.....tidak menghairankan... sebab anda sedang belajar...

tapi....

kalu hang dah lebih dari 25 tahun dan keatas, dan masih lagi atas pagar, hang kena chek IQ dan EQ hang...berfungsi atau tidak...


tapi kalu hang lebih dari 30 tahun keatas, dan masih lagi atas pagar.... masalah hang, hang tidak cukup agama, hang tak cukup pi masjid, hang banyak enjoy, hang jenis perasan pandai......

kalu hang umur 40 tahun dan atas pagar, ini sah hang dulunya UMNO tapi malu mengaku uMNO....aku ramai jumpa orang gini..hehe...sudah segan mengaku parti....

kritik said...

hang suruh aku mengaji sirah... sirah mana hang nak aku citer....

awat, pas tak leh bersatu ngan orang kafir kah...elo bro.. hang suruh aku baca sirah tapi hang sendiri tak baca sirah...hihi..hang tau tak, sirah hijrah nabi, yang hang sambut tiap2 tahun....nabi berhijrah dari mekah ke madinah... nabi bersama dengan siapa?

cuba citer.....

tak payah jawab laa soalan aku nih...... cipta alasan baru laa...hihi...

Anonymous said...

hahah.. lucu lah aku baca komen2 korg nie..

Melayu sama Melayu gaduh tak nak bersatu..yang nak bersatu dgn puak lain..

aku follow jer komen korg.. tiada satu pun nak pakat tu bersatu..

Yang ANTI MELAYU BERSATU jadikan sejarah LAMA umno jadi IGUAN..

tolong lah demi ISLAM kita tidak boleh berSATU.. sama2 menganjur ke arah kebaikan.

korg bayangan ek.. andai MELAYU nie bukanya ISLAM agak2 arr mereka akan SERANG kite ker???

Org2 politik di MALAYSIA yang ada pada hari ini, terutamanya mereka yang BERAGAMA ISLAM dan MELAYU rata2 telah ,menerima cara ZIONIS...

MAAF saya katakan
impian untuk melihat sistem Kekalifan islam tidak akan tercapai karana adanya perpecahan umat islam..

UMNO dengan barisannya

PAS mengikut dalam pakatannya..

jadinya mmg tidak akan ada kesatuan..

andai PR memang dalam PRU13
perkara sama akan berulang..ISLAM tetap kebelakang dn lagi pada masa tu, yang akan menjadi tunjang belakang pakatan adalah DAP dan PKR yang perjuangan mereka adalah sama.. MENYAMA-RATAKAN semua peluang, agama dan anutan..

dan pada masa tu, rasanya ISLAM akan menemui jalan buntu untuk bangkit.

Baik UMNO atau PAS nama jer yang berbeza tapi impian mereka sama..

kenapa sukar sangat kita bersatu sebab ISLAM???????

TOLONG JAWAB KENAPA SUSAH SANGAT NAK LIHAT KITA BERSATU DEMI ISLAM???

kritik said...

bersatu dibawah islam...tiada masalah.....

PAS cuma ingin kan islam...Kenapa taknak bersatu dengan pas....

pas cuma ingin kan hukum Hudud, kenapa nak halang perlaksanan PAS...

Pas tidak mahu ISA, sebab ISA itu hukuman yang bercanggah dari islam...

tak percaya, rujuk al quran...


jika tidak mahu rujuk al quran..kamu hanya rujuk pengetahuan kamu sahaja....
So...jangan bertanya kenapa tidak bersatu.....

Adakah kamu orang UMNO atau orang atas pagar, berani menyahut cabaran pas,
menegakkan hukum Allah...ini hukum islam, ini perintah Allah, ini hukum al quran, ini ajaran nabi muhammad, dan ini agama islam....mari sahut, tegakkan hukum ALLAH...

mari..bersama sama bergabung dibawah islam...

jika anda ingin bergabung dan bersatu demi islam..

permata anda perlu buat..cari ilmu... apa hukum meninggalkan hukum ALLAH?
jika tiada ilmu ... apa guna anda cerita tetang bersatu dibawah islam...

apa ano 3.08
apa hukum mereka yang menolak hukum Allah?

kritik said...

TOLONG JAWAB KENAPA SUSAH SANGAT NAK LIHAT KITA BERSATU DEMI ISLAM???
jawapannya...

kamu tidak mahu mencari ilmu islam...

---
ibarat, sekolompak orang mengajak untuk berpuasa...dan sekolompak lagi, membuka gerai2 untuk makan tengahhari....kamu pula antara orang yang tak ambil port....

ada orang baik, ada orang jahil, kamu pula pelik ditengah2....

--

ada paham...

Anonymous said...

UMNO PERNAH MEMBUAT KESILAPAN

DAN SKRG PAS SEAKAN-AKAN MENGULANGI SEJARAH UMNO
KENAPA PILIH DAP UNTUK BERSATU?

JADI UMNO DAN PAS SEBENARNYA SAMA
WADAH PERJUANGAN JE YANG BERBEZA

SAMPAI SUDAH TIDAK AKAN TERTEGAK HUKUM ALLAH DI BUMI MALAYSIA NI

SUNGGUH MALANG..

Anonymous said...

kritik 1:17pm
" kritik said...
TOLONG JAWAB KENAPA SUSAH SANGAT NAK LIHAT KITA BERSATU DEMI ISLAM???
jawapannya...

"kamu tidak mahu mencari ilmu islam"

seolah-olah kamu je lah yang kuat
mencari ilmu islam kan.

