Thursday, December 29, 2011

Dajjal Akan Mengakui Dirinya Adalah Al-Mahdi , Seterusnya Nabi Dan Akhirnya Allah!



Tajuk : Dajjal Akan Mengakui Dirinya Adalah Al-Mahdi , Seterusnya Nabi Dan Akhirnya Allah!

Oleh : Sangtawal Sakranta.


Sumber : Armagedon 2012- Bencana Akhir Zaman, oleh Muhammad Alexander,
m/s 279 – 283.cetakan ke-4.


[[ Sulaiman bin Syihab berkata : “Suatu ketika, Abdullah bin Maghnam datang kerumah.Kemudian , dia menceritakan Nabi Muhammad saw pernah bersabda :

“ Tidak lagi ada kesamaran tentang Dajjal. Sesungguhnya dia akan muncul dari arah timur. Kemudian, dia menyeru atas namaku sehingga dia diikuti oleh ramai orang. Kemudian dia memerangi mereka dan berjaya menguasai mereka. Dan dia masih berbuat seperti itu hingga dia datang ke Kufah. Dia menampakkan agama Allah lalu mengamalkannya sehingga dia diikuti dan disenangi kerana itu. Kemudian Dajjal berkata : “Sesungguhnya aku adalah nabi”.Dengan ucapan itu, maka takutlah orang yang memiliki hati dan akal yang lurus lalu (mereka) meninggalkan Dajjal. Dajjal masih terus hidup hingga dia mengatakan “Aku adalah Allah”. Dengan itu, akhirnya matanya tertutup, telinganya terpotong dan antara kedua matanya tertulis KAFIR ..”

[ Hadis direkodkan oleh Tabrani ].


Beberapa perkara dapat difahami berdasarkan hadis diatas, iaitu :

1).Dajjal akan muncul dari Timur. “Sesungguhnya dia akan muncul dari arah timur".

2).Dajjal akan berdakwah dengan memperalatkan nama Nabi Muhammad. Ini adalah sebagaimana dalam hadis diatas: “kemudian dia akan menyeru atas namaku”. Ini mungkin berkaitan dengan gelaran Imam Mahdi (imam yang mendapat petunjuk) yang mana Rasulullah mengatakan nama al-Mahdi adalah seperti namanya, iaitu Muhammad Bin Abdullah. Ini bermakna Dajjal akan memanfaatkan maklumat dari hadis ini bagi menipu manusia dengan mengisytiharkan dirinya sebagai Imam Mahdi (al-Mahdi palsu) dengan nama Muhammad. Ini sekaligus adalah tindakan Dajjal bagi menyaingi dan memburukkan Imam Mahdi yang sebenarnya muncul di Makkah lebih awal dari itu.

3).Ramai orang yang terpesona dengan akhlak Dajjal yang baik, santun dan murah hati. Dalam hal ini, kita dapat mengambil peringatan daripada hadis Rasulullah tentang Syubhat iaitu perkara yang samar-samar, mencampur adukkan yang haq dan yang bathil atau melakukan kebaikan dengan tujuan menipu yang dibawa oleh Dajjal. Antara Syubhat yang dibawa oleh Dajjal adalah akhlak yang baik. Pada masa itu, Dajjal menerapkan ajaran islam dalam kehidupan seharian, sehingga beramai-ramai orang menjadi pengikutnya dan menyukainya. “Lalu dia(Dajjal) menunjukkan agama Allah dan mengamalkannya sehingga dia diikuti dan disenangi kerana amalannya itu”. Ini menjadi bukti pada fasa itu, Dajjal masih dalam keadaan normal malah berkarisma.Pada masa itu belum ada tulis “KAFIR” di dahinya dan salah satu matanya belum buta. Ini kerana jika Dajjal sudah sejak awal lagi mempamerkan keadaannya yang sebenar, maka sudah tentu tiada seorang pun yang menjadi pengikutnya.

4).Apabila pengikutnya mulai ramai, Dajjal mengisytiharkan dirinya sebagai nabi, “selepas itu, Dajjal berkata : sesungguhnya aku adalah nabi”. Mungkin Dajjal mengisytiharkan dirinya sebagai Nabi Isa yang dikatakan akan muncul pada akhir zaman. Dajjal akan cuba menonjolkan dirinya sebagai Nabi Isa dengan cara menyembuhkan orang yang sakit, menghidupkan orang mati dan sebagainya sehingga mereka yang lemah imannya segera mengiktiraf Dajjal sebagai Nabi Isa. Apabila ini berlaku, golongan yang selama ini menyembah Jesus akan menemui Nabi Palsu itu lalu menyembahnya. Itu adalah taktik Dajjal, iaitu mempergunakan keterangan teks al-Quran dan hadis tentang Imam Mahdi dan Nabi bagi menipu manusia.

5).Selepas pengikutnya bertambah ramai, Dajjal mengisytiharkan pula dia adalah Tuhan, “Dajjal masih terus hidup hingga dia mengatakan : Aku adalah Allah”.Bagi menghapuskan agama kebendaan yang dipimpin oleh Dajjal, Allah menurunkan Nabi Isa, iaitu manusia yang disebut-sebut sebagai orang yang paling zuhud. Akhirnya , Nabi Isa membunuh Dajjal di Gerbang Lod- Gerbang Lod mungkin merujuk kepada Lapangan Terbang Ben Gurion yang terletak di Kota Lud/Lydda, Israel.Hanya Allah yang mengetahuinya.

