Thursday, December 03, 2009

Tajuk : Tiada Tajuk : Jangan Baca Artikel Ini !


Tajuk : Tiada Tajuk: Jangan Baca Artikel Ini!

Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.
Jangan baca artikel ini.

Tapi kenapa rasa nak baca juga,
Tapi kenapa rasa nak baca juga,
Tapi kenapa rasa nak baca juga,

tak ada apa-apa,
tak ada apa-apa,
tak ada apa-apa,
tak ada apa-apa,

cuma nak minta tolong anda semua,
Tolong cerita sikit tentang dua gambar kat atas.
cukup lah setakat ni je, jangan baca seterusnya....

jangan baca ayat dibawah,

jangan baca ayat dibawah,

jangan baca ayat dibawah,

maaf, selamat membaca dan berfikir!

Itulah sifat semulajadi manusia..... perasaan ingin tahu!!!!

perasaan ingin mengkaji, perasaan ingin menguji,

Jadi, jangan bunuh perasaan itu,

suburkanlah ia dengan sentiasa belajar : agar tahu!

wassalam!

Sangtawal Sakranta.

17 comments:

zaim zaiman said...

hehehe...

hanya senyuman mampu terukir...

Anonymous said...

1.Tu kan gambor, eh bukanlah, bukan gambor santa klaus sedang berenang kat pantai hawai, pakai cawat aje nampak peha eee tak alu nye. Bukan ni, nimesti gambor orang lain ni.

2. Yang ni bukannya Abraham lincoln tarik kuda pergi pasar nak beli lauk tu. Bukan ,bukan, mesti orang lain ni.

SegiSega aka SegaSegi :) said...

Saya xbca pn. (Sombong.) :D

Sangtawal Sakranta said...

salam buat zaim,
senyum itu kan sedekah! he he he!

Salam buat anon @ 6.53pm,
Tergelak saya membacanya,terima kasih! santai betul!!!

Salam segisega,
Bagus!!! amalkan selalu! :)

Wassalam

Anonymous said...

s.c.y.t.h.i.a.n

Dal said...

Bernafas dalam air. Pengembaraan Qornain. Perihal kuasa berlandaskan tauhid ketuhanan.

Sangtawal Sakranta said...

salam buat anon @12.54am

ermm.... may be juga, tapi ia berkaitan dengan Cimmerian.

Salam buat Dal,
Ya,pandangan dan pemikiran yang lebih teliti!
Dal, anda faham apa yang cuba saya sampaikan.

Tentang Teknologi mereka!!!

wassalam.

badri said...

salam..
boleh kah terangkan maksudnya...
teknologi..

Anonymous said...

Salam kembali...
scythian ni bangsa pertama yg berjaya menjinakkan n menunggang kuda di dunia..
teknologi pe yg diorang gune, tak taw le..
n diorang jga bangsa pertama yg develop skill menunggang kuda smbil memanah..

anon @12.54am

umar said...

salam
nice post..

Sangtawal Sakranta said...

salam buat anon@ 2.09am,

terima kasih sekali lagi,
buat pengetahuan anda saya telah menulis satu artikel berkaitan dengan bangsa scyhtian dan kaitan antara mereka dan Yakjuj Makjuj dalam artikel lepas yang berjudul kuda perang yang berlari kencang! boleh lihat disini :

http://sangtawal.blogspot.com/2009/08/kuda-perang-yang-berlari-kencang.html

Salam buat umar,
terima kasih,
selamat membaca... membaca itu pintu kepada cahaya ilmu!

wassalam!

Anonymous said...

Salam tuan blog.
Yakjuj makjuj dikatakan telah tertimbus dalam gua gunung ditimbus oleh tentera Iskandar Zulkarnain. Ditimbus oleh tutupan leburan logam terpilih.
Mereka akan keluar selepas era dajjal nanti.
Bagi pendapat saya mereka bukanlah manusia biasa macam kita (tentu dah mati lama dalam gua gunung tu kalau mereka manusia).
Mereka akan keluar dan membuat kerosakan. Tentunya bukan kerosakan akidah.
Dikatakan air akan jadi kering, khazanah makanan akan habis bila mereka lalu bergerombolan. Seolahnya mereka bertindak seperti haiwan ganas.
Contoh haiwan kecil yang ganas dalam air ialah ikan phirana.