Tahniahlah

kritik said...

pada ano 3.50

apa hukum mereka yang menolak hukum Allah?

patutnya kamu cari jawapan diatas...bukan cari alasan...saya hebat ka, saya kuat ka....

apa hukum mereka yang menolak hukum Allah?
kalu kamu tak jumpa jawapannya, memang betul la kamu kata, saya sorang ja cari islam, kamu tidak...

kalu taknak cari ilmu islam...tahniah laa....

Anonymous said...

WAAAAAA
org2 yang penuh egois dah kua..

kritik-
tolak hukum islam tu Murtad kan.
Apa usaha kita untuk melaksanakan hukum Allah ek?

hafszach said...

Bila UMNO ada sebut nak tegakkan hukum Allah...???

Bila masa...
Sejak 50 tahun dulu dah terang dan nyata tolak hukum Allah bila UMNO menerima Hukum Yahudi ( perlebagaan negara ciptaan Load Reid ..

Dulu sebelum merdeka org melayu duduk bawah UMNO tapi bila UMNO condong kepada memuja kehebatan oenjajah dan menerima pakai perlembagaan Yahudi utk di jadikan perlembagaan negara malaya yg akan merdeka maka sebahagian daripada pemimpin2 melayu keluar UMNO kerana tidak mahu besekongkol dgn UMNO yg menjadi Barua Britsh / yahudi..

Mereka yg keluar dari UMNO mula berkumpul di bukit semanggol perak merancang penubuhan gerakan menentang kerja sama UMNO dgn British / yahudi..

Maka di atas inisiatif tersebut lahir Parti PAS yang dasarnya menjadikan Al-Quran sebagai perlembagaan negara... usaha itu masih terus berjalan sehingga kini..

Takkan dah lupa Dato` Onn Jaafar pernah menyebarkan Fitnah yg cukup dahsyat pada masa tu.. " wahai org2melayu jauhilah musuh kita yg terdiri dari kalangan bangsa kita sendiri yg kini bermarkas di Bukit semanggol ". fitnah yg dirancang oleh British / yahudi semata2 kerana tidak mahu melayu bersatu di bawah naungan islam..

UMNO sila nafikan fakta yg aku kemukakan ni... jgn nak berkokok lebih buat malu bangsa jerr.. sejarah bangsa sendiri pun tak tahu.. tapi asik dok terima sejarah yg diubahsuai oleh British dan yahudi di tanah melayu..

Yer ker UMNO nak tegakkan hukum Allah nak settle saman ekor pun setengah mampus.. lagi cite lebih..

sebenarnya Haram bagi puak2 UMNO ni nak terima Hukum Allah...

JGn lupa sejarah bangsa2 yg dimusnahkan Allah kerana menolak hukumnya...

kerajaan2 besar silam seperti Rom, macedonia, babylon, pompei dan firaun musnah begitu saja...

Ambil pengajaran sejarah Qorun, Qorun menerima semua hukum Allah tetapi menolak hukum berzakat makan Allah menengelamkan segala hartanya...

Qorun cuma menolak hukum berzakat yg telah ditetapkan oleh Allah bayangkanlah pula nasib bangsa melayu menolak lebih banyak hukum Allah berbanding dgn Qorun.. macam manalah agaknya..!!! kecut perut aku... rasa nak tercabut seluruh sendi2 yg ada..

Anonymous said...

aaaaa iiiii uuuu

Aku saje try nak tengok die tau ka tak ade hadis tentang "GENGGAM BARA API' lalalalala

aku mmg sentiasa membara dgn Islam ku,,bukan mintak tolong dengan org kapiaq atau pun cakap belit2... Iq atau eq fuuuuuuh besbes..mmg Iq org pas hanya buat dalil amik ayat Quran utk kepentingan Parti Bukan Islam...hadis lain depa tak tau tapi purak2 alim..org tolak pas fuh itulah musuh deme,,kakakakaa

nih die nak baca,baca bismillah dulu biar terbakar setan yahudi dalam diri tu wakakakaka
"Daripada Anas r.a berkata:"Rasullullah S.A.W bersabda: Akan datang kepada umatku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agama laksana menggengam bara api,'" Hadis Riwayat Tarmizi.
lihatlah dunia betapa mereka ini berpurak2 demi agama,tolak hadis dan persendakan hadis mentertawakan dan mempersendakan perkatan genggam bara api itu.betapa kah jengkel Iq mereka..

ingin menyerangku demi Parti sesungguhnya kawaan ni bukan parti mana2 dari masaku kecil hingga dewasa,mana nak serang?Aku Islam menjemput sesiapa yang merasakan dirinya Islam bersatu bukan persendakan Agama dan menghalalkan segala bentuk yang terkeluar dari syarak demi parti..ulahup ulahup ulaulaulahup,,,

Aduhhh panas membara.......


Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa) Nya. Dan hanya kepada Allah kembali (mu)." (QS. al-Imron 3: 28)

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman kemudian kafir, kemudian beriman (pula), kemudian kafir lagi, kemudian bertambah kekafirannya, maka sekali-kali Allah tidak akan memberi ampunan kepada mereka, dan tidak (pula) menunjuki mereka kepada jalan yang lurus. Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih, (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah." (QS. an-Nisa' 4: 137-139)


tu banyak lagi tu...kesian aku nak bedal lagi...sempena bulan ramadhan yang mulia ini aku senantiasa bermohon semoga kamu orang diberikan hidayah dan terbukak hijab kezulmatan pada diri...tiada kemenangan,tiada kemuliaan selagi mengambil makhluk lagi bukan Islam untuk menegakkan Islam........Itu semua Ayat Allah,aku tau nanti ade yang copy buat untuk menyerang dan kepentingan.....wakakakakhuhuhu

kritik said...

umno sekarang sudah pandai mengunakan ayat al quran, hanya apabila mereka ada kepetingan....