6).Berdasarkan hadis ini, kita dapat ketahui sebahagian daripada pengikut Dajjal terdiri daripada umat islam yang lemah imannya.Ini kerana mereka tidak tahu orang’warak’ itu adalah Dajjal. Ini bermakna pada masa itu, belum ada tulisan KAFIR di dahi Dajjal dan salah satu matanya belum buta. Ini kerana jika Dajjal awal-awal lagi sudah mempamerkan keadaannya yang sebenar, sudah tentu tiada seorang pun yang menjadi pengikutnya; dan

7).Kemuncak pendustaan Dajjal adalah apabila dia mengisytiharkan dirinya sebagai Tuhan, Allah menghukum Dajjal dengan bencana yang menyebabkan sebelah matanya buta dan pembentukan tulisan KAFIR di dahinya…. ]]


**************************************************

Amat menarik kupasan yang dibuat oleh penulis ( Muhammad Alexander @ Wisnu Sasongko) di atas. Jika sebelum ini kita hanya mendengar khabar bahawa Imam Mahdi akan muncul dari timur, namun dari hadis Nabi saw diatas , Dajjal juga akan muncul dari timur, malah ancaman Dajjal lebih hebat lagi kerana dia akan mengaku menjadi Imam Mahdi, seterusnya mengaku menjadi Nabi dan kemuncak pendustaannya ialah dia akan mengaku menjadi Tuhan pula!

Mungkin secara kebetulan, di bumi Malaysia saat ini heboh diperkatakan , ada seorang manusia yang mendakwa pemimpin akhir zaman iaitu al-Mahdi yang ditunggu-tunggu itu sudah muncul , kononnya sekarang ini sedang menghadapi ujian paling getir dalam hidupnya ( bala yang dicari dan dikorek sendiri ) sebagai persediaan menjadi pemimpin dan penyelamat akhir zaman! pemimpin ini juga pernah dijolok dengan gelaran “Anu- gerah Tuhan” oleh ahli keluarganya. Terkejut Omega sungguh saya dengan kenyataan terbaru dari manusia itu, sumpah… nak tergelak sakan pun ada…. He he he ! Anda bagaimana pula???

Mungkin secara kebetulan juga, sudah ada pentaksub dari sebuah “Parti gunakan Agama” yang mendakwa ularmak pujaan mereka setaraf dengan Nabi. Nasib baik ularmak yang empunya diri tidak mengaku dirinya Nabi.

Perlu diingatkan sekali lagi, bahawa akan ada Dajjal-Dajjal kecil sebelum munculnya Dajjal sebenar…. Dan siapakah Dajjal-Dajjal kecil itu ??? mereka mungkin dalam proses persediaan… dalam proses pembikinan.....


Logo dan lambang diatas sering dijumpai oleh kita dimana-mana.Ia amat disenangi dan telah menjadi ikutan ramai.Slogannya semuanya untuk kebajikan dan kesejahteraan rakyat!Ia sentiasa memberi harapan kepada rakyat! tapi AWAS!!!


*[ Artikel ke-238 Sangtawal Sakranta ... ]


55 comments:

Anak Muda said...

Semoga Allah melindungi kita muslimin dan muslimat. Sama-sama kita terus merapatkan barisan memperkuatkan akidah. perjuangan alif, ba & ta.Allahu Akbar

Anonymous said...

anwar itu dajjal dan dajjal itu anwar

Nurun Nur 9111 said...

salam ziarah...

Anonymous said...

Ada yg memberi komen keterlaluan..Harap penulis dpt menegur..
Islam benarkan mencela atas sifat bukan atas nama sifulan bin si fulan..
Contohi penulis yg tidak menyebutkan nama sbb yg diperkatakan oleh penulis itu semuanya atas sifat..

Anonymous said...

entahlah.. kenapa anuar selalu dikaitkan dengan kejahatan... selalu dikaitkan dengan perpecahan.. sedangkan jelas fakta mengatakan.. pihak pemerintah sekarang merompak negara. peliklah saya.. kenapa insan Anuar ini selalu dikatakan jahat. Entah apa dosa dia pun saya tak tahu. Adakah manusia Anuar ini menjadi penghalang kpd permerintah untuk merompak.. takyahlah cerita kerosakan akhlak anak muda hasil pemerintahan "ehm" selama 50 tahun... berapa orang yg berzina.. masih mrk anggap "ehm" pemerintah yang hebat.. mungkian mereka tak pernah rasa keluarga dianiaya.. pasal tu masih mengatakan pemerintah sekarang ada suci dan hebat...pelik saya..

Anonymous said...

yang paling best... rasanya UMNO itu adalah penyambung agenda British untuk merosakkan orang islam melayu di Malaysia... tak caya... apa tindakan pemerintah dgn gejala zina yg terlalu banyak di Malaysia.. kalo setakat suruh ustaz bg ceramah.. kesian dia org dah berbuih bercqakap..bukankah iblis suka kalau anak yg lahir tanpa ikat pernikahan.. opss lupa.. zina yg berleluasa adalah salah Anuar..