Tetapi ada diandaikan fizikal mereka ini gabungan manusia dan haiwan.Pendek-pendek belaka.

Betul ke en sangtawal?

Menantu Orang Teluk Iskandar Mersing.

Dal said...

Salam Tuan Sangtawal;

Minta izin hendak becakap dengan Menantu Orang Teluk Iskandar Mersing.

Lapan hadith Bukhari mengaitkan / meriwayatkan perihal Ya'juj wal Ma'juj mula terlepas keluar dari kurungan tembok sejak zaman Rasulullah s.a.w. lagi. Mereka dari golongan minal jinnati wannas. Mereka merusak (corrupt apa saja yang mereka campur tangan dalam urusan anak adam termasuk akidah. Gelombang pertama mereka sampai ka Laut Galilee .. berair. Gelombang akhir mereka sampai di sana berkata "di sini dahulu ada air" .. kering (Hadith Muslim) menandakan ramainya mereka sehingga sekarang belum habis keluar kerana Laut Galilee di Pelastin belum kering lagi.

Anonymous said...

Salam Tuan Blog
Terimakasih juga abang DAL, informasi yang menarik & dihormati.

Mungkin sukar nak mengenal yakjuj makjuj yang dah terlepas itu sebab orang Islam pun ada yang mengamalkan korrup seperti pihak yahudi yang jahat, tetapi mereka masih solat dan bersyahadah.

Bagaimana keterangan En Sangtawal berkaitan Doa Nabi Isa a.s kpd ALLAH agar bangkai-bangkai Yakjuj makjuj dibersihkan selepas era dajjal nanti?
Sabar menanti maklumat-maklumat menarik dari Sangtawal sakranta SUDUT Penyelidikan Konspirasi Penuh Ilmiah.

M.O Teluk Iskandar Mersing

Sangtawal Sakranta said...

Salam buat Badri,

terima kasih atas komen.
Apa yang ingin saya sampaikan ialah jangan menganggap kemajuan dan ketamadunan kita sekarang ini hebat, sebenarnya pada ribuan tahun sebelum masihi, manusia sudah mempunyai teknologi untuk menjalani kehidupan di dalam laut, mereka boleh bernafas di dalam air, tengok alat yang mereka peluk macam bantal peluk kecil itu sebenarnya adalah sejenis kenderaan atau mesin untuk bergerak di dalam laut, cara mereka memegang mesin itu serupa, mungkin ada tiub kecil yang masuk ke mulut mereka, mungkin juga itu balang oksigen!

lihat pula sudut atas sebelah kiri, mungkin itu jentera yang lebih canggih, berupa kapal selam atau kapal pengangkut, lihat pada satu hujung seperti busar panah itu, mungkin itu sauh atau kipas kapal, lihat pula pada objek bulat seperti tayar atau roda itu, mungkin itu enjinnya!

bukan mereka saja yang mampu bernafas dalam air, tetapi kuda-kuda mereka juga mampu.
Gambar kedua dibawah lebih jelas!

Salam buat Dal dan M.O teluk iskandar mersing,

terima kasih atas komen dan perkongsian ilmu di blog ini.sumbangan anda amatlah dihargai.

wassalam!

M.O said...

Hmmm,berjalan dengan selambanya di dalam air.Tertarik dengan gambar bawah.Gambar atas sudah biasa dengan taktik tentera Assyria yang membawa bekas udara untuk bernafas di dalam kempen-kempen peperangan mereka.Sebab itu tentera mereka antara yang terelit ketika itu,seperti tentera Marin Amerika.

Namun gambar bawah itu seperti ukiran sebuah legenda orang suci atau hikayat sesuatu...

haha...check it out

Anda mungkin dapat mengagaknya,sahabat





-area 13

Sangtawal Sakranta said...

salam M.O,

Terima kasih atas komen.
gambar kat bawah? ermmm !!! :)

Hikayat? he he he!
entah, saya pun tak pasti 100% ... nanti saya... check it out!

Boleh bantu saya?

wassalam.