Maksudnya: Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik. (Surah al-Maidah:49)

mereka cuba menipu orang beriman, dengan mengaku mereka beriman dengan kitab Allah, dan apabila kita minta mereka jangan memperjuangkan Assabiah, dan menolak hukum selain Allah(lord reid)..mereka hanya berkata mereka beriman tetapi mereka hanya manis dilidah..

disini Allah memperkatakan sikap mereka....

Maksudnya: Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah?

mereka cuba mepersoalkan dan mempertikaikan hukum Allah dengan berbagai dakwaan seperti tidak sesuai kerana berbilang kaum dan mereka mengangap bahwa hukum kafir lord reid lebih baik bagi mereka dimana mereka tidak yakin dengan hukum Allah.....disini ALlah nyatakan lagi sikap mereka...

Maksudnya: Padahal – kepada orang-orang yang penuh keyakinan – tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah.


disini terlihat, bahwa, mereka hanya mengikut apa yang mereka suka, mereka suka perkara kahwin, mereka guna, mereka suka perkara solat, mereka guna..apabila menyebut tentang hukum ALlah, mereka memilih selain hukum Allah..disini ALlah nyata kepada mereka...

Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Taurat dan mengingkari akan sebahagian yang lain?… (Surah al-Baqarah:85)

mereka tahu akan hadis tentang memgenggam bara api, tapi adakah mereka itu memperjuangkan hukum yang ada didalam al quran atau mereka hanya bersengkongkol dengan perintah yang zalim, pemerintah yang menyembah hukum selain Allah... sebenarnya mereka tidak tahu langsung tentang hadis menggengam bara api itu kerana mereka langsung tidak memperjuangkan hukum Allah tetapi mereka suka mempersendakan Hukum ALlah dengan alasan bersama orang yang memperjuangkan hukum Allah bersama kaum kafir.....wahhh

yang manakah umat islam lebih layak bersama?
adakah layak umat islam bersama dengan orang munafik yang mengaku beriman, atau bersama dengan orang kafir yang menerima islam...

adakah umat mesti bersama dengan kaum yang banyak mempersendakan hukum Allah... tidak cukupkah bukti demi bukti yang dilakukan oleh umno...mempersendah hukum Allah, mempersendakan kebijaksaaan Allah, mengunakan hukum ISA pada mereka yang memperjuangkan hukum Allah...
dimana kelebihan mereka dibanding dengan orang yang mereka tuduh penghancur islam....

sesungguhnya mereka yang mempersendakan hukum Allah dan orang2 yang menolak hukum Allah...disini Allah terangkan akibat dari perbuatan mereka...

Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang kafir. [al-Maidah 5:44]
Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang yang zalim. [al-Maidah 5:45]
Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang yang fasik. [al-Maidah 5:47]
Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan Kitab Allah. [al-Maidah 5:49]

mereka yang menolak hukum islam, iaitu umno, bukankan mereka juga sudah ditetapkan oleh Allah sebagai orang KAFIR,ZALIM,FASIK....

tidak kah mereka sedar mereka lebih hina dari orang kafir sendiri....

sendiri jawab lah....

sila perbanyakkan ayat al quran...saya suka anda datangi ayat Allah.....

kritik said...

wahai orang2 umno....

adakah kamu masih layak mengaku islam, setelah apa yang kamu lakukan terhadap hukum Allah...(gelak tawa umno..sup tangan, batu tiada nak buat jalan)

adakah kamu masih layak mengaku kamu umat muhammad, setelah kamu memperjuangkan Assabiah? (perjuangan umno..melayu, bunuh cina)

adakah kamu layak mengaku kamu islam, setelah kamu mempertikaikan kebijaksanaan Allah dalam mepertikaikan hukum potong tangan dan rejam?(alasan umno..lebih baik beri pencuri kerja, hukum primitif, hukum zaman unta)

adakah kamu layak mengaku kamu beriman, setelah segala kekuatan dan segala jentera kamu(lord reid, ISA,FRU,POLIS) kamu guna untuk menghalang hukum Allah?(perbuatan umno..tangkap ulamak, pecat mufti, roboh surau, tarik gaji SAR(sekolah agama rakyat), hina ulamak, hina sarban, hina jangut, hina sunnah)

adakah kamu layak mengaku kamu umat islam, setelah segala fitnah dan segala kejahatan kamu taburkan pada mereka yang memperjuangkan HUKUM ALLAH? (alasan umno..hukum tidak sesuai kerana berbilang kaum)

sesunguhnya kamu tidak layak....

dibawah adalah segala perkara yang telah disebutkan oleh Allah terhadap sikap kamu sekelian....


Terjemahan Rashad Khalifa: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang kafir. [al-Maidah 5:44]

Terjemahan sebenar: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang kafir. [al-Maidah 5:44]

Terjemahan Rashad Khalifa: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang yang zalim. [al-Maidah 5:45]

Terjemahan sebenar: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang zalim. [al-Maidah 5:45]

Terjemahan Rashad Khalifa: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan Kitab Allah maka mereka itulah orang-orang yang fasik. [al-Maidah 5:47]

Terjemahan sebenar: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang kafir. [al-Maidah 5:47]



maka apabila kamu baca ayat diatas...apa lagi. teruskan gelak dan tawamu seperti biasa.....
dan tuduhlah kami yang memperjuangkan hukum Allah ini pengkianat padahal dari kamilah kamu paham akan hukum Allah...

adakah kamu paham akan hukum ALlah ini dari UMNO... mana pemimpin UMNO yang mempejuangkan hukum Allah...

apa lagi...ketawa lah...


Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah [al-Maidah 5:49]

tapi yang mereka lakukan, mereka menghukum dengan hukum kafir....adakah mereka ini layak mengaku beriman....

maka jelas perbuatan kamu itu Allah sebut sebagai orang kafir,zalim dan fasik...
Terjemahan sebenar: Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang kafir. [al-Maidah 5:47]

assalammualaikum....

Sangtawal Sakranta said...

salam semua,

Kritik dan hafszach.

niat anda berdua memang baik dan semangat juang kalian berdua juga memang tinggi, kalian berdua juga layak menjadi wakil rakyat Pas jika dilihat kepada hujah-hujah kalian berdua..... tapi sayang ... apa yang kalian berdua harapkan tidak akan tercapai jika terus bersama PAS dalam pakatan rakyat...negara islam dan hukum hudud adalah gula-gula khayalan yang ditaburkan kepada kalian berdua oleh pemimpin-pemimpin pas demi memancing undi.jadi penat lelah dan perjuangan kalian berdua adalah sia-sia... Allah swt bagi otak atau akal kepada kalian berdua supaya fikir yang Pas itu bukan islam dan islam itu bukan Pas... pas adalah sebuah parti politik biasa ... guna untuk mencari dunia. ISLAM bukan HAK MUTLAK pas atau kalian berdua saja!

tak percaya??? tengok artikel dalam akhbar sinar harian hari ini : Hudud Pas hanya sekadar impian.

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story8109517.asp

[KOTA BHARU – Impian Pas untuk melaksanakan hukum hudud tidak akan tercapai tidak akan tercapai berdasarkan perjanjian yang pernah dimeterai di antara ketiga-tiga parti Pakatan Rakyat (PR) pada Disember 2009.

Penyelaras PR, Datuk Zaid Ibrahim berkata, Pas juga perlu bergantung kepada kerusi dua pertiga di Parlimen selain sokongan Ahli Parlimen lain sekiranya ingin melakukan sesuatu perubahan berkaitan undang-undang.

“Perselisihan pendapat berhubung pelaksanaan hukuman hudud di antara Pas dan DAP hanyalah berasaskan impian politik masing-masing. Saya sudah jelaskan berapa kali, saya tidak tolak. Saya kata prosedurnya tidak betul. Dalam kes ini isunya di antara DAP dan Pas.

“Saya hanya boleh bagi nasihat. Saya bukannya Ketua Pakatan. Saya cuma koordinator (penyelaras). Cuma saya n:ak perjelaskan kita telah pun dalam dasar bersama yang ditandatangani pada Disember 2009.

:“Ketiga-tiga parti telah mengiktiraf perlembagaan kita sebagai undang-undang kukuh dan atas landasan itu kita bersetuju segala undang-undang yang kita buat atau kita gubal mestilah mengikut Perlembagaan Negara,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas hadir pada majlis penyerahan sumbangan hari raya kepada orang kurang upaya (OKU) di Yayasan Orang Kurang Upaya (Yokuk), di Pengkalan Chepa dekat sini, semalam.]

saya berdoa agar kalian berfikir dengan tenang bila baca petikan diatas.

mengapa kalian berdua payah sangat untuk bersatu sesama melayu-islam???

wassalam.

Sangtawal Sakranta said...

salam buat kritik dan hafszach,

sebelum kalian berdua mengkritik dan menghentam orang lain, pernahkan kalian berdua meneliti draf undang-undang hudud yang telah disediakan versi pas??? apakah ianya benar-benar seperti apa yang terkandung didalam al-quran dan hadis dan pernahkan kalian baca surat balasan Tun Dr Mahathir kepada Nik Aziz mengapa hudud versi pas terpaksa ditolak suatu masa dahulu?

sila lihat dalam youtube ini apa alasan Tun Dr Mahathir menolak hudud versi pas[ingat hudud versi pas, bukan hudud islam yang tulen!] dan fikir-fikirkanlah sendiri.

http://www.youtube.com/watch?v=A7Zg9waZV3g&feature=player_embedded

wassalam.

kritik said...

ohh...nampak nya, anda merasakan saya tidak punyai jawapan...
padahal ia jawapan yang sangat mudah....dan saya amat suka akan point yang anda ketengahkan iaitu, KEADILAN....

point anda adalah keadilan, disampaing tuduhan anda, bahwa pas hanya mengunakan islam untuk kepetingan politiknya....<--ini lah point anda....

pada sang tawal....saya suka bersembang dengan anda, tapi anda kena ingat, setelah saya jawab , kenangkan jawapan saya kali ini, dan kenangkan jawapan2 yang telah saya berikan pada anda sebelum ini.... ingat, anda tidak mampu memangkah saya hujah kecuali mengeluarkan alasan baru....