Anonymous said...

betul ke bro penceramah kata Anuar itu imam Mahdi.. dah tanya dia betul2.. ke penceramah tu maksudkan Bani Tamim.. tolong tanya secara terus kpd penceramah tersebut.. jgn terus main tulis takut menjadi fitnah..

Anonymous said...

Masalahnya sekarang ni kita kesamaran,mana mana pihak pun sekarang kita tak tahu siapa yang benar atau salah.

Sama ada pihak pemerintah atau pembangkang,sama sahaja.Punah sudah semua pihak dipengaruhi oleh pencacai pencacai dajal.

Jadi senjata terbaik,zikrullah, dan selawat lah bebanyak.politik kita sudah kotor sekotornya.Mohon Allah kembalikan kuasa Tuanku Sultan sekalian.

Teima kasih bro sangtawal.

Sekian Assalamualaikum.

Anonymous said...

Wahai tawal..tak payah lah menyindir dalam tulisan..berterus terang saja lah yg disindir itu anwar ibrahim dan nik aziz...tapi jangan jadi berat sebelah dan dajal yg mata nya buta sebelah...menutup mata tentang kejahatan dan kerakusan umno yg menjual agama dgn harta..merompak hak rakyat..rasuah..menjual maruah negara dan segala kejahatan yg sentiasa ditutup dan dipekakkan oleh manusia seperti anda...Kesian saudara..sanggup diperbodohkan oleh dajjal dajjal yg bernama umno

TokMisaiGondrong said...

Saudara Sang Tawal, salam

Usah dihirau mereka yang belum faham niat sebenar saudara itu. Saya kira saudara sudah bertolakansur dalam penyampaian.

Masih ramai di luar sana yang tidak mengetahui hal sebenar, malah malas pula hendak mengkaji dan membaca. Mereka ini senang dibawa kearah mana asalkan menentang pemerintah, kerana mereka amat benci kepada pemerintah... mungkin atas hasutan. Kita tahu dari alasan yang mereka kemukakan semuanya dari sumber yang khas.. bukan dari kajian mendalam.

Kita berdua juga tidak gemar perbuatan khianat dan mungkar pegawai kerajaan apatah lagi pemerintah. Dapatkah kita pastikan pemerintah yang ada lebih buruk dari pesaingnya? Dibimbanhkan mereka lebih rakus merompak jika berkuasa, ingatlah bagaru sedikit diberi peluang sudah melakukan pelbagai kerenah. Yang lebih berat kini ialah maruah Islam sedang dirosakkan oleh parti komunis rakan sebahat mereka. Siapa dibelakang DUMC dan pemurtadan? Celik mata kamu wahai insan.

Mampukah mereka menghalang perbuatan kurang ajar rakan komunis mereka? Itu yang menjadi tanggung jawab kita dan akan ditanya diakhirat nanti. Samaada kita dalam kealpaan telah bersubahat mengkhianati agama tercinta. Mungkin kerana tenggelam dalam ketaksuban.

Politik adalah hak peribadi, dan tidak menjadi soal di sini.

Nasih ada masa untuk mereka memikirkan kembali perjuangan sbenar Sang Tawal.

Anonymous said...

ARTIKEL TERBAIK BRO.TERUSKAN PEMBONGKARAN

Anonymous said...

anwar di anggap oleh pengikut taksub PKR sebagai imam mahadi dan nik ajiz di declared sebagai setaraf nabi.alamat dunia semakin mendekati kiamat.kenapa penzina dianggap imam mahadi.kenapa penzina di agungkan.kenapa nik aziz diam bila dia dianggap setaraf nabi.mungkin dia bangga

masalodeh said...

Anon 4:48.....
Kalau seseorang ataupun syarikat ataupun perniagaan kena rompak...dirompak seperti dakwaan anda...sudah tentulah mereka yang menjadi itu walaupun tidak bengkerap sepenuhnya, sedikit sebanyak kesannya akan hilang harta milik keran di rompak, kena rompak...bagitulah dengan dakwaan anda bahawa UMNO/BN merompak Negara ini, tapai anda masih hidup mewah, bebas bergerak, bebas mengkritik, hidup di Negara mewah tidak seperti di Sudan, Nigeris. ramai pendatang asing berpusu ke malaysia......apa maksud anda di rompak ataupun merompak.....anda mungkn tak faham bahasa Melayu kot.....

Anonymous said...

TAHNIAH SAUDARA KUPASAN YG MENARIK. Namun saya masih terkilan ada lagi yg tidak mengenali sifat anuwar walau banyak pendedahan yg telah dibuat. Apakah hanya disebabkan kuasa politik zina dpt dihalalkan? begitu juga isu2 akidah akhir2 ini. Saya tidak kata pemerintah kita skarang sempurna tetapi kita kena tahu menilai perkara asa, adakah pemimpin yg kita pilih mempunyai akhlal yg baik? Adakah akidah nya masih kukuh? Sokongan dsai terhadap isu kalimah Allah utk kristian, murtad, LGBT, pluralisme sudah mengambarkan akidahnya tak campur skandal seksnya..