---


hukum islam ini banyak....

dan HUKUM islam hanya untuk umat islam....


tak boleh semuanya hendak dihukum sama rata seperti umat islam,atas dasar KEADILAN SANGTAWAL

hukum islam ini terlalu luas, bukan sahaja bab jenayah, malah bab akidah, bab akhlak, bab ibadat, bab aurat, dan segalanya itu , sudah tertulis dan dihukumkan oleh Allah... . adakah patut semuanya perlu diikuti oleh agama lain?

umat islam diwajibkan memakai tudung, menutup aurat, patutkah kita mewajibkan menutup aurat itu kepada agama lain?

diwaktu kini...umat islam diwajibkan berpuasa, adakah patut kita wajibkan kepada orang kafir agar mereka juga berpuasa....

umat islam mengharamkan memakan bangkai, babi anjing, dan binatang yang tidak disembelih, atau binatang yang disembeleh tidak menyebut nama Allah, patutkah pengharaman itu wajib diikuti oleh agama lain...

jika ini yang berlaku, kelak, agama islam ini dilihat sebagai agama yang menyusahkan agama lain...dan jika anda meminta perkara puasa dilakukan pada orang kafir, maka ini menunjukkan anda tidak paham islam....

umat islam dilarang dan diharamkan mensyirikkan Allah dan menyembah batu berhala, patutkan agama lain juga harus patuh dan mengikut larangan agama islam...




didalam hal ini, persoalan keadilan selalunya di tekankan apabila berlakunya 2 orang percuri, iaitu pencuri islam dan pencuri kafir...islam dihududkan orang kafir dipenjara....
bagi anda tidak adil, tetapi jika 2 orang makan dibukan puasa, iaitu seorang beragama islam dan seorang lagi kafir, yang didakwa hanya orang islam..tidak pula anda pertikaikan....jika anda mahukan juga keadilan itu, mengapa anda tidak memperjuangkan agar orang kafir juga didakwa sekiranya makan dibulan puasa....

menangkap orang kafir makan dibulan puasa, adakah ini dikira Adil bagi diri anda?
menangkap orang kafir yang menyembah berhala dan syirik, adakah adil bagi diri anda?

sudah semestinya anda pun tahu keyataan anda sekarang sudah menjadi lawak sekali lagi....


bersambung

kritik said...

bersambung pula.....

jadi..soalan soalan diatas, patutnya anda bertanya pada diri sendiri... .

jika ada perkara yang dinyatakan itu hanya untuk umat islam, begitu juga dengan hukum islam yang lain termasuk hukum hudud, hukum rejam...
ia hanya di laksanakan terhadap umat islam, dan hukum islam ini sebagai penebus dosa bagi umat islam agar dosanya itu, terhapus diakhirat... ..

jika dilaksanaka hukuman itu kepada orang kafir, tetapi ia tidak menyebabkan mereka diampunkan kerana mereka masih kafir, apakah gunanya hukuman itu kepada mereka... di akhirat mereka tetap juga ditimpa balasan yang berat... .

apabila hukum hudud itu dilaksanakan hanya kepada umat islam, ini akan membuatkan umat islam takut untuk mendekati zina, dan hukuman pencegah inilah memelihara zuriat anak anda dan juga keluarga anda... .

hukuman mencegah ini, jika berlakunya penzinaan antara orang kafir dan umat islam, kemudian yang dihukum hanya umat islam, ini yang akan membuatkan penzina kafir berasa bersalah, atas kerana dirinya, pasangannya di hukum mati atau dirotan, tetapi dirinya hanya dihukum mengikut undang2 sedia ada... ..

wallahualam... ..

tak perlulah kita mempertikaikan kenapa semua ini hanya untuk umat islam... ...


p/s..kita ingin menjaga anak kita, kita perlu hukum anak kita, tak perlulah hukum anak orang lain... . ini pasti anda sedia maklum... . mengapa perlu anda hukum anak orang lain... hukum sahajalah anak sendiri... . kenra anda ingin memelihara dan membetulkan anak sendiri...


yourtube yang anda bawa, terlalu senang...........assalammualaikum...

kritik said...

berkenaan dengan hukum islam iaitu 4 saksi....

ini yang selalu dimainkan oleh orang umno untuk mempertikaikan PAS....siap dengan dr mahathir pun sebut dan cuba pertikaikan...siap dengan dr asri juga sebut..siap dengan segala mufti tidak beriman menyebut akan hal ini.....

anda sudah silap....

4 saksi diminta bukan lah permintaan PAS, bukan permintaan nik aziz, bukan idea hadi awang...bukan semuanyaa...tetapi 4 saksi itu adalah PERINTAH ALLAH SUBHANAHUAWATAAL...

SIAPA...TUHAN YANG MAHA BIJAKSANA...
SIAPA...TUHAN YANG MAHA MENGETAHUI...
SIAPA...TUHAN TIDAK PERNAH LUPA...
SIAPA...TUHAN YANG MENCIPTA KAMU...
SIAPA...TUHAN YANG MENGETAHU CIPTAANNYA...
SIAPA...TUHAN YANG AKAN MENGADILI KAMU...
SIAPA...TUHAN YANG AKAN MENGHUKUM KAMU....

dan segala sifat terpuji, hanya untuk DIRINYA SAHAJA...tiada hak bagi kamu , mempersenda, mempersoal, membandingkan, mempertikaikan hukumNya....

INI LAH AKIDAH yang patut kamu pegang......

kamu mempertikaikan hukum 4 saksi ini, atas alasan KEADILAN, SEMESTINYA, keadilan yang kamu katakan itu, kamu sorotkan, kamu tujukan, KEPADA Allah.....subhannallah.....mengucap bro sangtawar....

hukum 4 saksi ini kamu pertikaikan kerana tidak mungkin akan dikeluarkan 4 saksi diwaktu ini, menunjukkan kamu percaya, ALLAH TIDAK MENGERTI AKAN PERINTAH NYA ADALAH KARUT (atau kata lain, kamu percaya, kamu lebih ARIF, kamu lebih bijak, ALLAH TIDAK...subhannallah....mengucap bro sangdawai....

4 saksi, itu perintah Allah, semestinya perintah itu sesuai sehingga KIAMAT...ini janji ALLAH, tidak kah kamu yakin dengan janji ALLAH...adakah kamu tidak percaya dengan janji Allah..subhanallah.....mengucap bro sangbawal...


ini kah akidah kamu...
ini kah yang umno ajar pada kamu...
ini kah kebanggaan yang kamu perolehi dari media umno....
ini kah ilmuan islam didalam umno....

sesungguhnya, ini bukti, kamu telah diselewengkan oleh umno...
tak percaya....saya tak mintak anda percaya...saya cuma mintak anda kaji semula..cermin balik akidah anda...ini kah kepercayaan anda...ini kah agama anda...

ini kah agama islam hadari...mempertikaikan kebijaksanaan ALLAH dalam bab hukum 4 saksi..
ini kah melayu assabiah kamu...mempertikaikan pengetahuan ALLAH dalam bab hukum 4 saksi..

ALLAH mensyaratkan 4 saksi itu tidak logik, ini kah keimanan kamu...subhannallah....

---

saya boleh cerita satu persatu tentang saksi , diwaktu ini, mampu dilaksanakan....

tapi sebelum itu,
saya mintak anda, kaji dulu kata2 saya...saya mintak anda lihat akidah anda.....saya mintak anda paham sifat 20.....2 sifat anda perlu paham dengan dalam..sifat ALLAH MAHA MENGETAHU, DAN ALLAH MAHA BIJAKSANA....
2 sifat ini anda kena paham dulu...baru saya boleh cerita bagaimana menyediakan 4 saksi yang disyaratkan oleh ALLAH.....

kemudian mengucap panjang, dan bersedialah menerima satu ilmu, yang kamu takkan dapat dalam umno....

berani...

sila cabar saya, saya nak lihat menyahut cabaran saya........

Sangtawal Sakranta said...

salam buat saudaraku kritik,

Tujuan artikel diatas adalah untuk menyeru kearah penyatuan melayu-islam di malaysia, tapi nampaknya kamu telah mengheret perbincangan ini kearah sebaliknya.Ketaksuban kamu pada parti PAS telah menutup mata-hati kamu.

Tak payah nak cabar-cabar orang untuk berhujah dengan kamu la,pertanyaan saya dulu dari mana kamu ambil peratusan ulamak 95% adalah dari PAS pun belum kamu jawab, lepas tu nak berbelit-belit dengan hujah lain konon. orang lain boleh menilai ilmu kamu dari apa yang kamu tulis, jadi tak payahlah nak masuk bakul dan angkat diri sendiri.

apa yang saya ingin sampaikan mudah saja, ketepikan soal politik sempit, marilah bersatu atas dasar islam.Tetapi kamu menuduh orang lain(umno) berjuang atas semangat asobiyah, padahal kamu sendiri pun berjuang atas nama parti PAS, puak PAS, bukankah itu juga asobiyah namanya.... malah kamu lebih teruk lagi bila perasan atau mengaku kamu saja yang faham islam, malah mereka yang masuk PAS adalah lebih islamik dari puak umno padahal pasal syurga dan neraka adalah dalam urusan Allah, bukannya ditangan kamu atau puak PAS.

berkaitan dengan hukum hudud pula, saya menyeru kamu agar membaca dan mengkaji dulu apa beza hudud Allah dengan hudud versi PAS.jangan mudah menuduh orang lain menolak hudud Allah, padahal apa yang ditolak ialah hudud PAS...

satu soalan untuk kamu, jika PAS ingin melaksanakan Hudud Allah, mengapa ada perbezaan dari segi hukum/undang-undang hudud Pas Kelantan dan Terengganu??? bukankah manusia tidak boleh meminda atau mengubah hukum Allah, tapi mengapa hukum ulamak politik pas tidak serupa???

mengapa undang-undang hudud Kelantan tidak mengandungi seksyen 9 sepertimana yang terdapat di dalam rang undang-undang hudud Terengganu yang menyentuh mengenai mangsa rogol, yang diwajibkan membawa empat saksi sebagai bukti dia dirogol ??? mengapa dalam undang-undang Kelantan tiada seksyen 9 ni???apakah nik aziz lebih hebat ilmu agamanya dari hadi awang ??? hadi lebih adil atau nik aziz lagi adil dalam hal ini???

sila rujuk sini :http://www.malaysiakini.com/news/11850

Oleh itu, hisablah dan renunglah kedalam dirimu sendiri wahai kritik sebelum "terlalu yakin" sangat untuk mencabar orang lain!

sekali lagi, usahlah kita bermusuhan, marilah kita bersatu dan bersaudara atas nama islam.

bak kata mursyidul am pakatan rakyat - karpala singha - in spirit of ramadhan!!! marilah kita bersatu.

wassalam

kritik said...

salam buat saudara sangtawal....

memang tujuan artikal anda menyentuh tentang perpaduan...
tetapi perpaduan yang anda sentuh hanya melibatkan bangsa...
perpaduan yang tidak menerapkan islam....

tiada gunanya anda mengatakan anda berfikiran luas dengan cara menuduh saya berfikiran sempit...itu hanyalah kata2 bagi orang yang tiada buah fikiran sahaja...