Doublesided

Anonymous said...

jantan dgn betina berzina pun nak disalahkan umno...ekekekek

typikal pas btoll....

jantan dgn betina yg berzina tu salah mereka laa, salah akal mereka, salah konek dan cipap mereka, salah nafsu mereka...hehehe

akhirat besok kene hukum la dgn Allah SWT....aparaaa....

dlm al-quran Allah SWT dah beri peringatan, zina adalah seburuk2 perkara dan akan berakhir dgn buruk...

dah 54thn umno perintah, aku sekali pun tak pernah berzina...

aku yg tak penah berzina ni adakah salah umno jugek..?? hehehe....

boddo punya otak pas.... otak dah terok kene liwat dgn anwar....heheh

Anonymous said...

Anu war lah perompak yg paling besar. Tahukah anda berapa ramai kroni anu war yang jadi berjutawan semasa dia menjaga perbendaharan negara dari tahun 1993 - 1998. Klse di jadikan macam kasino, berpuluh syarikat yg fundamental nya tak ada melambong naik harganya di klse selepas di senaraikan. Tahukah anda berapa ramai kroni dia mendapat pink form (bumi quota) semasa penynaraian di bursa klse.
Dimasa dia lah projek awam yg biasanya di awasi olih jkr telah di ubah cara dgn melantik perunding Project Management Consultant. Dan ramai kroni dia telah mendapat menafaat.
Mungkin ramai anak muda yg sekarang berusia dlm lingkungan 20an dan 30an tak tahu apa yg berlaku sekitar awal 90an hingga dia di pecat olih TDM kerana masih di bangku sekolah rendah dan menengah.
Percayalah bahawa dialah penyangak/perompak
negara yang paling licik. Bertopengkan imej islamik yg ramai sudah tertipu.
Wahai anak bangsa seagama sedarlah.

Anonymous said...

ogo parti pun dah ada ciri2 dajjal, ada hati nak samakan dgn imam mahdi plak..

apa si badrol amin tu tak tahu ke pasal dajjal? tak pernah baca atau belajar pasal ciri2 dajjal? dajjal pun akan menghimpunkan gologan2 sesat, munafik dan rosak akhlak yang cukup ramai sbg penyokongnya. dajjal ada kebolehan yg takde pd org lain (kebolehan berkata2? pesona?). dajjal mgkn yahudi atau rapat dgn yahudi laknatullah. dajjal mahir menipu dan memfitnah dan suka melakukan porak peranda dan kacau bilau sehingga menyusahkan pemerintah dan rakyat.
dajjal bla bla bla...sila baca sendiri.
cuba kaitkan dgn mamat sorang tu..yang mana byk persamaannya? dajjal ke imam mahdi? fikir2kan.

Anonymous said...

WHAT A SHAME PUNYA COMMENT OLEH PENCACAI PAKATAN..

HABIS KAT SERAMBI MEKAH TU TAKDE ZINA KE? SRANG PELACURAN ADA KAN?

ADUHAI..

KALAU AKU IKUT STYLE MAHFUS PULAK, HABIS KAT ARAB TAKDE ZINA LA?
(SENGAJA TAK TULIS MADINAH ATA MAKKAH)

ADUHAI..

Anonymous said...

hmmm...nasihat aku. jika "imam mahdi" dah ada. itu maknanya dah nak kiamat. korang semua tak sedar2 lagi ke? bila nak bertaubat?

fauziah said...

nak tanya sikit la nih....emmm hmmmm apa tuh yg sek songsang tuhhh apa nama ehh? sek merdeka seksuel merdeka apa2 jer laa ikut suka hati aku lahh... siapa eh yg sokong sangat siap bergambar lagi anak laki bini hehe bukan zina ke? bukan sek songsamg ke? aduhai.....??????? tu semua umno punya salah latu yer tak hehe hmmmh dah terang lagi bersuluh pun tak nampak2 lagi apa laa....tak paham tak paham

RH said...

Kan sudah diingatkan... kalau nak tengok anuar kena tengok dengan hati. Sekiranya kita tengok dengan mata kita akan terkedu dan terasyik dengan jelmaannya yg sangat elok. Kita setakat ikan bilis ni tidak layak untuk mendekatinya kerana dia akan memanupulasikan keadaan hinggakan kita tidak sedar bahawa kita sedang diputar belitkan. Jadi berawaslah dengan tahap keimanan sendiri. Sekian.

Anonymous said...

PKR jadi mata dajjal. PAS jadi biji matanya. Cuba lihat lambang DAP juga ada mata dajal MERAH warnanya.

TokMisaiGondrong said...

salam

Matlamat kita sekarang bukan untuk memihak kepada kerajaan atau khasnya UMNO. Kalau itu yang difikirkan, alamatnya kita belum matang. Kita harus membuka minda menjadi manusia waras dan boleh melihat semuanya dengan terang.

Saya tidak berniat mengutuk mana2 individu tetapi menganalisa bukti yang nyata di depan mata. Mungkin benar pada masa ini kita perlu membantu UMNO agar PR tidak mempunyai peluang untuk berkuasa. Kita harus perhatikan niat sebenar DAP anak didik PAP. Apa yang sebenarnya mereka hajatkan.

PAS telah diserapi ejen Anwar, itu adalah kenyataannya. Sementara Anwar sendiri adalah ejen Soros. DAP hanya bermain wayang disebalik tabir mengharapkan PAS dan PKR membantu mereka menguasai politik Malaysia dengan berselindung disebalik Anwar atau sesiapa sahaja yang sudi jadi alat mereka.

Mereka dilatih dengan baik oleh Lee Kuan Yew salah seorang Yahadut Mizrah (rujuk Umat Terakhir) elit Illuminati zionis Lee bloodline. Mereka disebalik perancangan teratur menjatuhkan Islam dari hati orang Melayu. Matlamatnya merampas Malaysia dari orang Melayu.

Soros mahu kuasai Malaysia untuk kepentingan Yahudi sedunia sebagaimana Libya dan Mesir. Lee Kuan Yew amat kepingin menjadi PM Malaysia sejak dahulu lagi, sebenarnya mereja juga turut merancang dalam diam, DAP adalah ejen pelaksana.

Majoriti ahli DAP terutama pemimpinnya beragama kristian dan missionaries gereja berkait rapat dengan Jesuit Black POP yang berusaha sedaya upaya mengkristiankan orang Melayu. Mereka yang menjadi ahli DAP paling mudah dimurtadkan. Kini kumpulan Liberalisma, bakal dimurtadkan.

Inilah isu terselindung yang sukar dikesan atau gagal diperhatikan. Setelah kita selamat dari semua racun ini, kita akan fokus kembali kepada kejahatan dalaman UMNO dan kakitangan kerajaan. Kita baiki segala kepincangan agar Islam kembali di martabatkan oleh pemerintah. Itulah hikmah dari semua kemelut ini.

Semoga bermenfaat

ps Sang Tawal, boleh buat pautan? aliffmy.blogspot.com.... perjuangan panjang menentang DAP... terima kasih.

Anonymous said...

Jelas dan menarik huraian yg diberi.Tapi malang masih ramai yg kelam dan telengong kerana taksub dan terkurung minda dek hasutan fitnah dan dendam kesumat. Eloklah buka ketayap dan serban sebakul tu lalu dicukur botak kepala supaya mudah menerima bisikan halus tentang kebenaran dan ketelusan org lain.Bersikap terbuka kpd info dan pandangan org lain adalah sebaik2 jln utk muasabah diri.

Anonymous said...

سلام سڠتاول...تروسكن ڤرجواڠن اندا كران دلوار سيني ماسيه دبواا ميمڤي بهاوا مريكله ڤجوڠ برلندسكن سيستم داجال..

Anaknda Bertuah said...

Assalamualaikum...wrt,

Sememangnya dajjal adalah penipu dan ujian yang amat besar daripada Allah s.w.t. keatas umat manusia seluruh alam di akhir zaman ini. Berbagai-bagai tipu daya yang akan dibuat oleh dajjal. Telah bnayak peringatan diberi oleh Rasulullah s.a.w. tentang fitnah dajjal ini maka kita sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w. perlu ambil perhatian dan harus berusaha bersungguh-sungguh menyelamatkan diri dari tipu daya dan fitnah tersebut.

Sesungguhnya Imam Mahdi seorang insan yang telah dipilih oleh Allah s.w.t. dan tiapa siapa pun didunia menyangka bahawa siapakah Iman Mahdi sebenarnya sehinggalah Allah s.w.t. sendiri akan mengistiharkan individu tersebut apabila sampai masanya nanti. Setiap umat Nabi Muhammad s.a.w perlu membuat persiapan dgn iman yakin yang mantap dan bersiap sedia dgn amal ibadah yang sebenar2nya untuk menyambut kedatangan Imam Mahdi. Wallahualam.

Anonymous said...

ape ke lembab btul bdk2 pakatan ni..korng xjmpe ke vid badrul amin kate nuar tu konon2nye sbg manusia yg akan menyatukn umt islam kononnya..menyatukn org2 arab kononnya..dh la aritu ustaz pas tu konon2 nk samakan pok nik dgn nabi..gambar pok ni ni jgk byk bergantung di rmh2 org klate..pok nik jgk pnh bg ceramah katenye kelahiran nabi muhamad sm dgn kelahiran mat2 kt kg2..aku rs pr akn mng pru 13 nnti..n ms tu akn byk kerosakn yg akn berlaku..ms tu jgk mngkn malaysia akn kucar kacir..ms tu jgk mngkin akn wujud seorg pemimpin yg btul2 memartabatkn islam..n mngkn die xakan memihk pd mn2 parti samada pas or umno..ataupn mngkin die imam mahdi..hehehe..entahlah...hanya Allah je tau..tp yg pasti mr sm2 pastikn pr klh truk pru13 ni..

Anonymous said...

Orang-orang UMNo atau simpati kalau beri pandangan akan memburuk berlebihan walau tiada bukti.Ejen soross, yahudi, dajal, kaki liwat atau macam2. Tapi mane buktinya. Saya tidak menyebelahi anwar, tapi ada banyak bukti kejujurannya. Sedang pemimpin kebanayakan menagamal rasuah, kronisme, bongkak, khianat, tamak, hasad dan pelbagai. Cerminlah diri, beristigfar banyak2, jangan memfitnah.

azm said...

poorah lah kau Sangtawal. Dah aku agak kesimpulan artikel nie mesti penghabisannya mengaitkan dgn parti pembangkang. Main hentam aje kau tanpa fakta yg konkrit. tak habis2 dendam kau.

azm said...