seperti yang telah saya jawab, peratusan tentang ulamak, hanyalah satu dari persoalan... dan persoalan itu membuatkan anda bingung untuk menangkis kecuali meminta bukti... memang saya tiada bukti, sebab saya lebih suka anda sendiri mengkaji sendiri.... jangan pula kamu hanya pandai bertanya dan meminta bukti..

perkara itu saya sudah jawab dalam bentuk realiti, dimana, ahli umno kebanyakkannya, membenci surau dan masjid apatahlagi majlis ilmu dan kerap kali umno menolak segala bentuk ilmu berkaitan agama.....asal sahaja ilmu islam berkait dengan rasuah, umno lebalkan politik..
dan apa sahaja berkait dengan kalimah Allah,murtad,kafir,hukum hudud, aurat, penyelewengan kuasa, ISA,riba, umno lebal politik,liwat, sumpah laknat dan semua isu yang memerlukan kepada al quran dan sunnah, umno lebal sebagai politi... ini lah realiti pemikiran sempit umno ,bagaimana nak mewujudkan ustad.... lu pikir sendiri laa.... perkara tentang pertusan ulamak aku dah jawab begini, jangan la dok tanya berkali2... nampak tak baper cerdik moooo....


memang selama di artikel ini, kamu mengajak bersatu demi melayu....tetapi hari ini kamu berkata bersatu dibawah islam...dan kamu tidak layak mengatakan kamu mengajak bersatu demi islam....

saya tak nak bersatu bersama melayu yang menolak islam seperti SISTER IN ISLAM....
saya tak nak bersatu bersama melayu yang menolak hukum islam seperti dr mashitah,dr madet, najib, paklah...
saya tak nak bersatu bersama melayu yang mempersenda hukum Allah,dan mempermainkan isu kalimah Allah semata untuk provokasi kaum seperti umno.....
saya tak nak bersatu bersama melayu yang anti hadis, yang banyak digolongan umno seperti, ayah pin, assabiah...

kamu sendiri tahu, parti umno terang2 menolak islam dan kamu bersama mereka, bagaimana kamu tergamak mengatakan kamu memperjuangkan islam...


sila jangan lagi menyempitkan fikiran anda...terima lah secara terbuka diri dan nilai umno selama ini, memang tiada ciri islam yang diperintahkan Allah.....


kamu ini ibarat orang islam yang tidak mahu berpuasa....kami pula ibarat umat islam yang memperjuangkan amalan puasa...

sudah tentu orang yang berpuasa tidak boleh bersatu dengan menentang puasa....ini lah meteflora bagi mereka yang menolak hukum islam....hukum islam adalah perintah Allah, kamu menolak dan menentang, dan tiba tiba kamu mengajak kami bersama kamu....ehh, amat tak reti malu...
kamu adalah orang2 yang teruk dan sangat menjijikkan....

saya tidak memperjuangkan hudud kerana PAS...
saya memperjuang hudud kerana Allah...
jika umno memperjuangkan hudud, saya akan bersama umno.....
maka tiada sebab anda boleh menuduh saya assabiah...



bersambung....

kritik said...

bersambung...

kamu hanya pandai mencari alasan baru, sambil melupakan persoalan lawak yang telah kamu bangkitkan....

soalan baru kamu minta saya mengkaji 2 rang undang2 hudud terganu dan kelantan berbeza....walaupun ianya berbeza, tetapi masih wujud perjuangan yang sama iaitu mereka ingin memperjuangkan hudud dan menjadikan hudud sebagai undang2 negara... tapi dimana pula perjuangan orang UMNO... mana hudud UMNO....so cermin lah diri terlebih dahulu...jangan kata kain mereka buruk, sengat, padahal kamu sendiri tiada kain...ok..cermin diri yee....

nak kata kain orang buruk, bertampal sekali pun, biarlah anda sendiri berkain....ini kamu sendiri pun tidak berkain(berbogel) lagi nak kata orang.......ini lawak antarabangsa...

berkenaan rang undang terganu, mewajibkan 4 saksi untuk mangsa rogol, berbeza dengan kelantan....ini adalah masalah yang lama...dan mereka juga adan ahli penal yang arif tentang perkara ini berdasarkan kepada hujah mereka...

dan 4 saksi wajib disediakan oleh mangsa rogol, bukan lah perkara yang sukar...dan tidak menyebabkan mangsa rogol teranaiya...ini memerlukan akal yang tajam untuk dihuraikan...
bagi saya, anda tidak mampu memahaminya....

akhir sekali....
buangkan lah pemikiran sempit anda terhadap hukum Allah tidak releven, sebab Hukum Allah ini sempurna sifatnya, dan tidak menganayai manusia....



mari kita memperjuangkan hukum puasa yang diwajibkan Allah...tinggalkan orang yang tidak mahu berpuasa dan menentang puasa.....
begitu juga dengan hudud...
mari kita memperjuangkan Hukum Hudud yang diwajibkan Allah...tinggalkan orang yang tidak mahu berhudud dan menentang hudud.....

mereka yang menentang puasa, adalah orang kafir...begitu juga dengan hudud.....jangan kita bersama mereka...mari bersatu dibawah islam....

kritik said...

maka ahkhir sekali...

hisablah diri anda....

adakah anda akan bersama dengan orang yang menentang puasa, menghina puasa mempertikaikan puasa....

sudah pasti orang yang beriman dan yakin dengan perintah Allah tidak akan bersama dengan orang yang menolak,menentang dan menghina hukum PUASA.....

maka jelaslah, orang yang memperjuangkan puasa, tidak akan bersama dengan orang yang menentang puasa....

kamu duduk dimana sangbawal?
duduk dan bersengkongkol dengan dengan orang tak puasa....

go lah... maka bawalah berjuta alasan dihadapan Allah, tidak akan menyebabkan kamu terlepas dari siksaan neraka...

begitulah ibaratnya mereka yang menentang hudud....

wasalam....

pikirkan dengan akal, pandukan dengan al quran, sinarkan dengan sunnah......



selamat berpuasa, jangan tak puasa yee....
selamat berhudud, jangan tak hudud yee....

boleh paham....kalu tak paham, sebab kamu taksub dan sebal.....

wasalam....