Dah Tuan Guru buat kenyataan menolak dakwaan tu. Tak kan org lain punye pasal Tuan Guru yg yg kena tanggung lak. Apa maslah kau sebenarnye sangtawal. Seolah2 ada dendam yg tak abis2.

Anonymous said...

ada orang yg nampak...ada org yg nampak tapi buat2 tak nampak....PRU 13 = tentera bani jawi vs tangan2 dajjal.....tentera bani jawi = kelompok manusia agong?? = Allah sygkan mereka dan mereka sygkan Allah...

"takutlah kamu pada tilikkan org mukmin " - Al Hadis

kami berkata..."undi islam anda belum selamat...undi mukmin baru anda selamat!!"

Sang Tawal teruskan tilikkan itu...kami sentiasa bersama kelompok2 seperti kamu...(tidak terhenti dimana2 langkahan)..

Anonymous said...

NAMPAK SANGAT MAMAT/MINAH INI KURANG (ATAU MUNGKIN TIDAK) MEMBACA CUMA MENGAMBIL KESIMPULAN DARI CAKAP-CAKAP KAWAN/KELUARGANYA.

AKU RASA MENTALITI AKU TERCABAR DENGAN KENYATAAN Anonymous 1:59 AM INI. MENAMPAKKAN BETAPA BODOHNYA MANUSIA INI...

"Orang-orang UMNO atau simpati kalau beri pandangan akan memburuk berlebihan walau tiada bukti.Ejen soross, yahudi, dajal, kaki liwat atau macam2. Tapi mane buktinya. Saya tidak menyebelahi anwar, tapi ada banyak bukti kejujurannya."

HAHAHAHA .... SUDAH KENA TIPU BERKALI-KALI TAPI MASIH MAHU MENYATAKAN ANWAR ITU PUNYAI BANYAK BUKTI KEJUJURANNYA. MAAFLAH KALAU AKU KATAKAN ANONYMOUS INI BODOH DAN BANGANG TAPI ITULAH KEBENARANNYA, BERKATA TANPA MERUJUK FAKTA-FAKTA YANG SUDAH BANYAK DIKUPASKAN. KEJUJURAN? TERBUKTI DENGAN FAKTA-FAKTA YANG MUDAH MASIH TIDAK MENYEDARI DIRINYA TELAH DIPERBODOHKAN OLEH ANWAR.

NASIHAT AKU MUDAH, LUANGKAN MASA UNTUK MENCARI KEBENARAN TENTANG MANUSIA YANG BERNAMA ANWAR INI. JANGANLAH KAMU TERIMA BULAT-BULAT SEORANG YANG BEGINI SEBAGAI "IMAM MAHADI". KENALILAH ANWAR INI DAN BANDINGKAN SIFAT-SIFAT YANG SEHARUSNYA DIMILIKI OLEH IMAM MAHADI.


December 31, 2011 1:59 AM

Anonymous said...

Aku pn sm..bdk2 pr ni nk bukti ape lg..bukti ape lg yg korng nk..cr la sndri kaitan nuar dgn yahudi..pertubuhn2 yahudi..pnye la rmai kwn2 rpt nuar ni dr gol yahudi zionis..plng ketara paul wolfowitz..jgn lpe nuar jgk pemimpn foundation for future tajaan yahudi..nuar jgk slh sorng yg tndatgn pengiktirafan neg israel dlm annapolis summit 2004..oi bdk pr..nmpk sgt korng ni bodo2..xtau ape2 ke.yg pasti ni sme bkn fitnah.korng buat la research sndri.xssh pn.cr je kt tenet.stu lg.akhbr israel.jerusalem post.dh bp kali wt artikel puji2 nuar ni.minute mngkn org yg rpt dgn zionis jd imam mahdi.lawak la pr ni.complete sesat.ade khalipah dr dap.nabi dr pas.al mahdi dr pkr.hahaha.hebat2.

Anonymous said...

UMNO tu tentera Mahdi atau tentera Dajjal?

Anonymous said...

Apekebendenye susah sangat nak menilai iman sesaorg nilailah akhlak nya.Kita semue dituntut meniru akhlak Rasulullah saw,Rasulullah saw pernah menipu ke???????????????Cuba imbas kembali kat hero kau orang sape lagi.....Anuar Ibrahimlah pernah tak dia menipu walau pun sekali jadilah. Kalaulah dah ada sekali maknanya dah ada berkali kali entah entah banyak mana kali kalinya kita sendiri pun tak dapat nak tau.Kalau dah bebal sangat mari saya bagi tau Anuar ibrahim pernah menipu kononya jadi PM 16sep entah ape yang Anuar suapkan kat telinge engkau org pun tak tau maka engkau org jadi bengap membuta tuli tak tentu pasal.

Anonymous said...

senyp je dh mangkuk2 dr pr..agknya dieorg ni br tersedr kot..or xblh nk cr fakta menidakkan semua yg kite ckp bhwa nuar ni berkwn rpt dgn yahudi zionis..

Anonymous said...

Anon 1:21 AM

Saya pun tidak tahu apa hendak jadi kepada penyokong penyokong DSAI ini cukup cukuplah tu kena kelentong hidup hidup.Sepatutnya salah satu benda yang kita tidak suka adalah kena tipu tapi dia orang ni pulak cukup cukup merelakan diri supaya ditipu,adusssss kesian sungguh bebal beballlll.

Anonymous said...

Imam mahdi dari keturunan nabi Muhammad....Mahathir B. Mohammad...hmmmm...dekat2 dah tu...

pencari7rahsia said...

Kenapa dalam membicarakan tentang dajjal atau imam mahdi kita mesti mengutamakan hadis dari Al-Quran sendiri? Adakah tiada maklumat dari kalam Allah sendiri, Al-Quran sebagai petunjuk untuk semua manusia pada semua zaman. Kenapa kita tak jumpa sangat sebarang panduan atau maklumat untuk menghadapi dajjal atau mengenal 'Imam Mahdi' dari Al-Quran?

Aku percaya dari Al-Quran kita boleh jumpa kebenaran kerana Al-Quran tidak dapat dipalsukan berbanding hadis. Kita boleh menghadapi fitnah-fitnah dajjal yang telah tertanam sejak beratus-ratus tahun dengan mengambil pengajaran dari Al-Quran. Suatu masa nanti, aku akan perjuangkan hasil kajian aku terhadap Al-Quran. Insya-Allah

Anonymous said...

Al-quran itu sendiri mempunyai 7 lapis tafsiran....Al-Quran itu terdiri dari 30 juzuk yg terkandung didalamnya seluruh langit dan bumi..so kalau pandang alam ni beerti kita pandang isi Al-Quran...kalau setakat nak paham al-quran kita kan duduk pada "faham"..kalau setakat nak buat kajian...kita akan duduk pada "kajian"...kalau setakat baca...kita akan duduk pada "baca"....kalau setakat nak baca sedap...kita akan duduk pada "baca sedap"...lebih baik duduk pada "tidak terhenti dimana2 langkahan"..bukankah Al-Quran itu sebesar2 mukjizat??..tempat pemati segala hujah!!....bagi Ahlil Sunnah Waljammaah tidak sekali2 menolak hadis yg telah disepakati...perawi hadis yg disepakati oleh Ahlil Sunnah waljamaah adalah mereka2 yg diberi petunjuk...

Anonymous said...

kalau Anuar rompak duit negara.. dakwa je... bg bukti.. kalau anuar agen yahudi tangkap je.. bg fakta dakwa .. sumbat dlm penjara.. kalau anuar penyebab perpecahan org melayu.. belasah je.. tapi semua ini perlukan bukti.. buat masa ini saya tak pernah nampak bukti ni... semua adalah dr kata2 je... mengenai zina.. saya tetap salahkan ketua negara.. sape suruh tak jlnkan islam sepnuhnya.. kalau kepala dah busuk.. satu badan turut busuk..

Anonymous said...

Hukum Allah sentiasa berjalan...laksana atau tak laksana...tetap akan berjalan....buat baik dibalas baik...buat jahat dibalas jahat...tidakkah ini hukum Allah namanya???...

Anonymous said...

Zina ? salahkan krajaan? hang nie biar betul.

tgk contoh zaman skrg ni, nak elak zina hng jgn lyn FB, YOUTUBE, Blogger, kng cepat terangsang nafsu, leh bercerai klu dh khwin, klu hang still single leh wujud skandal dan terusnya zina, kdg2 bnyak benda jahat berpunca dari internet ni, so tu pun nak salahkan kerajaan ke?


ini penyakit umat akhir zaman.umat cintakan dunia..asyik berhibur, dalam politik kita boleh berpecah, boleh bermuka-muka..

cuba ceritakan beberapa negara ISLAM yang tidak lepas dari gejala zina, seks bebas, arak, skandal2 dan sebagainya? bukan kah perancangan Inggeris/Freemasonry/Yahudi membawa masuk kaum selain Melayu ke TANAH MELAYU??? dengan harapan mereka ini boleh menjadi puak2 yang melemahkan kita umat islam.. bukankan kaum2 ini dari negara asalnya dikategorikan sebagai golongan bawahan? dan apabila dalam Malaysia kenapa kita kena jaga sentimen mereka?

Tanah Melayu Merdeka dengan syarat.. Umno perlukan perikatan akhirnya Umno dikatakn bapak segala perancangan inggeris/yahudi dan seterusnya bila dominasi kaum2 ini tadi telah menunjukkan kekuasaan akhirnya PAS sekali lagi bersekutu dengan mereka? apa tujuanya? apa kisahnya?

sebenarnya telah lama agenda mereka dalam negara ini.. kita umat islam dalam negara ini telah pun dipecahbelahkannya...

umno dan pas menganggap enteng perkara ini.. so TERIMA LAH HAKIKAT PERJUANGAN kita bukan setakat agama..turut melibatkan bangsa..

Anonymous said...

Salam...

Kepada Masalodeh... Kalau nak buat perbandingan saya pun boleh buat perbandingan... Malaysia negara kaya hasil bumi hasil balaknya, hasil petroleumnya dan sebagainya tapi belanjawan defisit dah 10 tahun dengan hutang dah melebihi RM400 bilion... Singapura yang boleh dikatakan miskin hasil bumi tu pula boleh tak ada belanjawan defisit dengan rezab entah dah berapa SD bilion... Amacam, best tak perbandingan macam tu?

Kepada Doublesided... Apa nak dihairankan... Depa pun dah dedahkan macam-macam berkenaan kerajaan dulu, kini dan selamanya... Ada engko kisah?

Anonymous said...

Salam...

Bagi manusia yang anti-DSAI (kadang-kadang mereka tak tahupun kenapa mereka anti-DSAI), beliau adalah sejahat-jahat manusia... Apa saja perkara buruk yang tak pernah terlintas difikiran manusia biasa pasti akan dituduh Anwar pernah lakukan... Kenapa tak dakwa je beliau di mahkamah... Setakat ni, setahu saya la, beliau telah didakwa di mahkamah sebanyak 3 kali... (i) kes liwat I - telah dibebaskan oleh Mahkamah Rayuan, (ii) kes rasuah tak guna wang - sabit kesalahan dan telah sudah menjalani hukuman, dan... (iii) kes liwat II yang sedang menanti hakim membuat keputusan... Hello! Tuduhan yang lain-lain tu bila nak dakwa di mahkamah? Dah lebih 10 tahun tau? Dah lama dah... Kah kah ah... Di mana akalmu wahai saudara-saudaraku yang anti-Anwar?

fakhrul said...

tunggu je la 9 januari ni bro.. video dia tutuh china doll tu xnk lak ko caye kan.. hadoi..

Anonymous said...

Anwar Ibrahim itu HARAMJADAH.. HARAMJADAH itu Anwar Ibrahim..

Mahkamah tidak boleh dipercayai,
Hakim tidak boleh dipercayai,
Polis tidak boleh dipercayai,
Liwat tidak boleh dipercayai,
China Doll tidak boleh dipercayai,
Media tidak boleh dipercayai.

Apa yang boleh dipercayai jikalau Anwar Ibrahim menjadi PM.

Dialah jadi Mahkamah, dialah jadi Hakim, dialah jadi Polis, dialah boleh Liwat, dialah juga boleh melanggani China Doll, dialah yang akan memberi kebebsaan kpd Media.

Akhir sekali dia jugalah yang akan dibawa ke Negara BULOH INN..

Anonymous said...

Korang semua kena JUBO dgn anwar baru mau pecaya ka.artikel terbaik

Anonymous said...

ADA JUGA KEPALA OTAK KENA JUBO KAT SINI.SINGAPURA SAIZ KECIL SAJA BERBANDING MALAYSIA YANG LUAS.SINGAPURA BERSAIZ PETALING JAYA SAJA.BANYAK PELABURAN TERUTAMA DARI YAHUDI DAN BARAT DILONGGOK DISANA SKRG ATAS SEBAB2 STRATEGIS TERTENTU.SESETENGAH ORG KITA SKRG MCM TAK ADA OTAK NAK BERPIKIR SKRG

parang terbang said...

siapa yang x jadi pergi haji pakai duit rasuah x ke nik ajis?

siapa punya 7 inci bengkok ngan china doll?anwar la....

penyokong p.r suma sampah....hangpe minoriti je...kita lihat p.r.u 13 nanti....siapa menang!

Anonymous said...

cuba tgk poster lang-gar 901.. the eye of horus..kebetulan ka..?

JAKA said...

tuan blog,

kalau logo ade mata je mesti zionist ke?

kalau hospital mata tak boleh pakai loga mata la?

apa punya dangkal la.

kedai cermin mata tekleh logo mata.

mesti logo keris baru islam akhir zaman yg sebenar?

kalau logo HIZBOOSYAITAN tu mcmana?

sedangkan merekalah tentera dajjal akhir zaman yg sedang menzalimi umat islam syria sekarang ini.


dangkal sungguh rupanya tuan blog ini, mencuba cara halus memfitnah PR terutama PKR.

hamba bukan taksub PR, tp mengujudkan sentimen tanpa bukti kukuh inilah permainan syaitan dajjal...

mengujudkan perasaan ragu2 kepada rakyat terhad PR misalnya.

sedangkan umno dan bn amatlah sucinya tidak boleh ditegur langsung.

sempit sungguh fikiran tuan disebalik tulisan berjela2.

Anonymous said...

Sebenarnya kita tak perlu terlalu ikut pemimpin-pemimpin yang agungkan Demokrasi.. islam akan bangkit jika kita sendiri bangkit dan hapuskan sendiri sistem dajjal ni. antaranya dengan mendaulahkan hukum islam. tak kiralah bn, pas, keadilan kalau dok utama demokrasi, sampai bila pun kita akan dibawah naugan sistem dajjal ni.InsyaAllah semoga umat islam bersatu untuk menentang demokrasi ciptaan yahudi laknat ini. Amin.

Anonymous said...

hadi menceritakan tentang mahdi,hadis menceritakan juga tentang dajjal dan hadis juga menceritakan tentang turunnya Nabi Allah Isa alaihisalam,pehamilah hadis dengan sebenarnya2 jangan buat fitnah kerana dosa fitnah itu lebih besar dosa dari membunuh.

Anonymous said...

ALLAH PERLIHARAKANLAH MALAYA