Anonymous said...

Salam,,,marilah kita bersatu,dan kekalkanlah keharmonian negara kita,

lalalalala hahaha..lihaTLAH DI SEKELILING DUNIA,kebanyakan negara ditimpa musibah,peperangan,makan pun susah tidor dihantui kerisauan...
bang selebu kuala sawa...wawawa

kita diMalaysia bebas mengamalkan agama beramal ibadat,nak sekolah nak makan nk kahwin...orang yang bersyukur disukai Allah daripada orang yang suka mengikut kehendak hati dan nafsu amarah..kita hidup berbilang bangsa di Malaysia kekalkanlah keharmonian ini

bersatu padulah kita sesama bangsa dan agama,,bila kita dah berpecah belah orang lain pun tak menghormati kita,lemah lah kekuatan ummah cewahhh...
lattalilatalitampelom..

Demi Allah dan rasul...kerana tanahair tercinta dan bangsa yang di anugerahkan Allah di bumi ini menjadi Bangsa Melayu yang menerima Islam dan menyebarkannya dan hidup ditanah bertuah ini Syukurlah...
dan kebawah duli Yang dipertuan Agong kami setia...

Salam Eidulfitri....lalalalalalalahuhuhu

Unknown said...

Sejarah Pra Kemerdekaan Negara
Oleh Teuku Zacharyah Iskandar

Ketika British mahu meninggalkan tanah jajahan mereka Malaya. British telah membawa pembesar2 serta raja2 melayu ke England bagi didik dgn pendidikan, cara kehidupan dan politik Nasara ( memisahkan pentadbiran dunia dgn agama ) gunanya bagi anak didik mereka nanti mampu menggalas tanggung jawab bagi melestarikan impian, cita2 dan dendam kesumat pihak Nasara hampir 1000 tahun yg lalu bila mana mereka tewas ditangan para tentera jihad islam di dalam Perang Salib..

Setelah para pembesar serta raja2 melayu dididik dan diasuh oleh Nasara ( British ) dengan secukupnya barulah pihak British berpuas hati yg mana anak didik mereka sudah mampu menggalas agenda mereka di Tanah Melayu. Lalu mereka pun bercadang memerdekakan Tanah Melayu dan telah mengarahkan anak didik mereka menubuhkan parti politik bagi melaksanakan impian tersebut.

Dengan bantuan serta tajaan Yahudi dan Nasara maka mereka mengarahkan Tunku Abdul Rahman menubuhkan Parti United Malay National Organization ( UMNO ) untuk digabungkan parti dari bangsa cina ( MCA ) dan India ( MIC ) di bawah satu gabungan yang dinamakan " PERIKATAN " yang membawa lambang Kapal Layar.

Sebahagian Ulama dan pemimpin malayu lainnya termasuk Dato Onn Jaafar berjaya menghidu mainan Yahudi dan Nasara lantas mereka keluar beramai-ramai dari UMNO.

Datok Onn Jaafar berkata " Saya berketurunan Turkey dan saya tahu bagaimana mainan Yahudi dan Nasara dalam hal ini, kerana inilah juga apa yg telah mereka lakukan ke atas Empayar Islam Othmaniah dgn mendidik serta melatih Mustafa Kemal At- Tartuk di sana.. Mereka cuma meletakan islam sebagai agama rasmi di Turkey tetapi hukum Allah dicampakkan turus dari kehidupan rakyat.. " lalu Datok Onn Jaafar meninggalkan UMNO dan menubuhkan Parti Negara.

Para ulamak serta sebahagian pemimpin melayu yg lain termasuk Dr.Burhanuddin Al-Helmy pula menubuhkan Parti Islam Se Malaysia ( PAS )

Pemimpin berhaluan kiri Ahmad Boestamam pula berkata " Saya berserta beberapa orang rakan yang lainnya telah ke india bertemu para pemimpin tertinggi British dengan niat mahu mermerdekakan tanah air kita ini dari tangan British dgn Slogan Merdeka 100% dan kami juga telah membawa bersama " Perlembagaan Negara " hasil cetusan nurani rakyat Tanah Melayu serta bendera Tanah Melayu bersama tetapi permohonan kami ditolak oleh British kerana mereka sudah mempunyai seorang anak didik yang akan mengekalkan segala agenda dan kerja-kerja kotor mereka di Tanah Air kita "

Note:

Ketika tentera Salib tewas di tangan tentera islam maka Raja mereka telah berkata " Untuk kita menewaskan islam dgn mata pedang dan kekuatan tentera adalah suatu yg amat mustahil kerana mereka berpegang dgn buku ini ( Al- Quran ) hanya satu sahaja cara yg boleh menghancurkan mereka iaitu pisahkan kehidupan umat islam dari buku ini ( Al-Quran ) "

Teuku Zacharyah Iskandar.
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO